PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede server



leon1414
28/09/07, 20:07
Hallo,
Op dit moment heb ik een server voor Wolfenstein ET maar als er ongeveer 10 mensen opkomen begint hij al te laggen.

Hoe kan ik dan een goeie server krijgen waar ongeveer 16 a 20 mensen op kunnen zonder lag, moet ik dan een dedicated server kopen, zo ja, wat voor 1 ongeveer?

Voor het spel: wolfenstein ET
Slots: 20
Public

frvge
28/09/07, 20:31
Waarschijnlijk staat er te veel op de server van andere mensen, of de specs zijn laag.
Je kan een moderator vragen om de post naar het Aanbiedingen-forum te verhuizen. Hier mag men geen aanbiedingen plaatsen.

leon1414
28/09/07, 20:33
nou, het was niet bedoelt om een aanbieding te plaatsen, alleen een vraag hoe je een server met 20 slots zonder lagg kan krijgen, dus is daar een dedicated server voor nodig oftewel een server kopen.
En wat bedoelt u met de specs te laag?

24x7group
28/09/07, 20:37
Heb je nu niet een dedicated server dan? Draai je wolfenstein op je eigen server met colocatie? Draai je hem op je eigen pc via het thuis netwerk?

leon1414
28/09/07, 20:53
ja ik draai hem via mijn eigen computer thuis. :)

24x7group
28/09/07, 21:08
Dan zou het aan je internet verbinding kunnen liggen of aan je hardware.

Maar weet zeker dat het jou internetverbinding is, zoek eens naar een deftige gameserver hosting provider dan weet je zeker dat je goed zit.

Wynand
29/09/07, 09:24
ja ik draai hem via mijn eigen computer thuis. :)Dat kan kloppen.
W:ET verbruikt per player iets van een 3,2 a 4 kBytes per seconde.
Vermenigvuldig dat met 10 (spelers) en je zit aan het maxium van een gemiddelde thuisconnectie (256kbps).
Het kan prima, wanneer je ergens een gameserver afneemt of thuis een betere internetverbinding.

Maxhost
29/09/07, 11:26
Idd, gameserver niet thuis hosten... werkt niet. Je kan kiezen voor colocated, dedicated, vps of gewoon gameserver huren. Het laaste lijkt me beste, omdat je voor de overige meer geld kwijt bent, en je hebt er niet veel extra aan als je gewoon 1 server wilt hosten. + dat je er een hoop ervaring voor nodig bent.

Serve-xs
29/09/07, 13:41
Idd, gameserver niet thuis hosten... werkt niet. Je kan kiezen voor colocated, dedicated, vps of gewoon gameserver huren. Het laaste lijkt me beste, omdat je voor de overige meer geld kwijt bent, en je hebt er niet veel extra aan als je gewoon 1 server wilt hosten. + dat je er een hoop ervaring voor nodig bent.

Over dat laatste ben ik het niet met je eens. Een vps hoeft niet veel duurder te zijn dan een gehuurde gameserver. Tevens heeft de TS er dan volledig beheer over als hij dit graag wil. Er zijn namelijk genoeg VPS aanbieders die ze voor +- 15 euro per stuk verhuren.

Stewie
29/09/07, 13:45
Een VPS en gameservers is een garantie voor lag, slechte kwaliteit.

gjtje
29/09/07, 16:55
Dat is een nog al ongenuanceerde uitspraak van meneer. Het is prima mogelijk alleen zal de host er wel op ingericht moeten zijn.

Slechte kwaliteit bestaat trouwens niet. :p

Stewie
29/09/07, 16:57
Zet maar eens een VPS op, met BF2 gameserver, zonder lag :)

gjtje
29/09/07, 17:00
Het ging hier niet over BF2 maar ET, daarnaast is een host met 1 enkele guest nagenoeg net zo snel als zonder guest, ook met BF2.

Zoals ik al zei, als de host er op ingesteld is kan het best.
Ik zeg niet dat het de ideale oplossing is, het is wel mogelijk.

Stewie
29/09/07, 17:15
Zet dan maar eens een VPS op met een ET gameserver.
Mogelijk? Ja
Lag? Ja

De VPS discussie begon met het noemen van het prijsvoordeel van VPS. Er is geen enkele host die een VPS goedkoop aanbiedt en dan de gehele server voor die enkele VPS reserveert. Wat is dan het verschil met een dedicated server?
Spannend om over theoretische situaties te praten, maar in de praktijk is het niets waard.

leon1414
29/09/07, 17:59
maar, als ik een eigen server wil of 2 met eigen beheer kan ik dan ergens een server kopen, dus niet huren, en dat ik daar gameservers opzet, voor bijv ET, kan dat? en hoe duur zou dat ongeveer zijn?

24x7group
29/09/07, 18:19
Beste Leon,

Als je besluit een server te kopen en die als colocatie onder te brengen bij een hostingpartij, dan kan je het zo duur maken als je zelf wil.

Anders kan je eens in het aanvragen forum een post plaatsen voor een game server dan kunnen experts jou wel offerte's geven voor 1 a 2 game servers. Er zijn ook hosting bedrijven die de mogelijkheid bieden tot huurkoop, betekend 1 a 2 jaar dedicated server en daarna is het jou eigendom zou hoef je niet in een keer xxxx bedrag neer te leggen.

Stewie
29/09/07, 18:34
maar, als ik een eigen server wil of 2 met eigen beheer kan ik dan ergens een server kopen, dus niet huren, en dat ik daar gameservers opzet, voor bijv ET, kan dat? en hoe duur zou dat ongeveer zijn?
Als je een gameserver huurt ben je enkele tientjes per maand daaraan kwijt. Kwa kosten bij koop of dedicated zit je verspreid over 2 jaar toch al snel aan plusminus honderd euro per maand.

thunder
30/09/07, 01:41
niet echt hoor, je kan makkelijk voor 30-40€ ex btw colo hebben en een servertje iets of wat geschikt voor 2 gameservers rond de 450€ ex btw

frvge
30/09/07, 02:46
450 euro excl BTW voor de games van tegenwoordig lijkt me toch wel aan de magere kant.

Maxhost
30/09/07, 11:03
Nog even terug komen op de vps, dat gaat echt NIET werken. Ik heb zelf een VPS klant... Hij dacht een gameserver er op te zetten. Dat was ook het enige wat er op draaide. iets van 16 slotjes. Dat ging dus goed fout.
Ten eerste werd de hele VPS traag en kon hij haast niets meer.
Ten tweede was de server enorm aan het laggen
Ten derde was zijn traffic ontzettend hoog. hij had contract voor ongeveer 10gb. hij zat al over de 10mbit. wat die kerel er mee deed.... geen idee. maar het werkt echt niet. neem dat van mij aan

Wynand
30/09/07, 11:06
Welk spel draaide deze?

Maxhost
30/09/07, 11:11
BF2 meen ik uit me hoofd. Maar dan nog. Als dat al zo fout ging, weet ik niet of je een VPS moet riskeren. Maarja, als de TS dat wel wil komtie maar langs:P maar ik ga hem niet helpen met ze problemen, want het gaat zekerweten fout.

Stewie
30/09/07, 12:14
niet echt hoor, je kan makkelijk voor 30-40€ ex btw colo hebben en een servertje iets of wat geschikt voor 2 gameservers rond de 450€ ex btw
Rekenen!

450 ex btw = 535,50 inclusief btw
40 euro ex btw = 47,60 inclusief btw
Totaal over 2 jaar = 1677,90
Per maand = 69,91 euro

Dan heb je een colo pakket wat niet eens voldoende is voor 2 volle gameservers en een server die ook maar maximaal 2 volle gameservers aankan, en ook nog eens hoge setupkosten (535,50), geen plek voor je website en tot slot ook nog extra onderhoudsuren in je server(software).

leon1414
30/09/07, 15:05
maar, bijv een gamehosting bedrijf, die heeft eigen bestuur over de gameservers, hebben die dan een dedicated server?

Wynand
30/09/07, 15:26
Colocated meestal. Wanneer het over deftige hosters gaat dan toch.

Stewie
30/09/07, 23:23
maar, bijv een gamehosting bedrijf, die heeft eigen bestuur over de gameservers, hebben die dan een dedicated server?
Budget gamehosters gebruiken inderdaad dedicated servers. De wat betere GSP heeft de servers in bezit en colocated staan :)

leon1414
01/10/07, 17:38
Ok bedankt :)

Alleen nog wat vraagjes,
- GSP betekend?
- Colocated betekend?

En als je een Dedicated server huurt/koopt, waar is je RAM geheugen voor nodig?
En Maandelijks verkeer snap ik ook nog niet helemaal.

:)

Wynand
01/10/07, 17:42
GSP= Game Server Provider
Colocated betekend eigen hardware ophangen in een DC.

frvge
02/10/07, 00:25
DC = datacenter
RAM = net als bij een gewone PC: Tussentijds geheugen.
Maandelijks verkeer = aantal gigabyte die de server verstuurt en ontvangt.

Mikejuh!
02/10/07, 09:25
Word hier nou beweerd dat je met 550 euro geen 2 gameservers op eigen hardware kan draaien? Ten eerste zitten ze in het begin zeker niet vol, na een paar maanden nog steeds niet allebij tegelijk.

leon1414
04/10/07, 17:19
ok bedankt :D
weet iemand nog een goede site waar je dedicated servers kan kopen (of huren, het liefst kopen)

Server00
04/10/07, 17:50
Gebruik hiervoor het aanvragen forum krijg je vanzelf mooie offertes binnen :) of google op dedicatedservers bijv.

Wynand
04/10/07, 18:45
weet iemand nog een goede site waar je dedicated servers kan kopen (of huren, het liefst kopen)Dedicatie kan je niet kopen, anders kijk je naar lease contracten.
Dan is de server na x maanden van jou.

Sorcer
04/10/07, 18:48
Dedicatie kan je niet kopen, anders kijk je naar lease contracten.
Dan is de server na x maanden van jou.

Hoeft toch niet persé? Andere optie: Server + Colocaten in 1 pakket. Dus het direct kopen van de server en het direct plaatsen van de server. Kan gemakkelijk :)

Wynand
04/10/07, 18:50
Dat is gewoon colocatie.
Kom trouwens niet vaak colocatie tegen met hardware garantie (wel met garantie, maar niet met de garantie van snel vervangen).

jantje.vlaam
06/10/07, 18:38
Ik weet dat Deziweb aan huurkoop wil gaan doen. Bij mij kun je ze op de standaard manier kopen. Vanaf € 350,00 ex btw.

bitonw
09/10/07, 18:51
Oh, is dat zo?

Wij hebben meer dan 400 servers in twee data centers staan allen op 4 uur contracten en die servers zijn allemaal ons eigendom.

Wynand
09/10/07, 18:53
400 servers, als van eender welke server het moederbord er uit knalt, wil ik die nog wel eens binnen de 4 uur vervangen zien worden.. En als dat kan, betaal je waarschijnlijk aardig wat aan SLA.
Dell's/HP's zeker?

TheVoiceHost
10/10/07, 03:50
Mag ik hier ook lachen :D

Oke Wolfenstein kan best op een vps server hoor.

Ligt er aan hoe de vps server is ingestelt natuurlijk.

3j3ct
10/10/07, 08:58
Mag ik hier ook lachen :D

Oke Wolfenstein kan best op een vps server hoor.

Ligt er aan hoe de vps server is ingestelt natuurlijk.

En je onderbouwing?
Een gameserver op een vps hosten is gewoon niet verstandig, een gameserver is zwaar afhankelijk van de cpu als er maar even geen cpu beschikbaar is voor je gameserver veroorzaakt dit gelijk lag in je server!

Wynand
10/10/07, 13:16
Een ET servertje trekt bijna niets, afhankelijk van je cfg.
Heb het al getest gehad op mijn server, netwerk tot 99% belasten, harddisk benchmark (70MB/s), CPU tot 100% pushen, server bleef lagvrij, pings bleven normaal (zat 6 man op).

Julian
10/10/07, 13:26
Een ET servertje trekt bijna niets, afhankelijk van je cfg.
Heb het al getest gehad op mijn server, netwerk tot 99% belasten, harddisk benchmark (70MB/s), CPU tot 100% pushen, server bleef lagvrij, pings bleven normaal (zat 6 man op).

ET-server met 6 spelers is inderdaad vrij weinig. Test het dan met 16 spelers.

bitonw
10/10/07, 14:09
400 servers, als van eender welke server het moederbord er uit knalt, wil ik die nog wel eens binnen de 4 uur vervangen zien worden.. En als dat kan, betaal je waarschijnlijk aardig wat aan SLA.
Dell's/HP's zeker?

Wat een kinderachtig antwoord zeg. Als dit het nivo van deze forum is...

En ja het zijn IBM, HP & Dell Blade Centers waar we 4 MMO's op draaien... En inderdaad we betalen daarvoor als onze customers / gamers voor onze games betalen.

Wynand
10/10/07, 14:10
ET-server met 6 spelers is inderdaad vrij weinig. Test het dan met 16 spelers.Als jij 16 spelers bij elkaar sprokkeld, prima.