PDA

Bekijk Volledige Versie : BIT aangesloten op Londen Internet Exchange



alexbik
26/09/07, 17:51
Ede, 26 september 2007 - Zakelijk internet service provider BIT is aangesloten op de infrastructuur van de Londen Internet Exchange (LINX). Londen is na Amsterdam het grootste internetknooppunt van Europa.

De switch-infrastructuur van BIT en LINX zijn nu fysiek gekoppeld, waardoor data tussen het netwerk van BIT en de op LINX aangesloten providers direct wordt uitgewisseld. BIT heeft op dit moment al verbindingen met AMS-IX en NL-ix in Amsterdam, NL-ix en NDIX in Ede, GN-IX in Groningen en DE-CIX in Frankfurt.

"Het internetverkeer neemt nog steeds sterk toe. Om de beschikbaarheid en snelheid te blijven verbeteren, hebben we besloten ons datacenter aan te sluiten op LINX", vertelt Alex Bik, technisch directeur BIT. "Met deze nieuwe aansluiting beschikken we over een extra optie om verkeer uit te wisselen en verhogen daarmee de beschikbaarheid. Tevens wordt de snelheid verhoogd, omdat we nu met nog meer partijen een rechtstreekse verbinding hebben. Het internetverkeer is direct te routen en beter te controleren."

Ber|Art
26/09/07, 18:12
Proficiat! :) staan er nog meer uitbreidingen op stapel?

jurrian
26/09/07, 19:29
Gefeliciteerd! Was al ruime tijd een wens van jullie meen ik?

Wat wordt de volgende exchange? De gloednieuwe Rotterdam Internet Exchange of toch een buitenlandse (PoP in Parijs misschien)?

alexbik
26/09/07, 19:40
We waren het inderdaad al een tijd van plan. Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen voor andere exchanges. We zijn nu aangesloten op alle exchanges die er in europa toe doen, AMS-IX, DE-CIX en LINX zijn de drie grootste. BNIX zijn we mee gestopt, de hoeveelheid verkeer die daar naartoe ging paste nog wel door m'n DSL lijn thuis :)

In Frankrijk is voor zover ik weet ook niet zo veel te doen qua exchange. Misschien leuk voor ISP's met lokale klanten in dat land, maar voor BIT (en de klanten van BIT) niet zo interessant denk ik.

We gaan nu eerst in Londen peerings opzetten. Daarna gaan we kijken naar het transitverkeer wat er dan nog overblijft. Waarschijnlijk is dat niet al te veel meer dan :)

phinos
26/09/07, 20:42
Zeer netjes die uitbreiding! Gefeliciteerd!

Swiftway-UK
27/09/07, 11:04
PaNAP en FreeIX zijn nog wel mooie Exchanges om te connecteren (in Europa) beide in Frankrijk.

jurrian
27/09/07, 20:04
PaNAP en FreeIX zijn nog wel mooie Exchanges om te connecteren (in Europa) beide in Frankrijk.

Vergeet SFINX niet... die zijn dacht ik IPv6-only... BIT doet dacht ik ook al aan IPv6?

Paulewk
27/09/07, 20:37
Vergeet SFINX niet... die zijn dacht ik IPv6-only... BIT doet dacht ik ook al aan IPv6?

Daar heb je het dus al.. totaal niet interresant om de connectivity kosten te dokken.