PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN verhoogt tarieven per 1 januari 2008 met gemiddeld 2%



Domenico
26/09/07, 17:15
Beste relatie,

Via deze posting willen wij u op de hoogte brengen van de toekomstige tariefverhoging.

Arnhem, 26 september 2007: SIDN heeft besloten om – in verband met de gestegen kosten – per 1 januari 2008 de tarieven van de diensten met gemiddeld 2% te verhogen.

Daarnaast wordt er per 1 januari een nieuw tarief geïntroduceerd, namelijk het tarief "Onterecht bezwaar bij verhuizing".
In de afgelopen periode is het indienen van bezwaar tegen een verhuizing sterk toegenomen.
Vaak gebeurt dit meer als automatisme dan op verzoek van de houder, wat tot zeer veel klachten leidt.
Om dit ongewenste gebruik tegen te gaan, wordt dit nieuwe tarief van €10 geïntroduceerd.

Verder zijn wij op dit moment bezig met een onderzoek naar de kostprijzen van onze verschillende diensten.
Om de tarieven beter in lijn te brengen met de werkelijke kosten, zullen per 1 januari 2009 bepaalde tarieven naar beneden, dan wel naar boven worden bijgesteld.
Uiteraard informeren wij u hier tijdig over.

Kijk voor het uitgebreide tarievenoverzicht met onze tarieven per 1 januari 2008 op de deelnemerssite onder Actueel/nieuws.

Met vriendelijke groet,
SIDN

BRON: SIDN

Ber|Art
26/09/07, 17:23
in verband met de gestegen kostenWelke kosten zijn voor de SIDN gestegen dan?

p.s.: Leuk dit nieuwe forum! :)

flashbanger
26/09/07, 17:38
en ze hebben nog zoveel in kas...

of is dat in 1 keer allemaal weggegooid aan DRS 4.x

dreamhost_nl
26/09/07, 18:13
en ze hebben nog zoveel in kas...

of is dat in 1 keer allemaal weggegooid aan DRS 4.x

Nee, er zijn nog zat miljoenen in kas.

HostingTotaal
26/09/07, 19:04
€10,- maar dan verwacht ik ook wel binnen 24 uur reactie van SIDN en niet procedures van 14 dagen.. juridisch bla bla met heen en weer gefax.

AlfaHosting
26/09/07, 19:06
Nee, er zijn nog zat miljoenen in kas.

Zouden ze beter geinvesteerd hebben in een deftig systeem.


€10,- maar dan verwacht ik ook wel binnen 24 uur reactie van SIDN en niet procedures van 14 dagen.. juridisch bla bla met heen en weer gefax.

10 euro mocht van mij 100 euro of meer worden

HostingTotaal
26/09/07, 19:09
Tja het staat toch niet in verhouding met mogelijke claims die je van klanten krijgt wegens omzet verlies.

MediaServe
26/09/07, 19:14
SIDN heeft altijd om de paar jaar de tarieven verlaagd. Vreemd dat ze nu voor het eerst de tarieven gaan verhogen.

Dominic
26/09/07, 19:24
Ik vindt het ook raar dat ze nu ineens prijzen gaan verhogen, nadat ze jarenlang prijzen hebben verlaagd.

Ik vraag me dan ook af welke kosten gestegen zijn, al die onderzoeken die zijn uitgevoerd, het nieuwe personeel, het nieuwe DRS?

Als je met een kasinhoud zoals SIDN die heeft (1+ miljoen dacht ik) nog een prijsverhoging moet gaan doorvoeren...

Lijkt me eerder dat ze dit hebben gedaan omdat de andere registry's ook hun prijzen hebben verhoogd.

GetHosted
26/09/07, 19:42
Inderdaad, ik heb het gevoel dat ik meelopen ruik Dominic. Gewoon omdat de rest het doet lekker meegaan.

Want zover ik de statuten ken hebben ze gewoon genoeg geld in kas of dit moet inderdaad dit jaar opgemaakt zijn aan nieuwe systemen/ontwikkeling maar dat lijkt me wel heel sterk.

Stewie
26/09/07, 19:50
Prijzen kan je ook verhogen als je merkt dat de cashflow lager wordt. Die reserve van 1 miljoen maakt niets uit, je wilt altijd een reserve achter de hand houden voor continuïteit.

Dominic
26/09/07, 19:58
Prijzen kan je ook verhogen als je merkt dat de cashflow lager wordt. Die reserve van 1 miljoen maakt niets uit, je wilt altijd een reserve achter de hand houden voor continuïteit.

Ja oke, maar die 1 miljoen is geen reserve zover ik weet.
SIDN heeft tot nu toe ieder jaar een beter resultaat behaald dan het jaar daarvoor.

Al zijn die 2% nou niet echt schokkend, per individu gezien voor de SIDN zal het weer een mooie cent in het laatje brengen.

Die 10 euro voor onterecht ingediende bezwaren tegen een verhuizing mogen ze wat mij betreft vertien voudigen. de laatste tijd is het echt huilen met de pet op.
Gaat me dan vooral om de mensen die gewoon standaard bezwaar indienen tegen een verhuizing, om nog eventjes te kunnen pesten.

rednas
26/09/07, 21:47
Er blijkt toch wel veel onduidelijkheid te zijn, zojuist viel deze aanvulling van de SIDN in mijn mailbox:

Quote:

"Toevoeging bericht prijsverhoging

Naar aanleiding van het bericht over onze tariefverhoging dat we vandaag
op de website hebben geplaatst, hebben wij verschillende vragen gekregen
over het nieuwe tarief "Onterecht bezwaar bij verhuizing". Deze vragen
hebben vooral betrekking op het proces rond dit nieuwe tarief.

Inderdaad moeten een aantal antwoorden op specifieke vragen nog worden
geformuleerd. De afgelopen maanden hebben wij hierover al advies
ingewonnen bij verschillende deelnemers. De komende weken zullen wij met
enkele deelnemers die vandaag hierover vragen hebben gesteld contact
opnemen om ook hun advies in te winnen. Het is de planning om dit in
oktober af te ronden. U ontvangt voor 1 november een gedetailleerd
uitgewerkt proces over onterecht bezwaar bij verhuizingen.

Omdat wij de prijsverhoging en het nieuwe tarief ruim voor 1 januari aan
wilden kondigen, hebben wij er toch voor gekozen het tarief al wel
bekend te maken. Onze excuses dat wij dit in de nieuwsbrief verzuimd
hebben toe te lichten."

BRON: SIDN

Keizer
26/09/07, 21:58
netjes van SIDN dat ze dat even rechtzetten.. het leek me al sterk dat ze zomaar onschuldigen gaan straffen, maar deze discussie was hier al gaande: http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/124702-sidn-introduceert-nieuw-tarief.html

galious
26/09/07, 22:04
Ik neem aan dat de SIDN ook enkele nameservers heeft staan; dus naast de gestegen loonkosten (neem even voor het gemak aan dat deze inderdaad stijgen) hebben zij ook te maken met gestegen stroomkosten, zoals ieder provider hier. Zie daar om niet in te teren op haar reserve verhoogt ze de kosten. (Ik ben trouwens wel van mening dat SIDN best wat kan interen op haar reserves)

Groeten,

Martin

Furbster
27/09/07, 12:55
De SIDN verkoopt ook ieder jaar meer domeinnamen dus er komt zowiezo ieder jaar meer geld binnen...

Ijsbox
27/09/07, 18:06
misschien is de prijsverhoging wel om het enum systeem te betalen, daar heeft SIDN al een paar ton in gestopt....

ownee zal wel zijn om drs met xml uit te breiden ;)