PDA

Bekijk Volledige Versie : Verzekeringen



Geoschmucker
26/09/07, 02:58
Goede morgen,

Ben al een tijdje aan het kijken naar een verzekering voor mijn toko die het volgende moet dekken:

aansprakelijkheid voor bijvoorbeeld uitfikken van een server van een klant.. het down zijn van een server waardoor sites van klanten uit de lucht zijn.

dit eventueel aangevuld met rechtbijstand.

Bij welke partijen kan ik hiervoor het beste aankloppen. Heb deze vraag al bij mijn tussenpersoon uitgezet maar die komt niet verder dan.. er bestaat geen geschikte verzekering voor deze branche aangezien je niet een echt kantoor hebt.. (ben een 1 mans bedrijf (hobby))

Ben benieuwd hoe jullie dat als concullega's hebben opgelost, buiten de algemene voorwaarden om.

Serve-xs
26/09/07, 03:29
Lees hier ("http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/124604-wa-verzekering-voor-server.html) eens dan zul je al een stuk verder komen.

24x7group
26/09/07, 03:36
Lees hier ("http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/124604-wa-verzekering-voor-server.html) eens dan zul je al een stuk verder komen.

Deze link werkt wel hier (www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/124604-wa-verzekering-voor-server.html) :)

Swiftway-UK
26/09/07, 09:37
Het is verstandig om ook van je klanten te eisen dat ze deze verzekeringen afsluiten, het is in zo een geval immers hun server die de schade veroorzaakt. Ik weet niet zeker of je dit wel kunt verzekeren (server van derde veroorzaakt schade in jou pand) volgens mij moeten zij dat verzekeren met een WA verzekering.

tvm
26/09/07, 11:17
als je als particulier een server hebt staan. Je server brandt af en beschadigd die van derden, dekt meestal je familiale verzekering dit.

Maxhost
26/09/07, 17:46
Is een verzekering eigelijk echt noodzaakelijk? Geen kantoor, gewoon aan huis. Hoofdzakelijk geen bedrijven als klant. Geen colo/dedi klanten. Zelf 2 dedi's.
Vanaf wanneer of welke dienst is verzekering wel belangrijk?

Spyder01
26/09/07, 20:11
Ik zou als bedrijf zijnde minimaal een aansprakelijkheidsverzekering nemen. Een opstal verzekering ben je niet nodig (voor als je pc's ter reparatie krijgt, servers van een ander in je eigen rack enz.).

Verder is e.e.a. zo uitgebreid te verzekering als je zelf wilt. Maar ik wil je wel aanraden toch een aansprakelijkheidsverzekering te nemen.

Zelf ben ik erg uitgebreid verzekerd en wordt zowat alles vergoed. Je moet zelf kijken wat je nodig bent en eventueel je laten adviseren door een verzekeraar.

phinos
26/09/07, 20:36
Ik zou je toch aanraden een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Ik ben zeer blij dat ik dat toendertijd heb gedaan, zo heb je tenminste altijd iemand waar je op kunt terug vallen als er echt zich een probleem voordoet waar je tussen elkaar niet altijd kunt komen.

Maxhost
29/09/07, 09:56
Rechtsbijstand heb ik echt niet nodig. Het gaat bij mij om bedragen tussen de 1 en 25 euro per maand. mensen hebben gewoon contract, meeste klanten zijn kennisen e.d. daar heb ik geen rechtsbijstand voor nodig. Als er dan wat is regel ik terplekke wel jurist, scheelt me wel in de kosten.

brinkie
29/09/07, 12:44
Rechtsbijstand heb ik echt niet nodig. Het gaat bij mij om bedragen tussen de 1 en 25 euro per maand. mensen hebben gewoon contract, meeste klanten zijn kennisen e.d. daar heb ik geen rechtsbijstand voor nodig. Als er dan wat is regel ik terplekke wel jurist, scheelt me wel in de kosten.

Dus jij hebt gewoon een paar mille op de bank om een advocaat in te huren? En nog een paar mille om schade toegebracht aan derden zelf uit te keren? Want alleen dan kan je het je wellicht permitteren om onverzekerd rond te lopen.. Maar goed, ik las ergens dat je nog minderjarig bent, dus zullen je ouders er voor opdraaien als je een schadeclaim aan je broek krijgt. Zijn ze vast blij mee (not).


Aansprakelijkheid op grond van de wet
U kunt aansprakelijk zijn voor schade aan anderen door een handeling waarmee u iemand benadeelt. Of u kunt aansprakelijk zijn door het nalaten van wat u had behoren te doen. Daarnaast bent u aansprakelijk voor schade veroorzaakt door personen of goederen die onder uw verantwoordelijkheid vallen (KvK website)

Deze site is erg informatief.
http://www.bedrijvenloket.nl/index.cfm/t/Verzekeren/vid/1EB6BF92-E0C4-D510-0FFB630F410B9C64

Intermax
25/10/07, 14:09
Ik zou bijna durven stellen dat je goed moet opletten bij een éénmanszaak, je bent dan immers hoofdelijk aansprakelijk voor alles.

Dus als je privé verzekerd bent voor wettelijke aansprakelijkheid, dan kan je daar 'gebruik' van maken. Als je echter apparatuur NIET in je eigen huis hebt staan, maar in een DC, dan moet je heel goed in je polisvoorwaarden kijken of apparatuur buitenshuis geplaatst ook verzekerd zijn. Ik denk het niet!

Een rechtsbijstandverzekering is altijd handig als je 'in zaken' gaat, met name als je nog niet heel veel financiën hebt om juridische bijstand te zoeken.

Je kan natuurlijk ook eens vragen of je hoster jouw apparatuur niet voor je wil verzekeren tegen brand. Voor het zelfde geld is dat al het geval!

cwf
25/10/07, 16:32
Rechtsbijstand heb ik echt niet nodig. Het gaat bij mij om bedragen tussen de 1 en 25 euro per maand. mensen hebben gewoon contract, meeste klanten zijn kennisen e.d. daar heb ik geen rechtsbijstand voor nodig. Als er dan wat is regel ik terplekke wel jurist, scheelt me wel in de kosten.

Dan heb jij vast hele rijke ouders :D (Y)