PDA

Bekijk Volledige Versie : CS hosten op een dedicated server, te doen?



Leftblank
23/09/07, 20:07
Voor de 'clan' waarmee ik Counter-Strike Source speel zijn we al een redelijke tijd op zoek naar fatsoenlijke gameserver hosting voor een niet al te hoge prijs (gezien 't vrij kleine aantal leden).
Wat me erg is opgevallen hierbij is dat er een aantal 'budget' hosts zijn, en aan de andere kant de 'professionelere' hosts a-la i3d, welke stevige prijzen en servers hebben (denk aan minimaal 85€ p/m voor een combo van 20p public en 12p private + teamspeak).

Wat ik me hierbij erg afvraag is of 't ook mogelijk om zelf te zorgen voor een dedicated server bij een 'gewone' webhost en deze vervolgens hiervoor in te stellen. De vragen die ik daarbij heb zijn lastig te vinden; aan wat voor setup moet je in zo’n geval denken om de server vlekkeloos te laten draaien?

Maar als 'echte issue' heb je 't feit dat lang niet elke host dezelfde kwaliteit verbindingen heeft; bij 't gamen is een lage ping en minimaal packetloss van belang, terwijl dit bij 't hosten van webapplicaties veel minder een issue is.

Daarom zou ik graag willen weten of hier toevallig mensen zijn die ervaring hebben met 't hosten van gameservers op gewone dedicated servers, of wellicht tips om me de juiste richting in de sturen.

M.vdpost
23/09/07, 20:30
Beste,
Het is altijd mogelijk om op een dedicated gameservers te draaien.
Een dedicated systeem is gewoon het zelfde als u'w eigen computer alleen huurt u deze dan bij de hoster.
U moet er zeker voor zorgen dat u op een goeie verbinding zit en wijnig pakket los heeft.
Dit kunt u meestal voorkopen door A: bij wat duurdere hosters gaan
B: Het netwerk te controleren op aanbieders, en of deze ook goeie verbindingen heeft naar het buitenland.
C: als ik u een datacenter aan mog raaden zou ik gaan naar Eu networks.
in dit datacenter zit je op het netwerk van true server en ben er erg tevreden over.

daanl
23/09/07, 21:26
Lijkt me slim om bij een game host een dedi af te nemen die hebben meestal kant en klare servers kan je meteen aan de slag! Bijv wat wij doen bij klanten:

server installeren -> via control panel game servers installeren op de server.

Zo heb je ook de zekerheid dat een host waar bij je zit ook nog iets af weet van het spel en je daar mee kan helpen en niet eerst alles moet op zoeken en na vragen.


my 13 cents

JMB
23/09/07, 21:50
Voor een beetje fatsoenlijke gameserver heb je een relatief zware server nodig. Ik ben bang dat je die niet goedkoper krijgt als gewoon een gameserver huren bij bv i3d. Tevens moet je het beheer volledig zelf doen ded. server tenzij je een managed server neemt.

Bento
24/09/07, 01:48
Voor een beetje fatsoenlijke gameserver heb je een relatief zware server nodig. Ik ben bang dat je die niet goedkoper krijgt als gewoon een gameserver huren bij bv i3d. Tevens moet je het beheer volledig zelf doen ded. server tenzij je een managed server neemt.

Voordeel van je eigen server is wel weer dat (mits performance toelaat) wanneer je wil een extra servertje erbij zet etc. Zelf Source-TV & TS2 kan draaien (32 slot max geloof ik) en bijv de machine gebruiken als FTP voor je demo's bijv.

ttbviper
26/09/07, 15:15
als ik u was zou ik een dedicated huren met veel werkgeheugen.
Dit is vaak het belangerijkste in gameservers.
Het is ook wel belangerijk om een systeem te pakken met veel l2 chace.

EHS-Jerre
26/09/07, 15:18
Misschien is een mogelijkheid om een topic in een ander subforum met de vraag voor een aanbieding?

M.vdpost
26/09/07, 15:20
Beste,
Ik denk dat het ook het verstandigste is om in een ander subforum de vraag te stellen.
Dan krijgt u denk ik binnen 5 min al mooie aanbiedingen.

GetHosted
26/09/07, 19:41
Voordeel van dedicated is dat je meestal een jaar tot twee jaar support hebt mbt. hardware.

Maar tegenwoordig is de hardware al goed genoeg dat dat het zeker wel die periode uithoudt, zelf een server aanschaffen en ophangen is vaker goedkoper. Zeker omdat je dan kan beginnen met weinig geheugen en toevoegen wanneer meer benodigd is.

3j3ct
26/09/07, 21:31
Je kan je afvragen of een dedi goedkoper is als een gameserver huren. Ga je voor steamgames voor windows 2003 , wat ik zou aanraden ben je al aan licentie kosten een 15 euro per maand kwijt.
Tel hierbij op je dataverkeer ( vergis je hier niet in ;) ) en je hardware heeft het naar mijn idee geen zin om een dedicated server te huren voor zo weinig gameservers.