PDA

Bekijk Volledige Versie : 3Com 3300 Power/Self test



xabin
22/09/07, 11:19
Ik heb hier een 3Com 3300. Alleen werkt deze niet (naar behoren).
Led van Power/Self test blijf groen knipperen - dat betekend dat hij zichzelf aan het testen is, maar dit duurt toch maar maximaal 1 minuut?
Hij blijft knipperen, waardoor ik 'm niet kan gebruiken.

PowerSp00n
22/09/07, 11:39
Zou normaal niet langer (of veel langer) dan een minuut moeten duren inderdaad. Ik heb er wel eens een gehad die een keer bleef hangen maar na een keer aan/uit het weer vrolijk deed. Mogelijk kun je eens kijken of je over console een nieuwe firmware erover kan flashen?

xabin
22/09/07, 12:16
Zou normaal niet langer (of veel langer) dan een minuut moeten duren inderdaad. Ik heb er wel eens een gehad die een keer bleef hangen maar na een keer aan/uit het weer vrolijk deed. Mogelijk kun je eens kijken of je over console een nieuwe firmware erover kan flashen?

Zolang hij niet door zijn power/self test heen komt, kom ik er via console er ook niet bij.

PowerSp00n
22/09/07, 12:23
Met het tooltje van 3Com kun je over je seriele kabel een firmware naar je switch gooien, hier hoeft het niet altijd volledig voor geboot te zijn. Of in ieder geval, ik heb er al eens een mee kunnen redden. Het duurt wel even maar het is misschien de oplossing.

xabin
22/09/07, 13:00
Met het tooltje van 3Com kun je over je seriele kabel een firmware naar je switch gooien, hier hoeft het niet altijd volledig voor geboot te zijn. Of in ieder geval, ik heb er al eens een mee kunnen redden. Het duurt wel even maar het is misschien de oplossing.

Welk tool? Ik heb een 'upgrade-tool' gedownload van 3com. Wanneer ik setup.exe uitvoer, gebeurd er niks, waarschijnlijk tochd e verkeerde?

Diablo
23/09/07, 11:45
Ik heb het ook wel eens meegemaakt en toen bleek het inderdaad de firmware te zijn. Je hebt de volgende utility nodig: ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/suu03_20.exe (en natuurlijk de laatste firmware).

xabin
23/09/07, 19:16
Ik heb het ook wel eens meegemaakt en toen bleek het inderdaad de firmware te zijn. Je hebt de volgende utility nodig: ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/suu03_20.exe (en natuurlijk de laatste firmware).



*Serial update utility commencing please POWER ON your unit*

Using Com port 1

Initialising serial connection
Setting baud rate to : 9600 bps..........

Changing baud rate to : 19200 bps........

Copying file LDR_B02.BIN to unit
File size is 27650 bytes

%DONE 0 20 40 60 80 100
--------------------------------------------------
Image file transferred successfully

Copying file S2S02_72.BIN to unit
File size is 1270032 bytes

%DONE 0 20 40 60 80 100
--------------------------------------------------
ERROR: Checksum error
ERROR: Failed to download Agent S2S02_72.BIN


Krijg steeds een checksum error.

kshbu0
21/09/08, 22:11
Xabin, ben jij er ooit nog uitgekomen met die 3300? Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik kreeg die 330 in handen met 2_20 erin. Ik dacht hen even te upgraden naar 2_72 net als mijn andere 3300's...
Egbert Jan

kshbu0
22/09/08, 15:10
Ff een aanvulling. Na reboot (het is tenslotte windoos...) werkt het iets beter. Af en toe checsum error maar ook ben ik al tot 25 procent gekomen maar nooit hoger. Daar gaat het mis met een bad record error. Helaas. Ik moet nog met wat oud ijzer naar de vuilstort; Ik denk dat ik deze 3300 er maar bij doe :-(
Egbert Jan

Deben Oldert
02/01/13, 09:06
Hey,
Sorry om deze oude post weer naar boven te halen, maar ik heb laatst een 3com 3300 gekocht via marktplaats maar er zat geen Disk bij met de management software. ik kan de switch alleen maar via de console port bedienen omdat de webfunctie waarschijnlijk is uitgeschakeld. Als je die Disk hebt kan je die dan alsjeblieft als een .iso ofzo kopiƫren en naar me mailen?
debenoldert@me.com