PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie zijn fout ...?



WDE-Services
21/09/07, 18:36
Beste WHT'ers,

Hetvolgende is het geval. Naast webhosting doe ik ook aan drukwerk, nu heb ik hiermee een klein probleem gehad met de hierna te noemen klant A.

Klant A bestelde vorige week bij mij een partij flyers. Het was de bedoeling dat deze 20 September zouden worden afgeleverd. Zo gezegt zo gedaan, alles in werking gezet en alles geregeld en gevraagd waar het geheel heen moest (afleveradres).
Nu belde klant A gisteravond dat het drukwerk niet was ontvangen. Ik bellen met de koerier en wat bleek, was aangeboden maar niemand thuis. Hierna de klant geinformeerd, die ik hierop vroeg of ze thuis was geweest. Nee dus. Vandaag ging ze op vakantie en was er dus niemand thuis. Er moet getekend worden voor het pakket dus aflevering bij de buren gebeurt zowiezo niet. Nu probeerd een contactpersoon van klant A, de schuld in mijn schoenen te schuiven omdat ik had moeten zeggen dat er iemand thuis moest zijn. Bij mijn inzien is dit toch duidelijk als ik de afspraak maak dat het 20 september aan huis wordt afgeleverd. Volgensmij kan ik me in mijn algemene voorwaarden aardig indekken met het artikel overmacht. Maar wat is jullie mening hierover.

Groeten,

Martijn

Dominic
21/09/07, 18:38
Lijkt me toch de schuld van de klant, als je iets geleverd wilt hebben op de 20e en iets echt nodig hebt op die datum zorg je wel dat je thuis bent, zowieso als het wordt afgeleverd ...

crazycoder
21/09/07, 19:03
Ik wil het niet over goed of fout hebben.

Er moet toch iemand aanwezig zijn om iets af te kunnen leveren. Als men niet aanwezig is of kan zijn dan moet er een alternatief afleveradres opgegeven worden.

Ik neem tenminste aan dat ze die flyers niet door de brievenbus toegediend wilden krijgen.. :)

WDE-Services
21/09/07, 19:52
Ik wil het niet over goed of fout hebben.

Er moet toch iemand aanwezig zijn om iets af te kunnen leveren. Als men niet aanwezig is of kan zijn dan moet er een alternatief afleveradres opgegeven worden.

Ik neem tenminste aan dat ze die flyers niet door de brievenbus toegediend wilden krijgen.. :)

GLS Standaard 1 adres 2 keer aangeboden 3e keer ophalen uit depot. 1e Aflevering moest dus goed gaan om alles op tijd binnen te hebben. Klant wist duidelijk en heeft er zelf met nadruk om gevraagd dat het de 20e afgeleverd moest worden.

Nee, en 5000 flyers passen enkel door de deur, niet door het gleufje :)

wbakker-letsgoonline
21/09/07, 20:53
GLS Standaard 1 adres 2 keer aangeboden 3e keer ophalen uit depot. 1e Aflevering moest dus goed gaan om alles op tijd binnen te hebben. Klant wist duidelijk en heeft er zelf met nadruk om gevraagd dat het de 20e afgeleverd moest worden.

Nee, en 5000 flyers passen enkel door de deur, niet door het gleufje :)

Zoals eerder aangegeven, klant wil op de 20ste haar bestelling ontvangen, dan zal er ook iemand thuis moeten zijn, als klant niet thuis, is het niet de schuld aan jouw zijde maar aan die van de klant.

Lijkt me dus duidelijk :-)

Dotdns
21/09/07, 21:05
Je leverd op de juiste en aangevraagde datum.
Sta je volkomen in je recht.
Afspraak zijn afspraak.
Jij hield je aan deze afspraak, klant niet aangezien hij niet aanwezig was.

Mischien kun je vermelden dat er getekend moet zijn voor ontvangst ( al lijkt me dit wel duidelijk )

crazycoder
21/09/07, 21:06
Nee, en 5000 flyers passen enkel door de deur, niet door het gleufje :)
Uhhh, wel hoor.. los :-)

Wynand
21/09/07, 21:16
Mischien kun je vermelden dat er getekend moet zijn voor ontvangst ( al lijkt me dit wel duidelijk )Voor 5000 flyers moet er zowiso iemand thuis zijn lijkt me. ;)


Uhhh, wel hoor.. los :-)En als de brievenbus een bak is met beperkte grote, schuiven we ze wel onder de deur door. :D

Server00
21/09/07, 22:38
Klant hoort gewoon thuis te zijn op de afleverdatum al vind ik het soms wel lastig met GLS soms komen ze om 12:00 uur en dan een keer om 16:30 uur. Misschien dacht de klant dat ze even weg kon en dat in die tussen tijd net de GLS kwam. Al met al is het alsnog niet jou fout maar van de klant.

BsHosting
21/09/07, 23:13
je kan er zelf niks aan doen, dat je klant alles op het nippertje wil kan je gewoonweg niks aan doen.

als ze weten dat ze iets nodig hebben en optijd bestel het dan ook eerder er kan altijd wat fout gaan.

buiten dat GLS is een lam bedrijf en de bezorgers ook.

Laatst hier ook flyers binnengekregen via hun, het is dat ik hem zag want er lag al briefje in de bus.

reden hij vond de dozen te zwaar dus bellen we maar niet aan.
ik zeg dan moet je bij je werkgever zijn en niet bij mij.

Phu
22/09/07, 03:29
maar buitendat er niet geleverd kan worden
heeft de klant niet een andere contact persoon die de flyers kan afhalen ?

lijkt mij dat ze ook nog verspreid moeten worden dus iemand zal ze toch nog ergens anders moeten ophalen misschien dat het toch niet zo een super groot probleem moet zijn?

of was de bedoeling de drukwerk mee op vakantie te nemen ?

Solid
23/09/07, 11:32
Ik ben namelijk ook nooit thuis als ik een pakketje krijg, en dan verwacht ik dat ik het bij de buren af kan halen. Heeft deze klant eerder wat bij jouw besteld, dan zou hij moeten weten dat hij thuis zou moeten blijven. Anders had je het denk ik wel expliciet moeten zeggen. Of moeten zeggen dat het onder rembours wordt verstuurd. Heb je dat niet gezegd, dan moet je even goed kijken naar je algemene voorwaarden of je je daar indekt.

BsHosting
23/09/07, 11:37
@ Gazkin,

Jij kunt zoveel verwachten, er zijn nl zat leveranciers die het gewoonweg niet bij de buren afgeleverd willen hebben.

Dat jij niet thuis bent als je wat besteld is je eigen fout.

Je hoeft je eigen niet in te dekken voor een klant die zelf niet thuis is.

Als jij weet dat jij flyers nodig hebt voor de 20e ga je het niet pas op de 14e ofzo bestellen maar ruim van te voren.

en als jezelf al aangeeft de 20e wil ik het hebben en het is mogelijk moet je maar gewoon thuis zijn zodat je het in ontvangst kan nemen.

zou mooi zijn als de leverancier verantwoordelijk is voor de klant zijn eigen fouten.

crazycoder
23/09/07, 12:42
Ik ben namelijk ook nooit thuis als ik een pakketje krijg, en dan verwacht ik dat ik het bij de buren af kan halen. Heeft deze klant eerder wat bij jouw besteld, dan zou hij moeten weten dat hij thuis zou moeten blijven. Anders had je het denk ik wel expliciet moeten zeggen. Of moeten zeggen dat het onder rembours wordt verstuurd. Heb je dat niet gezegd, dan moet je even goed kijken naar je algemene voorwaarden of je je daar indekt.
Als jij op voorhand weet dat jij niet aanwezig bent dan moet je een alternatief afleveradres opgeven of "depot restante" laten versturen. Dan kan je het op eigen gelegenheid op het depot afhalen.
Dit is nadrukkelijk de verantwoording van de klant, niet van de leverancier.

In je voorwaarden opnemen dat de klant thuis moet zijn om af te kunnen leveren is niet normaal. Je zou wel op kunnen nemen dat je dan het recht hebt om bij de buren af te leveren. De reden hiervoor is dat het NORMAAL is om bij de klant af te leveren en je het als klant niet behoeft te accepteren dat er bij je buren af wordt geleverd.. je zal maar ruzie met je buren hebben..

Als je een pakje verwacht en je moet even weg dan hang je een briefje op de deur met "s.v.p. afleveren op nummer xxxxx" 99% van de chauffeurs zal het dan daar afleveren.

Sorcer
23/09/07, 13:18
Heel simpel: Indien klant niet thuis is die dag is het zijn eigen schuld. Meestal zal een postorder bedrijf het dan bij de dichtsbijzijnde postkantoor achter laten waar die klant het kan ophalen. (Ze gooien dan altijd een brief in de brievenbus).

Klant moet volgende keer maar gewoon thuis zijn :) afspraken zijn afspraken.

WDE-Services
23/09/07, 20:32
Dank voor jullie reacties. Het mooie was dus ook gewoon dat ze die dag gewoon aan het werk was. Maargoed, ik heb mezelf voldoende ingedekt met de leveringsvoorwaarden. Ze kan het pakketje morgen afhalen in Breda. {xx}