PDA

Bekijk Volledige Versie : rackmount lcd



M.vdpost
21/09/07, 09:40
ik ben op zoek geweest naar een rackmount lcd.
Ik kwam zo alleen bij APC uit maar die prijs klasse is voor mij op dit moment nog iets te duur.
Ik wil nu zelf proberen om zo'n rackmount te maken.
is dit mogelijk volgens jullie? en wat heb ik nodig.
Ik had zelf in gedachte dat ik dit nodig heb allemaal:

#2x rails voor in 19" rack
#1x 15" tft scherm
#1x toetsenbord + scroll muis (in 1)
#1x bodemplaat waar 't op tft scherm op staat.

wie weet ook hoe ik er voor kan zorgen dat het mogelijk is om te zorgen dat 't beeldscherm kan platleggen?

al vast bedankt voor de tip's en de informatie.

Elmo
21/09/07, 11:38
Lijkt me op zich niet zo een probleem.
Met een beugeltje ( evt met veer etc, of met gewoon beugels en klemmetjes) kun je je scherm zo opklapbaar maken etcetera.
Als je er meerdere racks mee wilt kunnen besturen kun je er ook nog eens een kvmmetjes tussen plaatsen. Moet je servertje natuurlijk wel een schermaansluiting hebben.

M.vdpost
21/09/07, 11:44
ok bedankt,
Wat voor beugels moet ik dan gaan gebruiken?
bedoel je dan die beugels die inklappen als je t aan duwt ofzo ?

Swiftway-UK
21/09/07, 11:55
Bedenk wel dat je risico's loopt als er brand uitbreekt door je eigenbouw kast. Ik denk niet dat een verzekering de schade in zo een geval zal dekken.

M.vdpost
21/09/07, 12:01
Beste,
nee daar heeft u gelijk in, maar een rackmount van apc is ook gewoon een monitor en toetsenbord he :) moet u ook rekening mee houden.

crazycoder
21/09/07, 12:05
ok bedankt,
Wat voor beugels moet ik dan gaan gebruiken?
bedoel je dan die beugels die inklappen als je t aan duwt ofzo ?
Bij de betere merken kan je zwenkarmen kopen die je aan een bureau kan monteren. Met een paar beugels moet je dan een eind kunnen komen.

Anders is het goedkoper om een 15" TFT op een plank te zetten :-)

Je zou ook kunnen prutsen met een tft waar een muurmontage kit voor bestaat. Die zou je zelfs opklapbaar kunnen maken zodat je niet meer dan 2U kwijt bent ;-)

Als je zelf wil maken moet je wel een beetje je fantasie gebruiken. Je moet er trouwens wel op letten dat je geen brandbare materialen gebruik. Ten eerste omdat het zeer onverstandig is, ten tweede omdat het in de meeste dc's verboden is.

M.vdpost
21/09/07, 12:08
ik ga gebruik maken van metaal dat brandwerent is.
Ik spuit dit eerst in met zo'n spuitbus.
Verderest zorg ik er ook voor dat alles goed is bevesticht en gestest is voor dat ik hem ga ophangen.
bedankt voor jullie hulp :) ik ga maar is knutsellen

Swiftway-UK
21/09/07, 12:13
Ik adviseer je om dit niet zelf te bouwen.
Indien het kortsluiting maakt, gaat het brandalarm wellicht af, als argon dan de ruimte ingespoten word, levert dit een enorme schadepost op.

Verzekering zal dit niet vergoeden, dus blijf jij met de rekening zitten (en ik kan je vertellen: argon is erg duur!). Kans ook dat het DC waar je dit wil hangen het zowieso niet toestaat, wij zouden het zeker niet toestaan!

Phu
21/09/07, 12:52
het is wellicht goedkoper op ebay rond te speuren naar een 2e hands rackmounted kvm console

kost misschien iets meer maar via colocatie verkopen haal je dit er weer uit

http://cgi.ebay.com/Dell-2U-Rackmount-TFT-Keyboard-with-Rails-0636U_W0QQitemZ200154452153QQihZ010QQcategoryZ1121 3QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

verzenden en importeren valt best mee

Marin
21/09/07, 12:56
Die dingen zijn inderdaad wel prijzig. Fujitsu en samsung hebben ze ook. Je bent sowieso niet onder de 1000 klaar. Waarom zijn zze zo duur? Zelfbouw is wel mogelijk maar de veiligheid kan een probleem zijn.

Heb ooit weleens ergens gelezen (vraag me niet waar) dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om zoiets van een laptop te bouwen. (als je nog ergens een oud gaar ding hebt)

M.vdpost
21/09/07, 12:57
dat is natuurlijk ook mogelijk ja.
Een laptop in een lade bouwen en die dan gebruiken.
Dat is wel een goeie.

Marin
21/09/07, 13:00
Ja, maar je moet er weel voor zorgen dat je je muis ten toetsenbord aan je servers kan hangen (zonder dat je de poorten opblaast ofzo)

M.vdpost
21/09/07, 13:04
jha dus gewoon gebruik maken van een kvm switch met usb poorten :)

Marin
21/09/07, 13:06
ja, dat kan je idd wel doen... ben je goedkoper uit.. als je nog een laptop op de plank hebt liggen.

WebXtra
21/09/07, 14:02
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?t=119858&highlight=dell+tft&page=2#post890025

Diablo
21/09/07, 22:16
Die dingen zijn inderdaad wel prijzig. Fujitsu en samsung hebben ze ook. Je bent sowieso niet onder de 1000 klaar. Waarom zijn zze zo duur? Zelfbouw is wel mogelijk maar de veiligheid kan een probleem zijn.

Heb ooit weleens ergens gelezen (vraag me niet waar) dat iemand het voor elkaar heeft gekregen om zoiets van een laptop te bouwen. (als je nog ergens een oud gaar ding hebt)

Nieuw zijn ze wel degelijk onder de 1000 euro verkrijgbaar. Wij hebben er zelf eentje in ons assortiment zitten van 699 euro (1U, 15" TFT).

Marin
22/09/07, 00:48
Oke, dan heb ik me dus vergist. Maar dan nog blijven het dure dingen. Al valt het inderdaad wel weer mee wanneer je het terug kan halen in je colo.

WebXtra
22/09/07, 10:13
Zoals gezegd heb ik nog wel een paar rackmout tft's van Dell.
Paar posts eerder staat de link.

Deze zitten VER onder de 1000 euro.
Slechts 245,00.

Dus mochten er nog geintresseerden zijn.