PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe berichten



almar
20/09/07, 17:16
Hoi,

Ik heb met enige onregelmatigheid de melding dat er geen nieuwe berichten zijn. Als ik dan nog een keer op de link nieuwe berichten klik dan zijn ze er wel.

Het is me niet helemaal duidelijk wanneer het probleem zich voordoet, maar ik weet dat het voor de upgrade niet zo was.

Geen groot probleem, maar wel even het vermelden waard.

Domenico
20/09/07, 17:37
Vreemd probleem en ik heb er zelf nog geen last van gehad. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Keizer
20/09/07, 17:41
ja ik heb het ook, maar dan andersom.. als ik nieuwe berichten check, en de tab/browser afsluit en dan in een nieuwe weer berichten check doe, dan staat er idd dat er geen nieuwe berichten zijn, maar bij mij komen ze nooit terug volgens mij...

dit is niet altijd het geval trouwens.

Blacky
20/09/07, 20:15
Ligt er aan hoe het ingesteld is, je kunt instellen nieuwe berichten 1 dag of langer te bewaren.
Je kan het ook zo doen dat ze na een cookie-timeout (ook instelbaar qua tijd) automatisch als gelezen worden gemarkeerd.

Ligt aan de instellingen in het Admincp.

Of dat nu ook het geval is durf ik niet te zeggen.

Str@nger
22/09/07, 01:16
Ik denk dat ik wel weet hoe dat probleem ontstaat :) Dat trouwens ook al voorkwam voor de update ;)

Voor iedere zoekopdracht wordt een ZOEKID aangemaakt; als jij probeert de pagina te openen met dat specifiek ZOEKID kan het zijn dat dit verdwenen is uit de DB. Opnieuw klikken op de knop 'nieuwe berichten' genereerd een nieuw ZOEKID en dan werkt het wel.

Blacky
22/09/07, 02:18
Nja, misschien heeft het iets met hacks of plugins te maken, op mijn forum heb ik er in elk geval geen last van en die draait dezelfde software.

Str@nger
22/09/07, 11:32
Hmm, Blacky, probeer dan het volgende eens: 's morgens een zoekopdracht naar nieuwe berichten uitvoeren; die pagina open laten staan. Enkele uren later de pagina verversen...waarschijnlijk geeft het forum dan wel die foutmelding :)

Blacky
22/09/07, 20:19
Oh wacht, dan heb ik jou verkeerd begrepen, ik dacht dat je de hoofdpagina van het forum ververst zou worden.

Het is me nu duidelijk dat je dus de resultaat pagina van je opdracht ververst.

Da's echter niet wat ik hier in de thread lees.
Zoals ik het begrijp checked hoJan op nieuwe berichten en sluit de browser in die pagina.

Dan opent hij een nieuwe tab/venster en doet nog eens nieuwe berichten controleren en dan ziet hij geen nieuwe berichten meer.

Da's toch een iets andere verhaal dan de browser open laten en een paar uur later verversen, of mis ik ergens iets?

Kan wel zijn dat het probleem wat jij bespreekt ook het probleem van TS is.

Str@nger
22/09/07, 23:13
Ik lees nergens in de OP dat de TS het scherm sluit of een nieuwe tab opent...


Ik heb met enige onregelmatigheid de melding dat er geen nieuwe berichten zijn. Als ik dan nog een keer op de link nieuwe berichten klik dan zijn ze er wel.

Hij klikt op de link "nieuwe berichten", zoals ik ook zeg in mijn omschrijving, en zover ik lees in hetzelfde scherm/tab.

Blacky
23/09/07, 02:26
Ahzo, ik dacht dat je op hoJan reageerde.

Maar het lijkt mij een juiste werking. Als je van een cookie timeout uitgaat.
Je ziet nieuwe berichten, laat het venster open.
Krijg je die cookie timeout, je refreshed het venster en dan zijn er uiteraard geen nieuwe posts meer.

In dat geval moet je net doen wat jij al schreef, opnieuw klikken op de nieuwe posts en dan krijg je ze wel weer omdat er een nieuwe search-id wordt aangemaakt die in de nieuwe cookie opgeslagen wordt.

Of maak ik hier nu een denkfout?

almar
23/09/07, 12:39
Ik denk dat ik wel weet hoe dat probleem ontstaat :) Dat trouwens ook al voorkwam voor de update ;)

Voor iedere zoekopdracht wordt een ZOEKID aangemaakt; als jij probeert de pagina te openen met dat specifiek ZOEKID kan het zijn dat dit verdwenen is uit de DB. Opnieuw klikken op de knop 'nieuwe berichten' genereerd een nieuw ZOEKID en dan werkt het wel.

In dat geval zou de zoekid niet langer dan 20 seconden bestaan. En daarna krijg ik dezelfde resultaten wel weer. Wellicht waren het upgradeperikelen. Ik heb mij best gedaan om het nog een keertje te reproduceren, maar vooralsnog is het niet gelukt. En dat lijkt me goed.

Als ik het tegenkom post ik de zoekid wel.