PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting beginnen



durk
20/09/07, 15:53
Hallo,,

Ik zit er over na te denken om een webhosting bedrijfje te beginnen. Een server heb ik al dus dat is het probleem niet en ik snap alles van de server. Maar wat heb ik nou allemaal nodig voor een webhosting bedrijfje te starten. Dus KvK enzo, Sidn en noem zo maar op

En wat ben je ongeveer kwijt om alleen het bedrijfje op te starten.


Groeten Durk

Raw
20/09/07, 15:57
Veel geld hebben / lenen en dan:

- Server kopen
- Server installeren
- Server plaatsen / up-to-date houden
- Webhosting site opmaken
- Webhosting site onderhouden
- Zorgen voor goede support voor je klanten!

crazycoder
20/09/07, 16:07
kvk, belastingdienst, 2e server voor dns backup en fallback mx.. boekhouder en/of boekhoudpakket, voldoende geld..

Klein beetje aangepast taalgebruik.. Snappen hoe je via dit forum kan zoeken naar de tientalle topics die al bestaan met exact dit onderwerp. Daar kan je de rest van alles vinden wat je nodig hebt..

WebXtra
20/09/07, 16:07
Een goede beheersing van de Nederlandse taal, en geen worden zoals shit gebruiken. ;)

Magus
20/09/07, 16:10
- kvk inschrijving
- btw nummer aanvragen
- boekhouder of boekhoud software
- leads/order/factuur systeem
- telefoonlijn voor support
- mobieltje voor als je onderweg bent/in dc bent voor support
- bank/girorekening
- colocatie/rackspace voor je server, evt met s.l.a.
- 2de server voor redundancy (dns/mail fallback/backups)
- spare parts voor beide servers
- evt een budget voor reclame
- website evt met ordersysteem
- genoeg tijd om alles te onderhouden, beveiligen, supporten etc (of voldoende personeel/ingehuurde handjes die enkele taken kunnen overnemen natuurlijk)
- Briefpapier, visitekaartjes etc
- Correct taalgebruik ;)

durk
20/09/07, 16:13
Naja heb hier zelf thuis de server staan naja 2e server valt te regelen

En ik heb eventjes mijn taal aangepast excusses

Marin
20/09/07, 16:16
Durk, ga je je sever thuis hosten??? Over je particuliere ADSL lijntje?

pierce
20/09/07, 16:17
kosten:

kvk
hardware
eventueel een bankrekening(gratis tot 700 transacties bij de postbank)
kantoorartikelen(nietmachine, ordner e.d.)
colocatie
telefoon
reclame
domeinnaam
eventueel ssl certificaat

etc. etc.

reken maar uit wat je kwijt bent.

durk
20/09/07, 16:18
Ja oke daar heb je een punt:P

Nog nie over nagedacht:O

Naja dan toch maar naar datacenter toe

Marin
20/09/07, 16:20
Nou, om heel eerlijk te zijn als je daar nog niet over na hebt gedacht???? Dacht je serieus met je thuis server te kunnen gaan hosten?? Dat kan echt niet hoor... Ja, voor je eigen hobby website..

Waarschijnlijk gebruik je nu een omgebouwde pc in een ATX kast? Je moet dan toch naar een rackmodel toe.. reken maar uit...

Digires
20/09/07, 16:33
Download deze eens en probeer op zo veel mogelijk vragen antwoord te geven en op onderzoek uit te gaan om deze vragen te beantwoorden:
http://www.kvk.nl/logredir.asp?logmethode=Productassets&logmethodevalue=Ondernemingsplan&sectienaam=Landelijk&url=http%3A%2F%2Fassets%2Ekvk%2Enl%2Fassets%2FStar ters%2Fartikelassets%2FOndernemingsplan%5Fv%5F1%2E 0%2Edot

Meer info:
http://www.kvk.nl/logredir.asp?logmethode=Productassets&logmethodevalue=Ondernemingsplan&sectienaam=Landelijk&url=http%3A%2F%2Fassets%2Ekvk%2Enl%2Fassets%2FStar ters%2Fartikelassets%2FOndernemingsplan%5Fv%5F1%2E 0%2Edot

Keizer
20/09/07, 17:34
volgens mij stond zolderhosting.nl te koop, misschien wat voor je site?

DutchTSE
20/09/07, 18:03
Kunnen we dit soort topics niet sluiten, om het niveau op dit forum nog enigszins hoog te houden?

- Gebrek aan denkvermogen
- Gebrek aan voorbereiding
- Gebrek aan professioneel inzicht
- Gebrek aan ...

En nou niet beginnen dat ik ook zo begonnen ben, want dat ben ik niet :)

Martijn Koot
20/09/07, 18:11
Als je wil beginnen met hosten kan je beter met een reselleraccountje beginnen in plaats van een eigen bak volgens mij. Tenminste ga er niet vanuit dat je direct honderden klanten hebt. Voor een dedicated bak ben je minimaal 50 euro kwijt terwijl je voor een reseller al voor 15 euro p/m klaar bent.

Groet Martijn

Marin
20/09/07, 18:26
Durk, waar ga je je klanten vandaan halen?

eweps
21/09/07, 10:45
Voor de kosten staat ergens op dit forum waarbij tevens alle kantoorartikelen genoemd worden.. zoek maar eens.

Keizer
21/09/07, 10:58
{xx}!

MMaI
21/09/07, 11:22
belangrijkste wat je nodig gaat hebben zijn klanten, de andere punten zijn al veel besproken op dit forum, en hier is de zoek functie voor aan te bevelen.

Mocht je nog geen klanten weten/hebben op dit moment verwacht dan niet dat je bedrijfje een goede start zal maken, de meeste hosters zullne hier begonnen zijn als kleine reseller en uitgegroeis zijn naar colo/dedi en door goede service/prijzen (verhouding natuurlijk) steeds verder gegroeid tot wat ze nu zijn, een goede hoster staat niet stil en groei is voor de meeste bedrijven essentieel

zonder goed ondernemersplan (in je hoofd) en duidelijke doelstellingen denk ik niet dat je ergen komt met hosten, zie ook topic over vakantiehosters

WDE-Services
21/09/07, 18:49
Oké oké, server op ADSL lijn thuis en alles er van snappen. Oke, is natuurlijk niet zo moeilijk maar in een DC gaat alles net een beetje anders. Ik was eerst eens verder na gaan denken over het geheel. Ga je het wel bijhouden, is het niet meer de gedachten van makkelijk iets verdienen...? Zet dat maar alvast uit je hoofd. Ik biedt ook hosting aan, maar server wordt onderhouden en heb ik zelf geen omkijken naar omdat ik hiervoor gewoon de tijd niet heb. En dan het denken om te beginnen. Ikzelf ben nu 20 en ben nu een jaar naast mijn studie bezig met een bedrijf op te bouwen. 4/5 Jaar aan denkwerk, kijken wat je wil opleiden en uitzoeken hoe alles werkt heeft me nu gebracht tot waar ik nu ben, en nog maak je geen winst. Al je spaargeld naar de knoppen en maar overleven. Nu nog een studie van 4/5 jaar waarna ik hoop mijn klantendatabase zo te hebben dat het dan echt helemaal los kan gaan. Na het eerste jaar kan ik nu pas zeggen van dat er licht te zien is aan de horizon. Kortom denk er niet te makkelijk over, ondernemer moet je zijn in hart en nieren anders kom je er gewoon NIET!

Maxhost
29/09/07, 10:01
beste wht'ers,

Ik heb inmiddels is met onze ts op msn gezeten, omdat ik zelf ook jonge ondernemer ben en hem wel met een en ander kon helpen.
Het lijkt mij geen verstandig idee dat durk een hostbedrijf begint.
Alles wat ik hem vertelde geloofde hij niet, hij had niet na gedacht over een datacenter. Hij wou colo gaan vertelde hij mij. ik zeg: als je op school zit en je server ligt er uit, wat dan? ja, dat wist hij ook niet. kortom: dit is weer zo'n "vakantie" hoster...

durk: wacht tot je wat ouder bent, ga je er eerst is in verdiepen en bedenk of je dit echt wilt.

DutchTSE
29/09/07, 10:13
Maar daar waren we natuurlijk allang achter :)

Maxhost
29/09/07, 10:14
tjah, er zijn ook jonge ondermers die er wel over nadenken en het echt willen... kijk naar mij... besta bijna 2 jaartjes... ben nog steeds minderjarig.

PlugInInfo
29/09/07, 11:31
Er zijn inderdaad ook uitzondering op het algemenen beeld van jonge hosters, maar (helaas) klopt het algemene beeld toch wel. Een eigen bedrijf beginnen strandt voornamelijk vanwege slechte planning (we beginnen wel en dan kijken we wel hoe ver we komen). Als je wilt beginnen lijkt het me eerst zaak een goede klantenbase op te bouwen en als je deze eenmaal hebt opgebouwd kan je denken aan een eigen server. Ik zou beginnen met een reselleraccount als ik druk was, dan is het kostenniveau laag en flexibel. Bovendien zou ik eerst beter nadenken en een businessplan schrijven. :)

Maxhost
29/09/07, 12:11
idd, maar een bisnessplan is voor iemand die ze school nog niet heeft afgemaakt erg lastig...;)

DutchTSE
29/09/07, 12:23
idd, maar een bisnessplan is voor iemand die ze school nog niet heeft afgemaakt erg lastig...;)
Jij wilt zeggen dat iedereen die zijn school wel heeft afgemaakt wel een business plan kan schrijven? Iemand die afgestudeerd is voor bloemschikken voor gevorderden zal er even goed problemen mee hebben. Heeft dus niks met je intelligentie of leeftijd te maken, maar meer met de richting die je studeert.

PlugInInfo
29/09/07, 18:14
idd, maar een bisnessplan is voor iemand die ze school nog niet heeft afgemaakt erg lastig...;)

Een businessplan heb je in allerlei vormen en maten. Ook een scholier kan voor zichzelf een berekening maken van de kosten en een plan opstellen. Het gaat er om dat als je wilt beginnen je een goed plan hebt en niet zomaar wat "aan klooit".

brinkie
29/09/07, 21:25
Een businessplan heb je in allerlei vormen en maten. Ook een scholier kan voor zichzelf een berekening maken van de kosten en een plan opstellen. Het gaat er om dat als je wilt beginnen je een goed plan hebt en niet zomaar wat "aan klooit".

Mee eens. Mijn oorspronkelijke "business" plan was één spreadsheetje waarin ik het e.e.a. doorgerekend had..! Maarja, ik hoefde ook niets extern te financieren dus een echt ondernemingsplan schrijven was niet nodig.

Je hebt meer aan handelsgeest en inzicht in de markt!

Maxhost
30/09/07, 10:10
Zal wel eens leuk topic zijn:) wat moet er in een bisnissplan. hoe op te stellen. kunnen veel denk ik wat van leren:) miss net zon tut als een webhosting bedrijf beginnen?:P

dreamhost_nl
30/09/07, 12:35
Voor het maken van een businessplan (ondernemingsplan) kun je je prima wenden tot de KvK :
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47482
Zonde om daar nog een extra topic aan te wijten.

dimitrivisser
30/09/07, 15:31
Waar komt toch dat idee vandaan dat je zou moeten beginnen met een reselleraccount en het maken van een businessplan ? Twee servers in verschillende datacentra, een snelle en een langzame voor secondary dns en als fallbackmailerver zijn het enige dat je nodig hebt. Kosten voor hardware zijn dan misschien een 1500 euro, en daarnaast ben je een E 75 per maand kwijt aan colocatie. Zo'n investering is makkelijk op te brengen met een krantenwijk. Gewoon een paar maanden niet teveel stappen, drinken en roken en je hebt het zo bij elkaar. Als dat al teveel is dan kan je beter iets anders gaan doen.
Businessplannen heb ik nooit zo begrepen. Alles hangt toch af van je vermogen om voldoende klanten te vinden. Dat is toch een gok. In het slechtste geval ga je op je bek en kost het je een paar duizend euro.

Server00
30/09/07, 16:01
Een Business plan is niet een erg punt. Je kan het zowel zonder als met uiteraard heb je gewoon een goed plan nodig wanneer je zelf niet genoeg capiciteit hebt om alles zelf te betalen. Als je echt direct super wilt beginnen met alles op en eraan zou je toch groot kapitaal nodig hebben die komt van je inversteerder af. Die inversteerder geeft niet zomaar jouw dat geld die wil overtuigd worden van jouw plan. Wil je gewoon simpel en onderaan beginnen waardoor je pas naar jaren begint te groeien dan kan je zonder plan werken want je hebt geen groot kapitaal nodig. Maar je dient altijd richtlijnen op papier te hebben!.

De jonge ondernemers worden ethousiast van succesvolle verhalen van de ervaren ISP en met de gedachten "dit kan ik ook". Vaak vergeet men ook wat het allemaal kost om een hostingbedrijf te beginnen. Zo denkt men dat ze met 1 simpele reseller al een eigen hosting bedrijf hebben. Daarom wil ik alleen men waarschuwen die hier al een topic overmaakt om een eigen hostingbedrijf wil beginnen al niet goed bezig is. Klikt lullig en misschien grof maar al deze zaken kan je harstikke makkelijk zelf uitzoeken door onderzoek te doen door een keer de zoekmachiene op deze site te gebruiken en door de KVK te bellen en door de belastingdienst te bellen door een keer met je ouders erover te praten wat je plannen zijn en of zij er wel achterstaan ( vooral bij minderjarige ).

Randy
30/09/07, 19:51
Maar even een reactie van iemand met 10 jaar ervaring in de IT/internetdiensten. Thans werk ik zelf op freelancebasis voor enkele ondernemingen en ben bezig deze activiteiten onder te brengen in een nieuwe onderneming. Het succes van deze onderneming hangt voor 90% af van de voorbereiding. Een bedrijfsplan kan je daarbij goed helpen, daar dit goede meetmomenten biedt om te kijken of je op de goede koers zit.

Maar bedenk je wel; Er zijn _genoeg_ 'webhosters'. Wat is jouw USP, waarom zou ik bij jouw de diensten kopen. En kom alsjeblieft niet met het zooveelste eurohost verhaal aan. Immers; "Hoeveel support kan ik krijgen voor 1 euro?". Ik heb de laatste weken tientallen mensen gesproken om de markt te bekijken, de behoeften te onderzoeken en de huidige knelpunten te signaleren. Ik hoop deze stap (bedrijfsplan sectie 2, markt) deze week af te ronden om verder te kunnen. En ben al een half jaar bezig met voorbereidingen (~12 uur / week).

Overigens ga ik zelf wel wat breder zitten dan webhosting alleen. Ik denk zelfs nog een treetje hoger op de ladder.

Maxhost
30/09/07, 21:06
Waar komt toch dat idee vandaan dat je zou moeten beginnen met een reselleraccount en het maken van een businessplan ? Twee servers in verschillende datacentra, een snelle en een langzame voor secondary dns en als fallbackmailerver zijn het enige dat je nodig hebt. Kosten voor hardware zijn dan misschien een 1500 euro, en daarnaast ben je een E 75 per maand kwijt aan colocatie. Zo'n investering is makkelijk op te brengen met een krantenwijk. Gewoon een paar maanden niet teveel stappen, drinken en roken en je hebt het zo bij elkaar. Als dat al teveel is dan kan je beter iets anders gaan doen.
Businessplannen heb ik nooit zo begrepen. Alles hangt toch af van je vermogen om voldoende klanten te vinden. Dat is toch een gok. In het slechtste geval ga je op je bek en kost het je een paar duizend euro.

Dit vind ik zo'n domme opmerking. Een jongen van 13 jaar, die een host bedrijf wil beginnen, moet geen vaste maandlasten van 75 euro hebben, en 2 servers van totaal 1500 euro, en de onderhoud van zo'n 300 euro. Een jongen van 13 jaar zit op school, een jongen van 13 jaar moet uitgaan, plezier maken, en niet hard werken om net zijn colo te kunnen betalen. Hij moet gewoon vanaf het begin beginnen, om ervaring op te doen en dingen te leren (wat hier erg belangrijk is, want de TS heeft zich duidelijk nog nergens in verdiept). Mocht hij wel gelijk groot willen, is dat dom, maar zal hij echt een bedrijfsplan moeten schrijven. Dus ik ben het absoluut niet met je eens... Stel je voor dat het mis gaat? zit hij op ze 18e gelijk al met schulden en staat hij niet best bekend. Dat wil je toch niet?

ypsun
01/10/07, 00:56
Ik snap niet waarom mensen nog uberhaupt een webhosting bedrijf beginnen...

Tis een verzadigde markt.
Daar wordt je echt niet meer rijk van :P

Kan je beter een leuke bijbaan zoeken, verdient net zo veel of zelfs meer en veel minder stress :)
(@ TS, die mij nog een jong broekie lijkt)

joris springer
01/10/07, 01:17
Verzadigd? De markt is geloof ik nog steeds groeiende en als je maar net de juiste diensten voor een lagere prijs met betere garanties kan aanbieden dan kan je net degene zijn waar een klant naar wilt overstappen lijkt mij.
Je diensten die je er naast aanbiedt zijn tegenwoordig doorslaggevend.

ypsun
01/10/07, 01:31
Nog lagere prijs + betere garanties...

Hoeveel winst hou je dan tegenwoordig nog over?

Om er een beetje van te kunnen leven heb je paar honderd klanten nodig.
Daar gaat dus behoorlijk veel tijd in zitten om die te krijgen en te onderhouden..
Ik vraag me dan af of je niet meer verdiend als vakkenvuller, als je kijkt hoeveel je verdiend per uur.

Zoals Randy zegt kan je dan beter breder pakken dan alleen webhosting alleen.
Ik vraag me af wat hij te zeggen heeft over de webhostingmarkt, aangezien hij onderzoek heeft gedaan :)

Het lijkt mij in ieder geval een moeilijke markt om nog iets in te beginnen.

Server00
01/10/07, 01:43
Dit vind ik zo'n domme opmerking. Een jongen van 13 jaar, die een host bedrijf wil beginnen, moet geen vaste maandlasten van 75 euro hebben, en 2 servers van totaal 1500 euro, en de onderhoud van zo'n 300 euro. Een jongen van 13 jaar zit op school, een jongen van 13 jaar moet uitgaan, plezier maken, en niet hard werken om net zijn colo te kunnen betalen. Hij moet gewoon vanaf het begin beginnen, om ervaring op te doen en dingen te leren (wat hier erg belangrijk is, want de TS heeft zich duidelijk nog nergens in verdiept). Mocht hij wel gelijk groot willen, is dat dom, maar zal hij echt een bedrijfsplan moeten schrijven. Dus ik ben het absoluut niet met je eens... Stel je voor dat het mis gaat? zit hij op ze 18e gelijk al met schulden en staat hij niet best bekend. Dat wil je toch niet?

Kijk eerst naar je eigen reactie Max. Als ondernemer moet je gewoon risico's lopen en proberen juiste inversteringen te maken om door te groeien. En ook weer zoiets:


Een jongen van 13 jaar zit op school, een jongen van 13 jaar moet uitgaan, plezier maken, en niet hard werken om net zijn colo te kunnen betalen.

Hallo? wat is dit weer voor antwoord als je een hostingbedrijf wilt beginnen gaat daar veel tijd & geld inzitten. Daarom zegt men ook ga nou niet beginnen wanneer je zo jong bent en nog op school zit want zo heb je een hele gare jeugd. En als je al zo'n bedrag niet per maand kan missen aan iets en je net elke maand alleen je colo kosten eruit pakt en niet een buffer opbouwt en dergelijke doe je het dus niet goed.

Maxhost
01/10/07, 08:53
Kijk eerst naar je eigen reactie Max.
Beargumenteer dit eens goed? Ik vertel gewoon dat het heel dom is om te beginnen zonder bisnissplan met colo. (en kom niet aan met gezijk van je maakt typfouten...)



Hallo? wat is dit weer voor antwoord als je een hostingbedrijf wilt beginnen gaat daar veel tijd & geld inzitten. Daarom zegt men ook ga nou niet beginnen wanneer je zo jong bent en nog op school zit want zo heb je een hele gare jeugd. En als je al zo'n bedrag niet per maand kan missen aan iets en je net elke maand alleen je colo kosten eruit pakt en niet een buffer opbouwt en dergelijke doe je het dus niet goed.
Dat zeg ik toch? Ik vertel dat hij niet colo moet doen, omdat hij jong is...

eweps
01/10/07, 08:58
13 jaar? Dan ben je net van de basisschool af, ga eens terug naar school.

Zoals die rastagast op radio en tv steeds zegt: Je bent nog leerplichtig weet juh!

(Zelfde geldt overigens voor maxhost)

Maxhost
01/10/07, 09:00
Die zegt: Jij moet verder leren dan je neus lang is:X

En als je mij kende wist je hoe mijn situatie was... Ik zal er maar niet op ingaan.

Serve-xs
01/10/07, 09:04
Dit vind ik zo'n domme opmerking. Een jongen van 13 jaar, die een host bedrijf wil beginnen, moet geen vaste maandlasten van 75 euro hebben, en 2 servers van totaal 1500 euro, en de onderhoud van zo'n 300 euro

En dat zeg jij met 2 dedicated servers? :)

Maxhost
01/10/07, 09:06
En dat zeg jij met 2 dedicated servers? :)
Ja, dat zeg ik. Ik kan mijn dedicated servers betalen, en heb dedi's om niet met onderhoud te zitten.

Serve-xs
01/10/07, 09:09
Beargumenteer dit eens goed? Ik vertel gewoon dat het heel dom is om te beginnen zonder bisnissplan met colo. (en kom niet aan met gezijk van je maakt typfouten...)

Je weet dus dat je typfouten maakt neem ik aan? Begin jij maar eens met je "bisnissplan" te schrijven :D . In Nederland heet dat nog altijd businessplan. Misschien moet je hier toch maar iets beter op letten.

//edit
Keek zojuist even op je website, nog geen 10 seconden was ik daar en zag een behoorlijke typfout. "Voor meer informaite kunt u kijken op ons forum". Dit klinkt gewoon goedkoop als ik het zo mag noemen. Loop je teksten eens goed na en pas deze aan waar nodig.

//edit2
Nog iets; je whois script is ook niet erg duidelijk. Als ik een whois uitvoer (tetteteeeeeeeeeee.nl) krijg ik als de volgende resultaten.

tetteteeeeeeeeeee.nl.nl Bezet Verhuis!
tetteteeeeeeeeeee.nl.be Bezet Verhuis!

Er zijn ook mensen die niet snappen dat deze whois niet klopt en de gewenste domeinnaam zonder extentie moet worden ingevoerd. Ook hier zou ik even naar kijken.



Ja, dat zeg ik. Ik kan mijn dedicated servers betalen, en heb dedi's om niet met onderhoud te zitten.

Waarom praat je dan over 2 servers van 1500 euro? Jij bent ook gewoon met dedicated servers begonnen dus waarom zou een ander persoon met 2 eigen servers moeten beginnen?

crazycoder
01/10/07, 09:18
Mijn mening over minderjarigen en eigen bedrijf is vermoedelijk wel bekend.

Als je het als minderjarige zo nodig door wil zetten vraag dan EERST toestemming aan je ouders. Bedenk dat zij de pineut zijn als het ondanks alle goede bedoelingen niet lukt.

Luke B
01/10/07, 09:40
Mijn mening over minderjarigen en eigen bedrijf is vermoedelijk wel bekend.

Als je het als minderjarige zo nodig door wil zetten vraag dan EERST toestemming aan je ouders. Bedenk dat zij de pineut zijn als het ondanks alle goede bedoelingen niet lukt.

Dit lijkt me sowieso wel logisch, zonder ouders krijg je toch geen KvK onder je 18 ;)


Maargoed, ik doe het als 15-jarige ook met een eigen server die in WeDare geplaatst is. Ik loop enkel kranten, en doe wat vakantiewerk. Ik heb gewoon een leven, ga naar school, kan uit gaan, etc. etc, moet enkel wat vroeger op... I don't get the point. 1 server beheren (zowel hardware- als softwarematig) + klanten binden + administratie bijhouden enz. kost geen 10 uur per dag ofzo. Ja inderdaad, je hebt wat minder vrije tijd, maar op je 15e ga je toch niet meer naar de speeltuin om wat te schommelen ofzo? ;)

crazycoder
01/10/07, 09:45
Dit lijkt me sowieso wel logisch, zonder ouders krijg je toch geen KvK onder je 18 ;)

Ook zonder KvK kan je colo afnemen en hosting aanbieden. Het mag niet maar ik denk dat menigeen zich daardoor niet zal laten weerhouden.

Luke B
01/10/07, 09:51
Ook zonder KvK kan je colo afnemen en hosting aanbieden. Het mag niet maar ik denk dat menigeen zich daardoor niet zal laten weerhouden.

Daar heb je inderdaad wel een punt. Maar als je echt colocatie af gaat nemen gaat het vaak wel wat serieuzer. Denk dat dedicated meer geschikt is voor de niet-KVKers ;)

Ach ja, iedereen denkt altijd maar dat het niks voorstelt, ze komen er vanzelf achter als ze ons niet willen geloven en zullen zich vanzelf afvragen waar ze mee bezig zijn. Wie niet luisteren wil moet maar voelen :rolleyes:

Edit:
Overigens ben ik ook 'zwart' begonnen. Dat was alleen met een reseller en voor vrienden / kennisen ;)

Serve-xs
01/10/07, 10:31
Dit lijkt me sowieso wel logisch, zonder ouders krijg je toch geen KvK onder je 18 ;)


Jawel hoor, mij is het toendertijd gelukt. Hier hebben we toen het een en ander voor moeten aanvragen. Had iets te maken met het Handelsonbekwaam zijn van minderjarige.

eweps
01/10/07, 11:19
Maxhost, als mijn post je niet aanstaat omdat hij over jou gaat hoef je nog niet meteen negatieve reputatie punten te geven. Daar zijn ze namelijk niet voor bedoeld.

Wordt volwassen als je met een bedrijf begint en ga dan ook niet iemand "afkraken" omdat hij toevallig commentaar had op jouw manier van werken.

(ik ga er hierbij even vanuit dat het maxhost was die mij negatieve reputatie heeft gegeven)

dimitrivisser
01/10/07, 11:36
Dit vind ik zo'n domme opmerking. Een jongen van 13 jaar, die een host bedrijf wil beginnen, moet geen vaste maandlasten van 75 euro hebben

Wat zijn nu maandlasten van E 75 ? Ik weet niet hoe oud hij is maar een 18 jaar geleden verdiende ik ruim 400 gulden per maand met een krantenwijk. Dat moet toch inmiddels wel een E 250 zijn ? Dan zijn maandlasten van E 75 goed te doen. Daarnaast is het de bedoeling dat je die lasten alleen aan het begin zelf moet betalen. Als de inkomsten groeien zal een steeds groter deel van die E 75 daaruit betaald kunnen worden.



Stel je voor dat het mis gaat? zit hij op ze 18e gelijk al met schulden en staat hij niet best bekend. Dat wil je toch niet?

Ik ben in mijn hele verhaal uitgegaan van een situatie waarbij je eerst je investering verdiend en waarbij je je lasten kunt betalen uit andere inkomsten. Mocht het niet lukken dan kan je er na een jaar mee stoppen.

Of het slim is om een kind naast zijn school (wat op die leeftijd toch eigenlijk het belangrijkste is) ook nog eens op te zadelen met een krantenwijk en een eigen zaak is natuurlijk een ander verhaal. En dan vergeten we nog de belangen van zijn klanten.

Groetjes,
Dimitri

Marin
01/10/07, 12:05
Maar jullie hebben het steeds over 13 jaar. Weten we eigenlijk wel hoe oud TS is?

hires
01/10/07, 13:32
Dit kan wederom een lang topic worden denk ik. Iedereen heeft natuurlijk een mening, maar het gaat erom of de acties die je uitvoert met je bedrijf dusdanig succesvol zijn dat je er voldoende winst mee maakt. En zelfs daar zijn de meningen over verdeeld: hoeveel winst wil ik eigenlijk maken? Dat hoeft helemaal niet hetzelfde idee te zijn als jouw con-collega en daar hoef jij je dan ook niet druk om te maken; de koers die jij vaart is simpelweg anders dan die van die con-collega. En in dit voorbeeld bedoel ik niet specifiek TS of iemand anders, maar twee verschillende, willekeurige hosting bedrijven.

De beste ondernemer is nog altijd een persoon die van 0 EURO een he-le-boel EURO kan maken; en het belangrijkste is dat het niet uitmaakt hoe hij dat doet! Als zijn ideeën maar aansluiten op hetgeen HIJ wil bereiken; of dat nu een pure winst van € 100,= per maand is, of een hosting-multinational van een paar miljoen pure winst..

Daarbij is het altijd beter om kritisch naar jezelf of je eigen bedrijf te kijken dan kritisch naar anderen.

Luke B
01/10/07, 14:24
@Dimitri
Verdien zo'n €150 met de grootste wijk in mijn omgeving, helaas geen €250 ;)

Magnetronkip
01/10/07, 16:06
Je moet er voor zorgen dat je alles netjes geregeld hebt voor dat je uberhaupt begint met je bedrijf.

1. website designen of laten designen.
2. website scripten.
3. handels naam laten registreren, btw nummer en hosting regelen.
4. server kopen/huren en zorgen dat je deze goed kan onderhouden.
5. businessplan volgens vele onnodig maar het helpt je een stuk vooruit.
6. indien minderjarig goed met je ouders praten of ze het er mee eens zijn, en goed bespreken wat je precies wilt.
7. zorgen dat je niet begint met te lage prijzen, van hoog naar laag gaat een stuk makkelijker dan van laag naar hoog.
8. in je vrienden kring vragen of ze hosting willen en zo langzaam al een klanten database opbouwen.
9. support regelen zowel overdag als snachts famillie, vrienden, kenissen zorgen dat alles geregeld is.
10. dagelijkse backup van je hele server naar een eventueele
11. administratie regelen boekhoud pakket of eventueel een boekhouder.
etc.....

Zo kan je nog wel even door gaan, misschien is het handig om toch nog is een keer zelf na te denken of je het zelf wilt. Je gaat namelijk veel van je vrijen tijd inleveren voor iets wat misschien wel lukt, maar ook een kans hebt dat het mislukt. de vele vakantie hosters die er zijn doen het meestal een tijdje en groeien niet door. als 15 jarige moet je lol hebben in je leven en nog lekker kunnen uitgaan zonder dat je elk moment gebelt kan worden dat je server dood is. ik zou hier nog eens flink over na denken, en ik weet zelf ook hoe het is een paar jaar geleden liep ik hier ook nog van te dromen. Ben nu wel langzaam mijn kapitaal aan het opbouwen en ga waarschijnlijk volgend jaar live.

Maar heb dan wel een kapitaal en een handje vol klanten.
Als ik jou was zal ik nog even van je leven genieten en als je wat ouder bent als nog beginnen alleen dan alles goed uitdenken en plannen dan kom je een heel eind!!

Groetjes,
Dion

Maxhost
01/10/07, 16:58
Maandlasten van E 75 zijn niet erg, maarja, je zit vaak aan jaar contract vast. wie zegt dat jij over half jaar nog steeds 75 kan betalen? Verder moeten we hier niet gaan lopen zijken over reputatiepunten, want zoals eerder gezegt hebben die weinig nut. Ik heb zelf ook net negatieve gehad van iets van 10 stuks, dus loop niet te whinen. Als je je wat verder verdiept had, wist je dat ik bezig ben met een nieuwe site. loopt topic over op WHT... Dus weinig nut de huidige aan te passen als binnen 2 weken nieuwe site online is. Ook vroeg ik je geen commentaar te geven op mijn schrijffouten, maar blijkbaar kon je niets anders vinden. Ik geloof trouwens ook niet dat dit een sitecheck is, dus whine niet over me website, maar houd het even bij het onderwerp...

ts is 13, heb met hem gepraat.

Magnetronkip
01/10/07, 17:22
in dat geval zal ik al helemaal niet aan een bedrijf je beginnen maar me meer op school concentreren je gaat nu waarschijnlijk naar het middelbaar. en daar heb je echt geen tijd voor een bedrijfje.

brinkie
01/10/07, 18:04
in dat geval zal ik al helemaal niet aan een bedrijf je beginnen maar me meer op school concentreren je gaat nu waarschijnlijk naar het middelbaar. en daar heb je echt geen tijd voor een bedrijfje.

Ach dat valt wel mee hoor. M'n dochters van 14 (Havo) en 12 (vmbo/tl) houden zat tijd over naast school + huiswerk. Maar die besteden dat niet aan geld verdienen, ze geven liever het mijne uit, hahahaha!

Wel denk ik, als "oude vent", dat iemand van 13, 14 jaar die verantwoording nog niet kan dragen. De wet stelt niet voor niets bepaalde beperkingen op dat punt. Zelfs veel volwassenen zijn niet eens in staat de verantwoording te dragen voor een bedrijf c.q. de contionuiteit te borgen. Dus laat staan een puber.

Ps. @Allen: dit moetik echt even kwijt naar aanleiding van opmerkingen over taalfouten: dat is toch zóó flauw en niet terzake doende. Het is hier toch geen forum voor Neerlandici? Ik ken mensen die zelfs hun naam nauwelijks kunnen spellen en toch betere zakenlui zijn (c.q. sloten geld verdienen) dan menigeen hier waarschijnlijk..! Ik noem een bekend voorbeeld: ene meneer vd. Most? En ik ken persoonlijk nog wel wat handelaren in oud-ijzer, hekken-handelaren, transport-ondernemers e.d. die goud geld verdienen door handelsinzicht en hard werken. Maar een fatsoenlijke brief kunnen ze niet schrijven. Maakt ze niets minder dan een ander.

Maxhost
01/10/07, 18:09
"pubers" hebben SOMS meer verantwoordelijkheids gevoel dan volwassenen...
Als je echt wilt en doorzet kan iemand van 15 het best:)

Server00
01/10/07, 18:14
Maandlasten van E 75 zijn niet erg, maarja, je zit vaak aan jaar contract vast. wie zegt dat jij over half jaar nog steeds 75 kan betalen? Verder moeten we hier niet gaan lopen zijken over reputatiepunten, want zoals eerder gezegt hebben die weinig nut. Ik heb zelf ook net negatieve gehad van iets van 10 stuks, dus loop niet te whinen. Als je je wat verder verdiept had, wist je dat ik bezig ben met een nieuwe site. loopt topic over op WHT... Dus weinig nut de huidige aan te passen als binnen 2 weken nieuwe site online is. Ook vroeg ik je geen commentaar te geven op mijn schrijffouten, maar blijkbaar kon je niets anders vinden. Ik geloof trouwens ook niet dat dit een sitecheck is, dus whine niet over me website, maar houd het even bij het onderwerp...

ts is 13, heb met hem gepraat.

Ten eerste weet je dat je die kosten moet maken en je moet het zo zien dat je al die kosten al voor zeker 12 maanden kunt betalen dus: 900 euro. Daarnaast kan je ook met een reseller beginnen alleen kan je hierbij geen reseller pakketten aanbieden die toch erg goedlopen. Het gaat overigens niet om welk pakket je aanbied maar of je weet waar je aan toe bent en welke kosten je zou tegenkomen. Men bedenkt dit vaak uit verveling of zien hun vriendje of vriendinnetje dit ook doen en willen dit ook. De meeste weten niet dat je elke maand of ligt eraan hoeveel klanten je hebt boekhouding moet doen. Daarnaast dien je te zorgen voor bereikbaarheid die je niet kan garanderen wanneer je op school zit. En kom alsjeblieft niet zeggen heb ik met me leraar / lerares geregeld dat ik dan kan bellen of dergelijke. En al helemaal niet email checken / MSN. Op school dien je gewoon te leren en niet in elke lokaal op een middelbare school is een PC met Internet verbonden en is er al helemaal geen tijd om dit soort dingen te doen.

Offtopic //

Max je site staat al min. 4 maanden zo dus aan het begin had je gewoon even in iedergeval je teksten kunnen wijzigen dus die smoes slaat nergens op.

Nou weer ontopic!

cyberbootje
01/10/07, 20:08
Mwa ik weet het niet hoor, ik begin nu ook wat colo/webhosting te verhuren.
Ben zelf gewoon als hobby begonnen met 1u colo en vriendendiensten gaan doen, nu merk ik toch wel dat het erg leuk is en nog wat aan te verdienen valt dus heb me even verdiept in kvk en btw troep, en ik ga het nou netjes doen met een half rackje en ook erg belangerijk vind ik, zorg dat je je kosten gedurende je contract ZELF kunt betalen zonder afhankelijk te zijn van klanten.
Vandaar dat ik het eigenlijk als hobby zie en als er geld binnenkomt, mooi en anders pech.
Dus ik doe zelf niet aan businessplan of dergelijke.

Wynand
01/10/07, 20:25
"pubers" hebben SOMS meer verantwoordelijkheids gevoel dan volwassenen...
Als je echt wilt en doorzet kan iemand van 15 het best:)Kunnen, natuurlijk, maar dan steken de ouders er waarschijnlijk wel een stokje voor. ;)

Ik denk niet dat ik het zelfs maar zou moeten proberen te vragen. :)


Een 15 jarige kan perfect een server kopen, ophangen en betalen, maar dat gaat niet van zelf.
Om hosting legaal door te verkopen moet je dingen als BTW&KvK nummer (op zijn minst) regelen, als je jonger dan 18 jaar bent kan dat wel, maar dan zit je met zoveel rompslomp.
Het lijkt me leuk, maar ik wacht liever toch nog een paar jaartjes met die dingen dan nu al te beginnen en klanten geen goede ondersteuning meer te kunnen geven.

Magnetronkip
01/10/07, 21:46
"pubers" hebben SOMS meer verantwoordelijkheids gevoel dan volwassenen...
Als je echt wilt en doorzet kan iemand van 15 het best:)

"Pubers" zijn in de meeste gevallen driftkikkers niet allemaal maar er zitten er wel een paar bij. wat gaan ze doen met de klanten die klachten hebben? helemaal de tyfus in schelden of fatsoenlijk helpen? een puber heeft zijn slaap hard nodig om nog te groeien, en onder de 18 heb je waarschijnlijk geen vervoer midden in de nacht als een van je servers er uit ligt en je mobo vervangen moet worden. Kan me niet voorstellen dat je ouders dan met je mee naar het datacentrum gaan om 3 uur.

Als minderjarige moet je met zoveel rekening houden dat het gewoon moeilijk word om echt goed te beginnen. gewoon een paar jaartjes wachten kapitaal opbouwen en zorgen dat je een rijbewijs en auto hebt zodat je altijd weg kan, wanneer het nodig mag zijn. En jah wanneer je 18 bent krijg je wel je ov. maar snachts rijden er niet zo veel treinen.

en Binkie ik ken het probleem kwa school zit zelf mbo en als ik 3 uurtjes perdag les krijg mag ik in me handen klappen ;)

Maxhost
01/10/07, 22:06
Waar hoor ik dat vaker... Iedereen praat zo over MBO, is het dan echt zo bagger?:O Verder zeg ik ook dat de TS echt geen colo moet nemen, om vooral die redenen. Mocht hij toch graag willen beginnen, kan hij beter reseller/dedicated gaan... heb je zelf geen onderhoud. Verder is het slim geen grote bedrijven als klant te nemen, want die stellen meer eissen dan je "buurman".

Server00
01/10/07, 22:45
Waar hoor ik dat vaker... Iedereen praat zo over MBO, is het dan echt zo bagger?:O Verder zeg ik ook dat de TS echt geen colo moet nemen, om vooral die redenen. Mocht hij toch graag willen beginnen, kan hij beter reseller/dedicated gaan... heb je zelf geen onderhoud. Verder is het slim geen grote bedrijven als klant te nemen, want die stellen meer eissen dan je "buurman".

Als je online webhosting verkoopt kan je dat moelijk filteren. De echte grote bedrijven waarvan hun website bedrijfskritisch is kunnen dit al zien aan de manier van mail communicatie en de prestatie van je website en je producten ook je spelfouten.

Ik heb daar namelijk zelf ook veel last van vandaar dat ik even via via iemand heb kunnen regelen die tegen een bedrag de spelfouten eruit haalt ( ja deze dame is lerares @ HBO nederlands ).

brinkie
01/10/07, 23:34
.. kunnen dit al zien aan de manier van mail communicatie en de prestatie van je website en je producten ook je spelfouten.

Ik heb daar namelijk zelf ook veel last van vandaar dat ik even via via iemand heb kunnen regelen die tegen een bedrag de spelfouten eruit haalt ( ja deze dame is lerares @ HBO nederlands ).

Mee eens. Ik ben ondanks m'n HBO scholing (Informatica) ook geen taalwonder en sommige mensen vallen daarover. Maar van de andere kant, als men ziet dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, dan vergeven ze je die paar spelfouten wel hoor! Ik heb in al die jaren maar 2 of 3 keer iemand gehad die begon over taalfouten in m'n website. Mijn laconieke reactie ('gelukkig heb ik meer verstand van techniek') was voldoende voor ze :)


Verder zeg ik ook dat de TS echt geen colo moet nemen, om vooral die redenen. Mocht hij toch graag willen beginnen, kan hij beter reseller/dedicated gaan...

Reseller/dedicated kan een optie zijn. Maar ik doe het niet meer. Minderjarigen kunnen bij mij geen reselleraccount krjigen. Eén keer zo'n 14 jarig knulletje gehad die dacht even 'snel geld' te maken door z'n vriendjes te gaan hosten (ik wist niet dat hij minderjarig was). Maar toen meneer de rekeningen niet betaalde en ik een incasso startte kreeg ik moeders aan de lijn. Waar ik wel niet mee bezig was, zij was bijstandsmoeder (blabla) en had geen toestemming gegeven enz. Enfin, om van het gezeik af te zijn heeft zij de incassokosten betaald (kosten stopzetten vordering) en ik m'n verdere verlies genomen. Goede leerschool voor mij; vanaf dat moment verkoop ik reselleraccounts alleen maar aan mensen die een KvK-inschrijving kunnen overleggen en een BTW-nummer hebben.


Mwa ik weet het niet hoor, ik begin nu ook wat colo/webhosting te verhuren. [...] Vandaar dat ik het eigenlijk als hobby zie en als er geld binnenkomt, mooi en anders pech. Dus ik doe zelf niet aan businessplan of dergelijke.

Hoor je het jezelf zeggen? Je "doet wat colo" maar een ondernemingsplan maken doe je niet aan. Ik heb nu al medelijden met je (toeklomstige) klanten.

cyberbootje
01/10/07, 23:54
Mee eens. Ik ben ondanks m'n HBO scholing (Informatica) ook geen taalwonder en sommige mensen vallen daarover. Maar van de andere kant, als men ziet dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, dan vergeven ze je die paar spelfouten wel hoor! Ik heb in al die jaren maar 2 of 3 keer iemand gehad die begon over taalfouten in m'n website. Mijn laconieke reactie ('gelukkig heb ik meer verstand van techniek') was voldoende voor ze :)



Reseller/dedicated kan een optie zijn. Maar ik doe het niet meer. Minderjarigen kunnen bij mij geen reselleraccount krjigen. Eén keer zo'n 14 jarig knulletje gehad die dacht even 'snel geld' te maken door z'n vriendjes te gaan hosten (ik wist niet dat hij minderjarig was). Maar toen meneer de rekeningen niet betaalde en ik een incasso startte kreeg ik moeders aan de lijn. Waar ik wel niet mee bezig was, zij was bijstandsmoeder (blabla) en had geen toestemming gegeven enz. Enfin, om van het gezeik af te zijn heeft zij de incassokosten betaald (kosten stopzetten vordering) en ik m'n verdere verlies genomen. Goede leerschool voor mij; vanaf dat moment verkoop ik reselleraccounts alleen maar aan mensen die een KvK-inschrijving kunnen overleggen en een BTW-nummer hebben.



Hoor je het jezelf zeggen? Je "doet wat colo" maar een ondernemingsplan maken doe je niet aan. Ik heb nu al medelijden met je (toeklomstige) klanten.

Ho stop, voordat je medelijden gaat krijgen eerst nog even dit:
Ten eerste: Ik doe dit niet voor de winst!
Ten tweede: Mijn klanten zullen bestaan uit een klein aantal personen
Ten derde: Ik weet dondersgoed hoe klanten kunnen zijn en vandaar ook dat ik een bepaald hoeveelheid klanten zal hebben om goede support te kunnen leveren.

Dus alsjeblieft ga me niet vertellen dat je een ondernemingsplan nodig hebt om goede support te kunnen leveren aan je klanten.
Dit zal erg goed lukken, misschien wel beter dan menig andere grotere hosting bedrijven.

brinkie
02/10/07, 09:24
Dus alsjeblieft ga me niet vertellen dat je een ondernemingsplan nodig hebt om goede support te kunnen leveren aan je klanten. Dit zal erg goed lukken, misschien wel beter dan menig andere grotere hosting bedrijven.

Niet noodzakelijk, maar een bedrijf zal toch (en ik heb het over een serieus bedrijf) ergens wel willen beschrijven hóe ze zaken als support willen gaan inregelen, hóe ze het (eventuele) personeel hiervoor willen kunnen gaan betalen, wat ze zullen gaan doen op de langere termijn (plannen) enz. De financiering hiervoor.. We hebben het toch over het starten van een serieus bedrijf en niet over een zolderkamer hobby??

Overigens, elders heb ik ook al eens gezegd dat mijn ondernemingsplan ook 'slechts' één spreadsheet was, ooit. Omdat ik voor mijzelf heel helder wist (en weet) hoe ik mijn bedrijf wil runnen en gewoon niets hoefde te lenen om te starten omdat ik alles uit eigen middelen kon voorfinancieren. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet heel goed nagedacht had over het e.e.a. ...

Niekoesj
02/10/07, 09:33
Hmm ik doe kleinbeetje hosting in mijn omgeving, ik begon met een colocated server die ik via marktplaats kocht. (leuke coloactie bij een coloboer)...

Ik gaf ze hosting voor echt weinig geld, maar dan zonder voorwaarde en geheel op eigen risico (jep geen bedrijven die aanklopten) maar wel kleine organisaties zoals lokale kinderdiscotheken en dergelijke organisaties met klein bduget...
Support bleef dan ook beperkt tot email/msn..

Nu ben ik overgestapt op een VPS met Plesk 30 domeinen, goedkoop en genoeg capaciteit (eventueel uitbreidbaar) :W:

:lovewht:

cyberbootje
02/10/07, 11:47
Niet noodzakelijk, maar een bedrijf zal toch (en ik heb het over een serieus bedrijf) ergens wel willen beschrijven hóe ze zaken als support willen gaan inregelen, hóe ze het (eventuele) personeel hiervoor willen kunnen gaan betalen, wat ze zullen gaan doen op de langere termijn (plannen) enz. De financiering hiervoor.. We hebben het toch over het starten van een serieus bedrijf en niet over een zolderkamer hobby??

Overigens, elders heb ik ook al eens gezegd dat mijn ondernemingsplan ook 'slechts' één spreadsheet was, ooit. Omdat ik voor mijzelf heel helder wist (en weet) hoe ik mijn bedrijf wil runnen en gewoon niets hoefde te lenen om te starten omdat ik alles uit eigen middelen kon voorfinancieren. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet heel goed nagedacht had over het e.e.a. ...

Precies, ik heb het ook op een rijtje staan heel duidelijk voor mezelf en hoef inderdaad niks te lenen of andere rare toestanden.
Daarom vind ik best onterecht om zomaar medelijden te krijgen met mijn klanten.

PlugInInfo
02/10/07, 11:59
Niet noodzakelijk, maar een bedrijf zal toch (en ik heb het over een serieus bedrijf) ergens wel willen beschrijven hóe ze zaken als support willen gaan inregelen, hóe ze het (eventuele) personeel hiervoor willen kunnen gaan betalen, wat ze zullen gaan doen op de langere termijn (plannen) ..... ...

Amen :) Bezint voor gij begint. Een goed begin is het halve werk….. enzovoort. Het gaat er gewoon om dat je voor je start alles voor jezelf op een rijtje zet zodat je nog ergens op kunt terugvallen. Natuurlijk zijn er ook ondernemers die alles “on the flow” doen, maar of dat nu altijd de juiste oplossing is.

Alles voor iemand anders op een rijtje zetten zijn we op WHT heel goed in getuige deze en andere topics. :)

Serve-xs
02/10/07, 13:52
Goede leerschool voor mij; vanaf dat moment verkoop ik reselleraccounts alleen maar aan mensen die een KvK-inschrijving kunnen overleggen en een BTW-nummer hebben.

Precies, waarom doet niet elke isp dat? Wat moet iemand met een reselleraccount als deze geen kvk/btw inschrijving heeft? Een reselleraccount is immers voor webhosting te verhuren..

cyberbootje
02/10/07, 14:01
Precies, waarom doet niet elke isp dat? Wat moet iemand met een reselleraccount als deze geen kvk/btw inschrijving heeft? Een reselleraccount is immers voor webhosting te verhuren..

Sommigen denken alleen aan het geld;), totaal verkeerde insteek naar mijn mening.

Maxhost
02/10/07, 14:26
Reseller is ook super handig als je zelf veel websites bouwt... kan je gewoon accountje toevoegen, deleten enz. dus... heb zelf ook zo'n klant...

+ dat ze zelf kunnen instellen wat wel en niet mag op een account...

WDE-Services
02/10/07, 17:57
Als reactie op Maxhost en voor de andere webhostingbedrijven in het noorden van nederland. Ik kreeg vandaag de KVK-Krant weer op de deurmat, en om dit onderwerp compleet te maken lees de laatste pagina eens. ''20 jarige start eigen webdesign bedrijf'' even een toevoeging: geen diploma's, 2 man in dienst, en net begonnen. Rara, dan vraag ik me af, je start ermee in Drenthe oke vraag is hier groot en bedrijven schieten de grond uit. Maar dan ben je 20 heb je geen ervaring met internet of ook maar enig gerelateerde opleiding gedaan en dan begin je zowiets.

Naar mijn mening moeten papa en mama goed borg staan voor de ontwikkelingen van zoonlief. Want 2 personeelsleden in dienst, direct aan het begin. Ik moest het verhaal even kwijt, is wel lekker gerelateerd aan dit onderwerp.

Server00
03/10/07, 18:30
Als reactie op Maxhost en voor de andere webhostingbedrijven in het noorden van nederland. Ik kreeg vandaag de KVK-Krant weer op de deurmat, en om dit onderwerp compleet te maken lees de laatste pagina eens. ''20 jarige start eigen webdesign bedrijf'' even een toevoeging: geen diploma's, 2 man in dienst, en net begonnen. Rara, dan vraag ik me af, je start ermee in Drenthe oke vraag is hier groot en bedrijven schieten de grond uit. Maar dan ben je 20 heb je geen ervaring met internet of ook maar enig gerelateerde opleiding gedaan en dan begin je zowiets.

Naar mijn mening moeten papa en mama goed borg staan voor de ontwikkelingen van zoonlief. Want 2 personeelsleden in dienst, direct aan het begin. Ik moest het verhaal even kwijt, is wel lekker gerelateerd aan dit onderwerp.

20 jaar is iets anders dan 13 / 14 jaar en nog op middelbaar school zitten. 2 Mederwerkers in dienst? Fulltime / parttime of gewoon op freelance basis?

Serve-xs
03/10/07, 19:48
Ik denk dat het zo wel genoeg is geweest, tevens zijn we al een tijdje offtopic aan het dwalen.

{xx}

durk
05/10/07, 18:27
DAt klopt ik heb alles gelezen ga maar eens een buisnins plan op zetten

en voor alle anderen ik ben 13 en heb naast school veeel vrije tijd en ga bijna nooit te stappen.


Groeten Durk

{xx}{xx}Slotje Kan er Op{xx}{xx}

Wynand
05/10/07, 18:29
en voor alle anderen ik ben 13 en heb naast school veeel vrije tijd en ga bijna nooit te stappen.Laat je niet vangen, op 13 doe je niets voor school, op 15 plak je bij wijze van spreken bijna even lang achter je boeken als je op school zit. ;)

durk
05/10/07, 19:18
Laat je niet vangen, op 13 doe je niets voor school, op 15 plak je bij wijze van spreken bijna even lang achter je boeken als je op school zit. ;)

Ik heb niet veel moeite met school ik kan het allemaal aan

Mitch
05/10/07, 19:34
Ik vind dat je dat nu nog helemaal NIET kunt zeggen, ik weet dan ook niet wat jij kan en op wat voor een school jij zit, maar de laatste jaren zijn zwaar!

Wynand
05/10/07, 19:41
Ik heb niet veel moeite met school ik kan het allemaal aanIk ben het hier met Mitch eens, toen ik 13 was kwam ik ook ruimschoots toe met gewoon opletten in de les, met de examens las ik een keer mijn boek door en was ik klaar om 80% te scoren, dat ligt nu, 2 jaar later totaal anders.
En ik kan het weten. ;)

brinkie
05/10/07, 23:57
Als reactie op Maxhost en voor de andere webhostingbedrijven in het noorden van nederland.

Zit nog in de omslag maar zal er zeker even naar kijken,..

Mbt. reselleraccounts:


Precies, waarom doet niet elke isp dat? Wat moet iemand met een reselleraccount als deze geen kvk/btw inschrijving heeft? Een reselleraccount is immers voor webhosting te verhuren..

Ik dacht eerst ook net als MaxHost: er zijn er die wat meer mogelijkheden willen. Maar die geef ik nu gewoon een (aangepast) regulier account. Reseller= reseller. En dan ben je dusdanig bedrijfsmatig bezig dat je dan gewoon aan reguliere voorwaarden moet voldoen.

Ondernemingsplannen..


Precies, ik heb het ook op een rijtje staan heel duidelijk voor mezelf en hoef inderdaad niks te lenen of andere rare toestanden.
Daarom vind ik best onterecht om zomaar medelijden te krijgen met mijn klanten.

Lenen <> rare toestanden. Is heel normaal bij een start-up. Ik heb het 'van mijzelf geleend', feitelijk. Maar je wilt het óók terugverdienen toch? Zorg daarom dat je in elk geval een soort van 'financiele paragraaf' klaar hebt voor jezelf, er zijn er al genoeg die hierover het e.e.a. hebben gezegd. Zoek uit welke eisen de belastingdienst stelt, ga eens langs de KvK enz,.. kijk hoe je je administratie wilt opzetten. Enfin, dat is allemaal al gepasseerd als ik zo rondkijk maar het kan geen kwaad starters een keer extra voor te houden. Om het even in welke markt je wilt starten.

Deze site heeft veel nuttige informatie: http://www.inzakengaan.nl/

Server00
06/10/07, 02:31
:) super link voor de startende ondernemers deze kan je gewoon voortaan geven als er weer een poging word gedaan.

cyberbootje
06/10/07, 13:27
Zit nog in de omslag maar zal er zeker even naar
Lenen <> rare toestanden. Is heel normaal bij een start-up. Ik heb het 'van mijzelf geleend', feitelijk. Maar je wilt het óók terugverdienen toch? Zorg daarom dat je in elk geval een soort van 'financiele paragraaf' klaar hebt voor jezelf, er zijn er al genoeg die hierover het e.e.a. hebben gezegd. Zoek uit welke eisen de belastingdienst stelt, ga eens langs de KvK enz,.. kijk hoe je je administratie wilt opzetten. Enfin, dat is allemaal al gepasseerd als ik zo rondkijk maar het kan geen kwaad starters een keer extra voor te houden. Om het even in welke markt je wilt starten.

Deze site heeft veel nuttige informatie: http://www.inzakengaan.nl/

Eigenlijk geen zin te reageren maar zoals ik al zei, ik heb alles al op een rijtje en het ging om durk... waarom probeer je mij dingen duidelijk te maken terwijl ik vertel dat ik het op een rijtje heb?
Best irri dus bij deze zal ik er niet meer op reageren.

ju5t
07/10/07, 21:20
Wat betreft die link, en wat eigenlijk veel mensen vergeten, is dat je je eerste winst pakt met de inkoop. Mensen die zo op marketing blijven hameren vergeten vaak omdat alles op verkoop is gericht.

Dus een kleine tip, koop goed in en ga niet met de eerste de beste in zee. Klinkt logisch, maar in de praktijk gaat het niet altijd zo.