PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie hulp: waar moet ik op letten in mijn geval?



weetniet
20/09/07, 13:27
Hallo allemaal,

Kan iemand mij eens duidelijk uitleggen waar ik op moet letten als ik mijn server
( mijn 1e ) wil gaan plaatsen bij een colocatie bedrijf.

De server die ik wil gaan plaatsen is een:

- Tyan Tank GT20 (B5372):
- Met daarin 2 maal een Dual-core Xeon® 5050 ( Dempsey 3000 MHz ).
- 2 keer een 2 GB DDR2 667 Mhz geheugenkit. ( 4 GB dus totaal ).
- 1 maal SATA 36,7 GB ( 10000 toeren ) harde schijf ( voorlopig, later zullen er meerdere in geplaatst gaan worden ).

Graag zou ik dus wat hulp willen bij de vraag waar ik op moet letten.
Van diverse kanten krijg ik namelijk te horen dat ik aan een 1U rackspace niet genoeg heb.
Vanwege het stroomverbruik.

Alvast mijn dank voor de reacties.

WebXtra
20/09/07, 13:30
Als uw server 1U is, dan heeft u aan 1U ruimte genoeg.

Er zijn overigens genoeg providers waarbij u niet meer voor de rackspace betaald, maar voor het stroom verbruik.

Verder is het gebruikt van sliding railes inmiddels ook bij de meeste providers verpicht.

Vraag of de provider de netwerk kabel aanleverd & stroom kabel, of dat u dat zelf dient te doen.
Kijk ook eens naar het volgende:

-Meer prijs dataverkeer
-Remote powerswitch
-Realtime statistieken

Succes.

Met vriendelijke groet,

crazycoder
20/09/07, 13:51
Graag zou ik dus wat hulp willen bij de vraag waar ik op moet letten.
Van diverse kanten krijg ik namelijk te horen dat ik aan een 1U rackspace niet genoeg heb.
Vanwege het stroomverbruik.

Alvast mijn dank voor de reacties.
Er zijn al wat topics met zeer uitgebreide informatie over waar je op moet letten.

Mogelijk legt de cololeverancier een relatie tussen hoeveelheid U's rackspace en stroomverbruik. Dit is niet geheel onlogisch omdat stroom een beperkende factor is, er is een bepaald maximum per U. Dus wellicht verbruikt de server de hoeveelheid stroom die voor bijv. 2U staat.. je moet dan voor 2U betalen..

GlennMatthys
20/09/07, 13:55
Het voornaamste waar ik zou op letten is dat u genoeg stroom krijgt, de processor in uw configuratie heeft een TDP van 95 watt, en dan zitten er dan nog twee stuks van in.

Natuurlijk is een goed netwerk en een lekker fris datacenter onontbeerlijk. Indien de server over 2 redudant voedingen beschikt, is het misschien ook de moeite om te kijken voor een colocatieplaats waar je A+B feed kan krijgen.

frederike
20/09/07, 17:28
Het voornaamste waar ik zou op letten is dat u genoeg stroom krijgt, de processor in uw configuratie heeft een TDP van 95 watt, en dan zitten er dan nog twee stuks van in.

Natuurlijk is een goed netwerk en een lekker fris datacenter onontbeerlijk. Indien de server over 2 redudant voedingen beschikt, is het misschien ook de moeite om te kijken voor een colocatieplaats waar je A+B feed kan krijgen.

Waar je ook moet opletten is om onafhankelijk te blijven van je data center's connectiviry provider. Indien je colocatie aanvraagt bij een data center die
carrier-nuetraal is dwz die verschillende carriers inhius hebben dit DE GROTE MEERWAARDE kan zijn. Zeker als dit Redunfant is zowel op A als de B feed.
InterXion heeft europees meer dan 450 operaors in hun centra. Hier kan je steeds de beste deal krijgen op gebied van power en connectivityrequirements

De data centers zitten practisch allemaal vol.

Carrier neutraliteit.echte carrier-neutraliteit!!!!! en redundancy op zowel A als B feed. nothing can happen. Look also at Service Level Agreement.
you really need more the 99,99% availabilityof power.

isparky
27/09/07, 11:52
u zullt ook opletten op eventueele meerwaarde diensten e.g. back-up, bandwidht connectivity, IP addresses, managed services, 24/7 support en access.

mvg,

Savvas
27/09/07, 11:57
Waar je ook moet opletten is om onafhankelijk te blijven van je data center's connectiviry provider. Indien je colocatie aanvraagt bij een data center die
carrier-nuetraal is dwz die verschillende carriers inhius hebben dit DE GROTE MEERWAARDE kan zijn. Zeker als dit Redunfant is zowel op A als de B feed.
InterXion heeft europees meer dan 450 operaors in hun centra. Hier kan je steeds de beste deal krijgen op gebied van power en connectivityrequirements

De data centers zitten practisch allemaal vol.

Carrier neutraliteit.echte carrier-neutraliteit!!!!! en redundancy op zowel A als B feed. nothing can happen. Look also at Service Level Agreement.
you really need more the 99,99% availabilityof power.

Ik moest even 2x lezen voordat ik begreep wat er stond maar het ligt toch aan de provider waarbij je het afneemt. Het datacenter geeft geen garanties aan eindgebruikers, dat doen de afnemers zelf. Aangezien je voor 1 server over het algemeen niet direct bij een DC kan gaan staan zal je dus op de voorwaarden van je leverancier uit moeten gaan.

swedendedicated
27/09/07, 12:09
Vergeet vooral de slide rails niet haha

aleto
01/10/07, 21:04
Iets anders waar je naar kan kijken is je locatie. Veel datacentra zitten in de buurt van Amsterdam, maar als je daar niet uit de buurt komt kan een regioneel datacentrum veel meerwaarde bieden. Zo kan je in een regionaal DC snel terplekke zijn, zonder dat je uren moet reizen (of in de file staan in de randstad). Ondanks dat regionele DC's vaak iets duurder zijn dan colocatie in omgeving Amsterdam, verdient zich dit snel terug in reiskosten en reistijd. Want je moet toch al snel 2 tot 3 keer per jaar bij je server zijn, bijvoorbeeld bij storingen, vervangen van hardware of een simpele upgrade.

VinceSTM
02/10/07, 10:06
Waar je ook moet opletten is om onafhankelijk te blijven van je data center's connectiviry provider. Indien je colocatie aanvraagt bij een data center die
carrier-nuetraal is dwz die verschillende carriers inhius hebben dit DE GROTE MEERWAARDE kan zijn. Zeker als dit Redunfant is zowel op A als de B feed.
InterXion heeft europees meer dan 450 operaors in hun centra. Hier kan je steeds de beste deal krijgen op gebied van power en connectivityrequirements

De data centers zitten practisch allemaal vol.

Carrier neutraliteit.echte carrier-neutraliteit!!!!! en redundancy op zowel A als B feed. nothing can happen. Look also at Service Level Agreement.
you really need more the 99,99% availabilityof power.

Helaas. Brandweervoorschriften verbieden het om stroom te krijgen van meer dan 1 aanbieder (dus en een nuon en een essent feed bijvoorbeeld)

santema
02/10/07, 16:21
Maar van 2 centrales is wel mogelijk.

HostingTotaal
02/10/07, 21:16
Vergeet vooral de slide rails niet haha

:W: zoooooo vaak mee gemaakt bij nieuwe klanten

snaaps
03/10/07, 10:03
Vraag even hoe diep de het rack is, dit i.v.m de railsen.

Dieptes varieeren tussen de 50cm en 90cm. (afstand tussen de 2 staanders)
Niet elke railsset is instelbaar op al deze dieptes.

Hiernaast moet je ook vragen hoe diep het gehele rack is.
er zijn namelijk nog steeds veel racks die bijvoorbeeld maar 80 of 90 cm zijn, als je server 1 meter diep is gaat dat niet passen..