PDA

Bekijk Volledige Versie : Budgetphone icm speedtouch/sitecom



Str@nger
19/09/07, 18:07
Ik heb sinds gisteren een budgetphone telefoonnummer en ik probeer het te testen met bijbehorend SIP-programma Talkin2Ya/X-lite. Ik heb hem nu zover dat hij wel inlogt bij Budgetphone en tot nu toe stabiel ingelogd blijft, maar ik kan nog geen telefoontjes ontvangen erop.
Heel soms laat hij heel even iets door; gisteravond kon ik toen 10 seconden spreken, daarna viel de lijn dood.
Vandaag heb ik dat nog niet helemaal kunnen testen. Vandaag was het in het begin als volgt:
- was ingelogd, ik belde 1 keer, softphone ging over; ik bel nog een keer: softphone kan niet meer inloggen en geen gesprekken meer aannemen
- nu ben ik ingelogd maar gepleegde telefoontjes komen nu helemaal niet meer door

Ik heb dit ook met NCH-software geprobeerd (Axon en ExpressTalk) maar ook hier: óf niet kunnen inloggen óf er komen gewoon geen telefoontjes binnen.

Ik heb hierover met budgetphone gemaild, maar zij leggen het op een probleem met mijn modem/router/firewall. In alle drie heb ik de poorten 5060 en 8000 extra open gezet (deze werden al niet geblokkeerd, maar toch). Helaas zonder resultaat. Zij zeggen dat de binnenkomende telefoontjes wel worden doorgestuurd en dat het dus iets van mijn instellingen moet zijn.

Verschillende programma's geprobeerd, zonder resultaat. Voipbuster (e.a.) werken wel, ook over poort 5060.
Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

Voor de goede orde:
- heb een SpeedTouch 5x6 - modem (standaard model HetNet)
- heb een Sitecom WL-114v2 - draadloze router
Poort 5060 en 8000 zijn op de Speedtouch gekoppeld aan de Sitecom-router.
Op de Sitecom-router zijn deze poorten weer gekoppeld aan mijn laptop (draadloos).