PDA

Bekijk Volledige Versie : Webmin script



M.vdpost
19/09/07, 17:16
Ik heb sinds kort gameservers draaien.
Alleen nu wil ik proberen zo min mogelijk via putty in te loggen en dus de gameservers willen gaan starten, stoppen, en configureren via een pannel.
Ik heb gehoort van een paar mensen dat je via Webmin dit ook kunt doen door middel van wat mods die je kunt installeren op Webmin.

Wie zult mij hier verder mee kunnen helpen.
M.v.g.

JMB
19/09/07, 19:24
Je zou hier: http://www.webmin.com/modules.html een kunnen kijken hoe je zelf webmin modules kan schrijven. Misschien heeft iemand anders voor de betreffende gameserver dit reeds gedaan en kan je het vinden met google

M.vdpost
20/09/07, 15:37
ok bedankt :) voor de tip

Kenneth
24/09/07, 19:04
eerder deed ik altijd custom commands aanmaken, deze clonen en de naam van de server geven, en dan een user aanmaken die recht op deze cloon heeft.. werkt perfect

J. Brunink
25/09/07, 22:46
Installeer Usermin, en dan maak je een command bij: Custom Command, en dan zorg je dat ‘Beschikbaar in Usermin?’ op Ja staat.

M.vdpost
26/09/07, 10:43
Ok bedankt,
Ik ga is proberen met Usermin en anders even met custom commands.

BDigitinternetdiensten
26/09/07, 14:58
Alles kan zonder usermin, ik vind dit maar erg omslachtig, gewoon alleen webmin, je kan per user ook aangeven welke modules ze mogen zien en welke niet

BramuS
26/09/07, 23:41
je kan jezelf natuurlijk ook in php een script maken. Ik heb dit gedaan (wel voor windows) en ik kan de dingen die ik wil doen, gameserver starten niet, maar heb ik eigenlijk niet nodig, restarten kan wel via rcon welke ik in het php script heb zitten

M.vdpost
27/09/07, 20:05
heeft u die php files nog ??

BDigitinternetdiensten
23/10/07, 15:22
Is het onderhand al gelukt met je panel? anders heb ik nog wel een .sh file voor je.

Tinoss
05/11/07, 15:53
In dit script heb ik anders wel interresse?!

Ben al een tijdje opzoek naar een goed start/stop script.
Mischien dat ik hier een goed voorbeeld aan heb en misschien
is het zelfs perfect voor mijn geval.

revil
05/11/07, 17:05
//offtopic

gaat het puur om fysieke stoppen , of zijn herstarts ook genoeg ?