PDA

Bekijk Volledige Versie : TransIP verhuist naar 'nieuw' datacenter [merged]



Glenn
19/09/07, 16:02
Zojuist ontving ik per ouderwetse post het bericht dat TransIP vertrekt uit Redbus en naar een 'nieuw' datacentrum gaat aan de Kabelweg 48 te Amsterdam.

Zie Google Maps (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=kabelweg+48,+amsterdam&oe=UTF-8&ie=UTF8&ll=52.393401,4.847256&spn=0.001473,0.004935&t=k&z=18&om=1).

Dit pand is momenteel ingericht als datacenter en staat (nog) te koop op de website van de makelaar (http://66.102.9.104/search?q=cache:K5Ik8RgzhRYJ:www.blaauwhof.nl/index.php%3Fsid%3D2+%22kabelweg+48%22amsterdam&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl).

De technische sheet (https://www.transip.nl/d/DCG-techsheet.pdf) en foto's (https://www.transip.nl/d/DCG-foto.pdf).

Het datacenter wordt samen met hostingprovider NXS 'bewoond' en is dus niet alleen van TransIP.

Benieuwd wat jullie hier van vinden en of jullie het pand kennen?

Toevoeging: NXS: http://www.nxs.nl/?cat=nieuws&id=319

Stewie
19/09/07, 16:05
Leuke ontwikkeling voor TransIP :)
Vlakbij Dell, ook leuk ;)

rensariens
19/09/07, 16:13
Ah daar rijd ik elke keer langs naar Databarn DC, zekeringstraat. Is goed bereikbaar met de auto en metro. Al bekend wanneer ze verhuizen ?

ivs
19/09/07, 16:22
Apart trouwens dat TransIP net verhuisd is naar een nieuw kantoor in Leiden zou zeggen verhuis het kantoor gelijk naar het datacentra, maar wie weet komt dat nog.

Triloxigen
19/09/07, 16:30
Apart trouwens dat TransIP net verhuisd is naar een nieuw kantoor in Leiden zou zeggen verhuis het kantoor gelijk naar het datacentra, maar wie weet komt dat nog.

Waarom?
Niet iedereen op kantoor hoeft bij servers te zijn.
Dan zou ik er toch echt voor kiezen om een kantoor op een plaats te zetten die voor de werknemers beter is.

Glenn
19/09/07, 16:50
Apart trouwens dat TransIP net verhuisd is naar een nieuw kantoor in Leiden zou zeggen verhuis het kantoor gelijk naar het datacentra, maar wie weet komt dat nog.

Personeel van Transpimp woont bijna allemaal in de buurt van Leiden.

Serve-xs
27/09/07, 13:45
Beste klant,

TransIP heeft onlangs besloten om haar datacenter te verhuizen naar het nieuwe
state-of-the-art datacenter DCG Amsterdam, dit datacenter is voorzien van de
allerlaatste technieken zoals biometrische beveiliging, cooling-alley techniek en
een hoog stroomvermogen per serverrack.

Met deze verhuizing zijn wij en u verzekerd van gezonde doorgroeimogelijkheden en
meer dan voldoende capaciteit in zowel rackspace, bandbreedte en stroom. De ruimte
die we daar gaan betreden bedraagt 600 vierkante meter waar wij maar liefst 300
racks kunnen plaatsen, dit is drie keer zoveel ruimte dan dat we nu tot onze
beschikking hebben in TelecityRedbus.

Met deze verhuizing hebben wij tevens besloten om ons netwerkapparatuur te upgraden
naar de allernieuwste Juniper MX960 routers en Foundry SX1600 switches met een
totale routing capaciteit van 960Gb/s. Er komen diverse nieuwe verbindingen op
10Gb/s snelheid bij, waarmee ook de AMS-IX verbonden zal worden.

Op de volgende link kunt u alle specificaties en foto's bekijken van het nieuwe
datacenter:

http://www.transip.nl/about/dcg/

Als u nog meer vragen heeft kunt u ons bellen op 071 524 1919 of mailen op
support@transip.nl

Met vriendelijke groet,

Marcel Beringer

M.vdpost
27/09/07, 13:48
ik wens transip een leuke oververhuizing en hopen dat al die 300 racks ook vol komen bij hun :)

Triloxigen
27/09/07, 13:49
Hun datacenter verhuizen nog wel :p
Ze verhuizen gewoon hun racks ;)

M.vdpost
27/09/07, 13:54
haha zou wel leuk zijn dat ze het heledatacentra verplaatsen hahaha

Serve-xs
27/09/07, 14:20
Hun datacenter verhuizen nog wel :p
Ze verhuizen gewoon hun racks ;)

Dat was me nog niet eens opgevallen :p
Ook leuk om hun datacenter te verhuizen als ze enkel een suite hebben :p

bdj
27/09/07, 14:22
ga er maar aanstaan zo'n verhuizing. Mooie plaatjes van DCG

M.vdpost
27/09/07, 14:22
haha zie je het al voor je :) het datacentra dat over de weg vervoert wordt :) hahah :P

pierce
27/09/07, 14:26
haha zie je het al voor je :) het datacentra dat over de weg vervoert wordt :) hahah :P

Een datacenter is wat groot, maar in bijvb canada of de VS verplaatsen ze gewoon hele huizen.

http://www.penmachine.com/images/housemove-lg.jpg

Maar goed, daar zijn de huizen veelal ook van hout, wat een stuk lichter is :)

M.vdpost
27/09/07, 14:29
haha grappig :P hahah ik denk dat ik morgen maar is ga wonen met mijn huis in amsterdam :P en overmorgen in rotterdam hahaha zie je t al voor je :) maar jha is wel correct in america enz zijn al die huizen ook gebouwt binnen 14 dagen..en dan heb je van die super grote vila's

phinos
27/09/07, 14:36
Dat moet dan een hele migratie zijn als ze van plan zijn heel het pand mee te nemen. Zouden ze het steen voor steen doen of gewoon verdieping voor verdieping :P. Maar nu even serieus; Ik wens TransIP en natuurlijk ook NXS veel succes in hun nieuwe datacenter en ik hoop voor ze dat het een groot suc6 wordt :).

almar
27/09/07, 15:32
In Nederland doen we dat ook:

http://www.mammoet.com/bolder/nl/index.html

Glenn
27/09/07, 15:47
Ter info:

Er liep al een eerder topic (http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/124378-transip-verhuist-naar-nieuw-datacenter.html?highlight=transip) van ondergetekende ;)

Domenico
27/09/07, 16:16
En merged. :)

bvankuik
27/09/07, 16:26
Wat een diepe racks? Van de foto-PDF:
"fig 1: Installing the 120cm deep racks"

Apoc
27/09/07, 16:36
In die PDF wordt telkens gesproken over "the last pictures" - dat klinkt alsof het gebouw gesloopt gaat worden. Ik hoop dat er "latest" bedoeld werd :D

M.vdpost
27/09/07, 16:37
haha ja dat is correct hun texten soms zijn niet echt altijd 100 :P

ErikKosters
27/09/07, 19:20
moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van die fotos

davinci
27/09/07, 20:19
haha ja dat is correct hun texten soms zijn niet echt altijd 100 :P
volledig offtopic:
Bij TransIP soms? bij jou eigenlijk altijd.
Ik heb werkelijk waar nog geen één nuttige post van je gezien, laat staan één zonder spelfouten.
Maar dat terzijde...

Domenico
27/09/07, 20:29
@M.vdpost, we waarschuwen je niet nog een keer. Blijf ontopic en we willen nu alleen nog maar posts van je zien die er echt to doen.

Ontopic iedereen!

Glenn
27/09/07, 20:43
moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van die fotos

Hoezo? Met alle respect, maar ik vind het er niet erg anders uitzien dan een combi van Redbus en GlobalSwitch :)

AlfaHosting
27/09/07, 23:00
Beste klant,

TransIP heeft onlangs besloten om haar datacenter te verhuizen naar het nieuwe
state-of-the-art datacenter DCG Amsterdam, ...



Duidelijk en helder bericht .. een prima communicatie dus, waar je eventuele speculaties meteen mee voor bent.

Spyder01
27/09/07, 23:31
Het lijkt me een mooie, maar ook uitdagende verhuizing voor beide partijen. Ik hoop dat ze e.e.a. wel goed plannen. Maar zal wel goed komen.

Ik voel eigenlijk wel voor een rondleiding, in een nieuw en fris datacenter. Ik hoop voor ze dat de racks ook daadwerkelijk verhuurd worden en dat dit tot een geslaagd project komt!

Top!

mousehouse
28/09/07, 11:53
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze de stroomvoorziening en koeling goed voor elkaar hebben. TelecityRedbus is natuurlijk al langere tijd bezig de prijzen enorm op te krikken en daar heeft een partij als TransIP natuurlijk veel last van. In hun zoektocht naar betaalbare m^2's hoop ik dat ze er qua power en koeling niet op achteruit gaan en je Easynet achtige situaties krijgt.

Worden alle systemen en racks door TransIP verhuisd of moeten klanten ook nog wat doen? Als TransIP alles verhuisd ben ik benieuwd hoe ze dat doen met die ellendige lift in TCR3, ik zie daar al een vol cabinet van 1.000kg in staan ;-)

Swiftway-UK
28/09/07, 12:24
hoop ik dat ze er qua power en koeling niet op achteruit gaan en je Easynet achtige situaties krijgt.


Easynet heeft totaal geen probleem met power en koeling, hoe kom je hierop?
Het enige DC in Nederland dat problemen had( of heeft) met power is het Grafix DC.

Andere DCs limiteren gewoon het maximale verbruik per footprint, Easynet ligt zelfs relatief erg hoog met gemiddelde stroom per m2 vergeleken met andere dataruimtes.

Glenn
28/09/07, 12:32
Stroom en koeling wordt van deze tijd. Ze kunnen standaard tot 16A koelen per rack, daarnaast is 32A ook mogelijk. Er zijn daarnaast ook 2 powerfeeds leverbaar. Standaard wordt je op één powerfeed aangesloten. De airco is redundant.

Klanten kunnen via het controlepaneel zelf zien wanneer ze kunnen verhuizen. Je wordt in een bepaalde week ingedeeld. Doe je dat niet, dat is ook prima, maar dan doet TransIP het zelf.

Ben wel blij met die manier, want hoezeer ik die pimps ook vertrouw, ik ben toch iemand die het liefst m'n eigen server versjouw ;)


Easynet heeft totaal geen probleem met power en koeling, hoe kom je hierop?
Het enige DC in Nederland dat problemen had( of heeft) met power is het Grafix DC.

Andere DCs limiteren gewoon het maximale verbruik per footprint, Easynet ligt zelfs relatief erg hoog met gemiddelde stroom per m2 vergeleken met andere dataruimtes.

Hoeveel A mag je in Easy dan trekken per rack?

Swiftway-UK
28/09/07, 12:34
Hoeveel A mag je in Easy dan trekken per rack?

14A per rack.

Glenn
28/09/07, 12:35
14A per rack.

Dat is vrij veel ja. In TCRB3 is dat 8A geloof ik. Maar daar heeft menig rackeigenaar maling aan ;)

DutchTSE
28/09/07, 13:30
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze de stroomvoorziening en koeling goed voor elkaar hebben. TelecityRedbus is natuurlijk al langere tijd bezig de prijzen enorm op te krikken en daar heeft een partij als TransIP natuurlijk veel last van. In hun zoektocht naar betaalbare m^2's hoop ik dat ze er qua power en koeling niet op achteruit gaan en je Easynet achtige situaties krijgt.

Worden alle systemen en racks door TransIP verhuisd of moeten klanten ook nog wat doen? Als TransIP alles verhuisd ben ik benieuwd hoe ze dat doen met die ellendige lift in TCR3, ik zie daar al een vol cabinet van 1.000kg in staan ;-)
De cabinets verhuizen niet mee aangezien ze overgaan naar 120 cm diepe racks, dus dat wordt dan server per server verhuizen. Of de klant dit moet doen of dat TransIP dit doet is mij niet bekend.

WebXtra
28/09/07, 15:04
die ellendige lift in TCR3, ik zie daar al een vol cabinet van 1.000kg in staan ;-)

Zware items gaan via katrol in het trappenhuis...

24x7group
28/09/07, 15:05
In Nederland doen we dat ook:

http://www.mammoet.com/bolder/nl/index.html

Dit was zo mooi om te zien, Wij kijken er elke dag tegenaan... :D

Maxhost
29/09/07, 10:13
Zelf geen last van verhuizing. Enkel domeinen bij transip... hoop wel dat ze snachts verhuizen...

verder... server voor server? dan mogen ze er wel een vrachtwagen neerzetten.

Randy
29/09/07, 17:01
Heb er maar 1 servertje staan van een maat van me die nog onder m'n beheer is, dus die mogen ze zelf wel verhuizen. Denk niet dat dat 4 uur gaat duren. Zag al wel dat de nieuwe racks (84, 85, 86) buiten hun suite stonden.

WebXtra
29/09/07, 17:04
Zelf geen last van verhuizing. Enkel domeinen bij transip... hoop wel dat ze snachts verhuizen...

verder... server voor server? dan mogen ze er wel een vrachtwagen neerzetten.

Misschien een katapult...;) het is aan de andere kant van de snelweg

Stewie
29/09/07, 17:09
Misschien een katapult...;) het is aan de andere kant van de snelweg
:W::W:

crazycoder
29/09/07, 17:18
Misschien een katapult...;) het is aan de andere kant van de snelweg
Dat zou met servers wel erg onwaarschijnlijk zijn. Lopende band of kabelbaan is een stuk minder riskant :p

Met een aantal lopende banden kan je de servers van rack naar rack transporteren :)

dennis0162
29/09/07, 17:26
Dat zou met servers wel erg onwaarschijnlijk zijn. Lopende band of kabelbaan is een stuk minder riskant :p

Met een aantal lopende banden kan je de servers van rack naar rack transporteren :)

Op zich niet zo'n slecht idee :rolleyes:

NDIS
30/09/07, 10:26
mag aannemen dat ze hier wel een goed idee voor bedacht hebben als het aan de overkant is.

vrachtwagentje dat op en af rijdt mischien.

-Kevin
30/09/07, 17:08
Mooie uitbreiding...

Als ze nog hulp zoeken met verhuizen....

:)