PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzeggen lukt niet!



VuurVos
19/09/07, 15:29
Geachte forumlezers,

Precies 2 jaar geleden ben ik voor het eerst mijn eigen webspace gaan huren (plus .nl adres). Toendertijd nog gefocust op de prijs heb ik ervoor gekozen om mijn webruimte te huren bij Besthost.nl

Aangezien de eisen niet echt hoog waren was er van mijn kant geen geklaag over downtime etc. Ik ben tijden bezig geweest met allemaal kleine dingetjes op de website, maar dit is het laatste jaar alweer aan het doodbloeien.

Al een geruimte tijd geleden (lees: half jaar) ben ik begonnen met het contact opnemen met besthost. Dit was nadat het gedoe kwam over de problemen die Besthost had (veel over te vinden op het forum). Ik ben in de tussentijd ook gaan bellen, echter kom ik nergens op uit en valt de verbinding na enkele seconden dood.

Na al meedere mailtjes, zonder enige reactie, en telefoontjes die idem dito geen reactie opleveren ben ik het nu zat. Het enige wat ik wil is opzeggen van het contract af en hun mijn webruimte besparen want mijn .nl adres en webruimte mag van mij uit de lucht.

Wat staat mij in een situatie als deze te doen?

Bvd,
Martin

crazycoder
19/09/07, 15:34
Stuur opzegging per post en een 2e exemplaar per aangetekend schrijven.

dreamhost_nl
19/09/07, 15:41
Stuur opzegging per post en een 2e exemplaar per aangetekend schrijven.

Ter aanvulling : Vermeld hierbij altijd duidelijk welke diensten u precies wenst op te zeggen (domeinnaam + Web hosting pakket apart vermelden) en op welke datum de opzegging dient in te gaan. Houdt hierbij goed rekening met de opzegtermijn. Voeg daarbij (in geval van een .nl domeinnaam) altijd het formulier "opheffing domeinnaam", dat u kunt downloaden van de SIDN web site. Wilt u de domeinnaam naar elders verhuizen, dan uiteraard niet.
Indien het aangetekend schrijven niet wordt opgehaald, wordt het u retour gezonden en dient u dit ongeopend te bewaren als bewijslast in geval van een geschil.

VuurVos
19/09/07, 16:01
Twee dingen, wil niet echt simpel overkomen maar voor de duidelijkheid.

Op besthost.nl geven ze een postbus. Maar gezien het feit dat simpelweg bellen daar die locatie al niet lukt vraag ik me af of er meer informatie ergens te vinden valt over de personen achter Besthost en of deze informatie dus wel klopt.

Heeft er iemand daarbij een voorbeeldbrief voor mij hoe ik duidelijk maak dat ik mijn account gewoon wil opzeggen? Dit heb ik nog nooit op dit gebied hoeven doen.
*/EDIT: oke dat is al een hele stap, thanks dreamhost_nl!

Bedankt!

Voxio
19/09/07, 16:17
Ik zou het adres gebruiken wat de KvK heeft: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=243470080000

M.vdpost
19/09/07, 16:21
Beste,
Het slimte is om gewoon een aangetekende brief te sturen.
Zorg wel dat je van deze brief een kopie hebt, met er bij de vermelde datum waneer je de brief hebt gestuurd.
Ik zou ook als ik u was proberen contact op te nemen via de telefoon.
Als hun telkens de telefoon neer leggen dan blijkt al dat er iets niet goed zit met dat bedrijf.
Als ze na deze brief nog steeds uw contract niet stopt zetten, dan kunt u bij de bank er voor zorgen dat, dat bedrijf geen geld meer van uw rekening haalt.
Zo is het ook snel afgelopen met de pret en lijkt mij dat het contract dan vanzelf wel stopt.
Verderest veel suc6

VuurVos
19/09/07, 16:40
Oke bedankt M.vdpost!

Overigens, de reden dat ik het contract wil stoppen is omdat ik ook helemaal niks meer hoor van het bedrijf. Ik had een 1-jarige aanbieding waar ik ook overigens nooit een contract voor heb moeten ondetekenen. Het bedrag is toen vooruitbetaald en zoals vermeld heb ik na een jaar het allemaal op een "laag pitje" gezet. Er wordt gelukkig niet ongevraagd geld afgeschreven ed. Maar ik weet ook dus totaal niet hoe het nu in elkaar zit, aangezien mijn webadres en webruimte nog wel steeds online is.

crazycoder
19/09/07, 17:16
Beste,
Het slimte is om gewoon een aangetekende brief te sturen.
Zorg wel dat je van deze brief een kopie hebt, met er bij de vermelde datum waneer je de brief hebt gestuurd.
Ik zou ook als ik u was proberen contact op te nemen via de telefoon.

Naast een aangetekende ook een brief per gewone post. Zo voorkom je dat afwezigheid van een tekenbevoegd persoon aflevering van je poststuk voorkomt. Een aangetekende brief hoef je niet aan te pakken, een gewone brief glipt zo door de brievenbus naar binnen :)

Vanzelfsprekend bewaar je het bewijs wat je op het postkantoor krijg bij het kopie van de verzonden brief.

Telefonisch contact is niet nodig. Telefonisch opzeggen kan maar zal meestal niet worden geaccepteerd en bied daarnaast geen enkele mogelijkheid om ook maar iets te bewijzen.

Stewie
19/09/07, 17:21
Gewoon faxen is ook rechtsgeldig, bewaar wel je faxbewijs :)

Op hun website staat het faxnummer: http://www.host1.be/~host1/besthost.nl/html/contact.php
Ik zou er niet teveel geld en tijd aan besteden :)

®on
19/09/07, 17:53
Aangetekend met handtekening retour. Weet je zeker dat er een tekenbevoegd iemand de brief heeft aangenomen. Krijg je de brief retour: netjes bewaren, niet zelf openen.

michielC
05/10/07, 20:45
Ondanks dat dit al een verouderd onderwerp is, schop ik hem toch even omhoog. In 2005 heb ik bij Besthost 2 domeinnamen met bijbehorend hostingpakket gekocht. Deze heb ik destijds direct voorruit betaald en waren de volgende dag alle 2 actief. In december 2005 heb ik beide pakette schriftelijk opgezecht maar hiervan heb ik nooit een bevestiging mogen ontvangen. Ook op e-mail reageerd men niet. Vandaag de dag zijn beide paketten nog gewoon actief. Men heeft nooit een rekening gestuurd of geld afgeschreven van mijn rekening.

Vandaag heb ik geprobeert een e-mail te sturen zowel naar het sales als naar het support adres, maar ik krijg een email terug dat het adres niet bestaat. Mocht ik nu nog ooit een rekening van dit dubieuze bedrijf krijgen, ben ik dan verplicht om deze te betalen ?

blieb
05/10/07, 21:00
Ik heb bij dit bedrijfje ook een aantal domeinen. hier heb ik nooit een juist factuur over gehad. wel een keer een factuur met veel dubbele domeinen heb toen gemailt en verteld dat ik een goed factuur wil en anders zou ik hem niet betalen.

Dit is denk ik ondertussen al 2 jaar terug dat ik dat gedaan heb. Heb momenteel geen domeinen meer bij hem staan, allemaal verhuist.

Tevens heb ik een jaar een dedicated server bij besthost gehuurt. deze heb ik aangetekent opgezegt en brief was geweigert en is dus terug gekomen (heb de brief nog ergens liggen). toen maar per email opgezegt maar geen bevestiging van gehad. server is wel uitgeschakelt paar dagen na dat contract verlopen was :)

Ik hoop echt geen factuur meer van ze te krijgen enzo :P

rgh
05/10/07, 21:54
Kennelijk is de administratie aldaar nog steeds een grote puinzooi zo te lezen.

Aangetekende brieven zijn in mijn geval toen des tijds ook een jaartje of twee geleden nooit opgehaald. Ik heb hem ook nog in mijn bezit.

Zelfs twee domeinnamen bij zor.in (zelfde eigenaar als besthost.nl) nooit in rekening gebracht bij mij. Ging om 1 .in domein en 1 .nl domeinnaam die nooit in rekening is gebracht tot op heden.

Wat ik wel weet is dat hij tot 5 jaar na dato recht heeft om facturen te sturen.

crazycoder
05/10/07, 22:10
Tevens heb ik een jaar een dedicated server bij besthost gehuurt. deze heb ik aangetekent opgezegt en brief was geweigert en is dus terug gekomen (heb de brief nog ergens liggen). toen maar per email opgezegt maar geen bevestiging van gehad. server is wel uitgeschakelt paar dagen na dat contract verlopen was :)

Daarom verstuur je dezelfde brief ook gelijktijdig per gewone post :)

Als je iets dergelijks terug krijg dan bewaar je dat goed..

VuurVos
10/10/07, 10:37
Ondanks dat dit al een verouderd onderwerp is, schop ik hem toch even omhoog. In 2005 heb ik bij Besthost 2 domeinnamen met bijbehorend hostingpakket gekocht. Deze heb ik destijds direct voorruit betaald en waren de volgende dag alle 2 actief. In december 2005 heb ik beide pakette schriftelijk opgezecht maar hiervan heb ik nooit een bevestiging mogen ontvangen. Ook op e-mail reageerd men niet. Vandaag de dag zijn beide paketten nog gewoon actief. Men heeft nooit een rekening gestuurd of geld afgeschreven van mijn rekening.

Vandaag heb ik geprobeert een e-mail te sturen zowel naar het sales als naar het support adres, maar ik krijg een email terug dat het adres niet bestaat. Mocht ik nu nog ooit een rekening van dit dubieuze bedrijf krijgen, ben ik dan verplicht om deze te betalen ?


Met deze zelfde situatie zit/zat ik dus ook. Heb deze week de briefen de deur uit gedaan, ben benieuwd naar de reacties!

Belingro
16/10/07, 02:13
Wat zeggen de Algemene voorwaarden van Besthost? Ik zou zoals eerder hier vermeld een Aangetekend schrijven doen en de volgende factuur niet betalen indien ze deze opsturen natuurlijk moet je zien wat hun algemene voorwaarden hierop zeggen!