PDA

Bekijk Volledige Versie : virtuele kredietkaart



tvm
18/09/07, 12:08
Goedemorgen,

ik wilde vandaga een nieuwe campagne starten via google adwords maar heb gemerkt dat wij in België enkel kunnen werken met een kredietkaart. Dus geen overboeking,

bestaat er zoiets als een virtuele kredietkaart waar ik eerst geld moet storten op mijn rekening en dan dit bedrag kan gebruiken als master- of visacard?

ik dacht hier een half jaar geleden een treadh over te hebben gelezen maar ik vind hem aan geen kanten terug.

Indien dit niet bestaat bestaan hier nog andere optie 's voor om in een korte termijn mijn google adwords account toch op te waarderen?

mvg,

Tim Van Maele

GHDpro
18/09/07, 22:22
De enige die ik ken is wirecard.com

Maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel lijken mij de transactiekosten wat hoog...

mitedo
20/09/07, 03:02
Ik weet dat ze in Engeland een prepaid creditcard hebben. Zou ook iets voor NL/BE kunnen zijn...

Vooral omdat er toch steeds meer met creditcards kan worden betaald. Zouden we net als USA en UK straks voornamelijk met een card betalen.

Ik zie daar de voordelen wel van in. Vooral een prepaid kaart is dan erg handig als je wat minder met geld om kan gaan.

Weet niet of het hier ook bestaat.

shuyg
20/09/07, 10:45
De eigenschap van de credit-card is dat je op krediet koopt.
Een debit-card heeft een saldo en kan opgewaardeerd worden. Dit gebeurt zodra je weer wat geld op je bankrekening zet. In Nederland heb je zelfs kadobonnen die als debit-card werken.

Even gegoogled en ik vond het volgende: VISA calls them "Checkcards" and Mastercard calls them "Mastermoney" cards. (http://www.pirg.org/consumer/banks/debit/debitcards1.htm) Kortom... debit-cards op de netwerken van zowel Visa als Mastercard bestaan en hebben zelfs een naampje.

Hans
20/09/07, 11:14
Wirecard biedt inderdaad iets dergelijks aan. Je krijgt een virtuele credit card (of tegen 'n kleine vergoeding zelfs een fysieke), waar je geld op stort. Een debitcard verkleed als een creditcard dus. Een kennis van me heeft er laatst iets mee gekocht en dat ging probleemloos.

martysmarty
20/09/07, 11:28
De eigenschap van de credit-card is dat je op krediet koopt.
Een debit-card heeft een saldo en kan opgewaardeerd worden. Dit gebeurt zodra je weer wat geld op je bankrekening zet. In Nederland heb je zelfs kadobonnen die als debit-card werken.

Even gegoogled en ik vond het volgende: VISA calls them "Checkcards" and Mastercard calls them "Mastermoney" cards. (http://www.pirg.org/consumer/banks/debit/debitcards1.htm) Kortom... debit-cards op de netwerken van zowel Visa als Mastercard bestaan en hebben zelfs een naampje.

Juist, en bij Visa heet dat gewoon een Visa card. Hier in zweden krijg je bijna standaard een Visa card ipv pin pas. Dit is echter een Debit card, aangezien alles wat je betaald direct van je rekening afgaat.

Henky!
20/09/07, 13:20
Weet niet precies wat het is maar buitenlandse klanten betalen wel eens met een creditcardnummer dat schijnbaar éénmalig door een bank wordt verstrekt. Als ze bijvoorbeeld de CVC code vergeten en wij vragen daarna moeten ze vaak opnieuw zo'n nummer aanvragen.

Lijkt me ook aardig virtueel.