PDA

Bekijk Volledige Versie : Firewall



Geodude14
17/09/07, 09:37
Ik wil een eigen Hosting bedrijf gaan oprichten.
Ik weet het bedrijfs naam enz al maar ik ben nog aan t denken hoe ik de infrastructuur moet doen.
Ik heb een eigen rack tot mijn beschikking dus kwa ruimte op dit moment nog geen probleem.
Ik zit zelf te denken twee Firewall's als er 1 uit klapt dat de 2de het overneemt 2 webservers 1 DNS server en 1 Back-up server.
WIe kan mij vertellen hoe ik de twee webservers ook kan lanten singgroniseren met elkaar, dat als op server A iets word bij geschreven dit ook gebeurt op server B ?
Is het ook mee noodzakelijk om je aan te melden bij de KVK of niet?
En als ik KVK heb kan ik dan ook bij een groothandel de hardware in kopen of niet
Wie weet misschien daar voor mij nog een groothandel

pierce
17/09/07, 09:43
Weet je wat jij zou moeten doen...?

Een afspraak maken met de KvK.


Verder heeft WHT een zoekfunctie en daarnaast is er nog google.
Een topic over bijvb. groothandels is namelijk recentelijk nog voorbij gekomen.

Geodude14
17/09/07, 09:45
hahahah jha dat snap ik maar ook hoe moet t te werk gaan met de infrastructuur ?

Jesperw
17/09/07, 09:50
Het lijkt me slim om eens in een huiselijke omgeving te gaan testen met Linux servers en wat ze allemaal kunnen. Om een fatsoenlijk product aan te kunnen bieden moet je beschikken over veel kennis van zaken. Probeer dat, hang 't aan je DSL/Kabel verbinding en kijk eens wat er mogelijk is.

Betreft het synchroniseren van data zou ik met (fatsoenlijke) centrale storage werken. Hierdoor staat de webserver-data niet op je webserver en ben je bij problemen snel weer online.

En inderdaad eerst naar de KVK, informatie inwinnen en je inschrijven (Als dat kan, gezien je nickname en wellicht dus je leeftijd)

pierce
17/09/07, 09:53
hahahah jha dat snap ik maar ook hoe moet t te werk gaan met de infrastructuur ?

Als je een hosting bedrijf wil beginnen, maar geen flauw benul van de infrastructuur hebt vraag ik me af of het verstandig is niet eerst nog wat ervaring op te doen.

Heb je ook enig idee wat dat gaat kosten? (firewall) Failover oplossingen zijn vaak niet de goedkoopste. Begrijp me niet verkeerd, het idee is goed hoor, maar misschien kan je eerst wat meer informatie bij je firewall fabrikant inwinnen? Of heb je uberhaupt nog niet naar firewalls gekeken?

Geodude14
17/09/07, 10:16
Beste,
Neej ik wil gewoon een software matige firewall in mijn rack.
Niet een hooftfirewall van het datacenter.
Mijn Hoster heeft wel een eigen firewall maar ik wil voor zekerheid nog eigen software matige firewalls gaan gebruiken.
Dit omdat die firewalls van de hoster niet alles tegen houden.
ik weet dat je via de firewall (webinterface) kan instellen als connectie lost dat hij automatische overschakelt naar ip2
Maar is mijn vraag wat voor capaciteit moet ik dan wel niet aan denken.
Sommige mensen zeggen tegen mij een amd x2 6000+ (Per firewall)

Jesperw
17/09/07, 10:18
Ik zou overigens zowieso niet beginnen met een stapel dure firewalls. Je kunt beter een goede netwerk partij hebben en je servers goed beveiligen. Met iptables bijvoorbeeld.

Geodude14
17/09/07, 10:19
En ik ben geen 14 hoor :P haha ik ben 18 maar die nickname heb ik al sinds mijn 14de ;)
Ik ben thuis ook aan t uit testen maar ik heb ook gehoort dat Direct Admin een file heeft waar je auto kan instellen dat die ook singgroniseert met elkaar

jha dat snap ik Jesper W
Want een vriend van mij zit bij jullie ook in EU networks en zijn vanmorgen down gegaan 30 min door dat ze een ddos attack kregen van 700 miljart connecties per min.
Hun firewall heeft het 90 min volgehouden om die attack tegen te gaan en toen klapte hun firewall er uit .
Dit wil ik dus zelf voorkomen door dan een 2de firewall er bij te zetten.

Jesperw
17/09/07, 10:55
Ik denk niet dat je vriend bij ons zit, alleen op EuNetworks. Op EuNetworks zijn een hoop verschillende netwerken online. Bovendien lijkt me dat een aanval van 700 Miljard connecties een beetje overdreven is en dat je dat bij normaal gebruik nooit zult overkomen. En als 't je wel overkomt dan kan je provider 't wegfilteren. ;)

Spyder01
17/09/07, 12:44
Ik zit zelf te denken twee Firewall's als er 1 uit klapt dat de 2de het overneemt 2 webservers 1 DNS server en 1 Back-up server.
- Dat is sowieso verstandig om 2 webservers, een aparte dns en een backup server te hebben. Liefst op een geheel andere locatie.

WIe kan mij vertellen hoe ik de twee webservers ook kan lanten singgroniseren met elkaar, dat als op server A iets word bij geschreven dit ook gebeurt op server B ?
- Is mogelijk, het is trouwens synchroniseren. Het vergt wel goede linux kennis. En dit kun je bijvoorbeeld s'nachts laten plaatsvinden.

Is het ook mee noodzakelijk om je aan te melden bij de KVK of niet?
- Ja, je bent verplicht een KvK inschrijving te hebben, uitzonderingen daar gelaten, maar dat val jij niet onder.

En als ik KVK heb kan ik dan ook bij een groothandel de hardware in kopen of niet
- Dat ligt eraan hoe en als wat jij je inschrijft!

Wie weet misschien daar voor mij nog een groothandel
- Zoeken op het forum, er zijn recent nog een aantal topics over geweest.

En nog een HEEL belangrijke TIP: Schrijf goed Nederlands, want wat je nu doet lijkt echt nergens op. Correct Nederlands schrijven is erg belangrijk, zeker als je een bedrijf wilt beginnen en dus professioneel over moet komen. Daarnaast heb je het erover dat je al een rack tot je beschikking hebt en dat lijkt me voor een beginner wel erg over-done.

DutchTSE
17/09/07, 15:00
Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een losse server, en kijken of je het red om daar voldoende klanten voor te krijgen, dan kun je dit daarna gaan uitbouwen. Een cluster neerzetten in je begin stadium is leuk, maar je budget zal ook niet onbeperkt zijn.

En over je nederlands.. het is inderdaad dramatisch :)

Serve-xs
17/09/07, 15:42
Zoek eens naar een VPS hier op het forum. Neem anders eens een kijkje voor een 2e en probeer via die weg kennis te winnen over software matige firewalls, syncen etc.

Succes.

Geodude14
17/09/07, 17:07
Ik wil dit host bedrijfje gaan opstarten met een mede leerling uit mijn klas.
Deze leerling heeft goeie contacten met veel bedrijven.
Zo als het er nu al uit ziet zou dat wel goed komen, ook de ruimte van het rack word dan wel goed gebruikt door deze klanten.
Ik heb zelf thuis al het een en ander uitgeprobeert en met Linux en Windows kan ik wel goed overweg.
Ik heb ook gehoort dat je met Linux twee servers met elkaar kan laten synchroniseren.

Serve-xs
17/09/07, 19:22
Ik wil dit host bedrijfje gaan opstarten met een mede leerling uit mijn klas.
Deze leerling heeft goeie contacten met veel bedrijven.
Zo als het er nu al uit ziet zou dat wel goed komen, ook de ruimte van het rack word dan wel goed gebruikt door deze klanten.
Ik heb zelf thuis al het een en ander uitgeprobeert en met Linux en Windows kan ik wel goed overweg.
Ik heb ook gehoort dat je met Linux twee servers met elkaar kan laten synchroniseren.

Je zegt wel dat je goed overweg kunt met linux.. Wat versta jij hieronder?
Als je een linux systeempje kunt installeren en iets hebt geinstalleerd/verwijderd of bijvoorbeeld een webserver hebt geinstalleerd ben je er nog niet ;)

Dus.. Vertel eens ;)

Geodude14
17/09/07, 19:40
nou ik kan met Linux Game servers draaien, Webservers, Voiceservers, alles instellen en ben nu ook aan t leren om via linux te syngroniseren.
Alleen dit wil nog niet lukken, daarom vroeg ik hier hulp daar over.

pierce
17/09/07, 19:57
Ik wil dit host bedrijfje gaan opstarten met een mede leerling uit mijn klas.
Deze leerling heeft goeie contacten met veel bedrijven.
Zo als het er nu al uit ziet zou dat wel goed komen, ook de ruimte van het rack word dan wel goed gebruikt door deze klanten.
Ik heb zelf thuis al het een en ander uitgeprobeert en met Linux en Windows kan ik wel goed overweg.
Ik heb ook gehoort dat je met Linux twee servers met elkaar kan laten synchroniseren.

Een tip: Doe echt meer ervaring op. Door wat thuis te proberen ben je er nog niet. Weet je bijvb. wat een vlan is, wat een a record is, hoe je iptables gebruikt en hoe je gebruikers aanmaakt in linux en de bijbehorende rechten voor gebruikers bedeelt?

crazycoder
17/09/07, 19:59
nou ik kan met Linux Game servers draaien, Webservers, Voiceservers, alles instellen en ben nu ook aan t leren om via linux te syngroniseren.
Alleen dit wil nog niet lukken, daarom vroeg ik hier hulp daar over.
Synchroniseren:
http://www.google.nl/search?q=synchronize+linux+servers&hl=nl&start=20&sa=N
Kom je op blz 3 tegen:
http://www.howtomonster.com/2007/08/08/how-to-sync-data-between-2-servers-automatically/

Zoiets?

Google is your friend.

Serve-xs
17/09/07, 20:23
nou ik kan met Linux Game servers draaien, Webservers, Voiceservers.

Hier ben je nog helemaal niets mee, op pagina 2 staat al iets meer wat je zou kunnen leren voor jezelf. Lees ook eens over DNS, RPM's, wat is yum en hoe werkt yum.

(google) Linux tutorials

Geodude14
17/09/07, 21:08
bedankt allemaal ik doe mijn best :) en ga er voor :)

l30n
17/09/07, 22:53
Let erop dat als je klanten wilt gaan binden dat je toch wel netjes mag zijn met je taalgebruik. Je maakt heel veel slordige fouten die niet ten goede komen van iemand die een hostingbedrijf wil opzetten. Als je per se wilt beginnen, neem er dan tenminste iemand bij die goed is in schriftelijke communicatie naar bedrijven toe. Het zoekt ook wat prettiger via een zoekmachine als je de termen goed opgeeft indien je een keer niet weet hoe je iets moet aanpakken.

Marin
19/09/07, 22:34
Nog een tip... begin je bedrijfje in eerste instantie alleen.. Met een "medeleerling" Daar komt alleen maar gezeur van.

Bedenk ook goed dat je er wel werk aan hebt naast je school. Het is niet zo dat je je server ophangt en er dan de komende jaren niks aan hoeft te doen.

Maar goed, dat is een beetje het standaard verhaal dat veel mensen hier vertellen.

Voldoende kennis van Linux is inderdaad heel belangrijk. Veel mensen kunnen wel een howto volgen om iets in te stellen, maar hebben vervolgens geen idee wat ze eigenlijk hebben gedaan. Op het moment dat er dan iets niet helemaal goed gaat zien ze door de configs de server niet meer :D, probeer te begrijpen wat je doet.

Om even puur ontopic te zijn, begin gewoon lekker met 1 servertje en bekijk of het allemaal wel haalbaar is voor je. Softwarematige Firewall (IPtables) werkt prima!

Als je alles verder op een rijtje hebt kan ik niet anders dan je heel veel succes wensen!