PDA

Bekijk Volledige Versie : Forward naar IP, alias in Apache...



steveo
16/09/07, 13:03
Net nieuw hier dus niet helemaal zeker of dit de juiste plaats is binnen het forum om mijn vraag neer te zetten.

Ik heb het volgende. Ik heb mijn eigen domein aaa.nl gehost bij een host A. Een vriend van mij heeft zijn domein bbb.nl gehost bij host B vanwege de bSMTP mogelijkheid daar, en kan vanaf daar alleen forwarden naar IP adres. Nu ga ik voor hem een website opzetten en dat wil ik doen op een subdomein bij mij - bbb.aaa.nl. Wat moet mijn host (A) toevoegen aan Apache om deze forward mogelijk te maken?

Dus van host B wordt bbb.nl geforward naar x.x.x.x van host A.
Bij host A moet bbb.nl dus herkent worden en doorgezet worden naar bbb.aaa.nl.

Iemand een idee? Ik heb namelijk geprobeerd dit bij mijn host uit te leggen en die zeiden eerst dat ze dat konden doen maar komen er nu niet uit :S

jurrian
16/09/07, 15:56
Als je het echt over forwarden hebt (via header of frame) dan zal jouw host bbb.aaa.nl moeten koppelen aan de map waar de files staan. Als je het via DNS doet (A of CNAME record) dan zal je host moesten instellen dan bbb.nl aan die map gekoppeld wordt. Allebei kan natuurlijk ook.

steveo
18/09/07, 23:59
Ok, hoe moet die DNS registratie er dan precies uitzien met een A en/of CNAME record?

Dus dat bbb.nl vanaf host B wordt geredirect (met een frame) naar a.a.a.a van host A. Hoe moeten de DNS records dan worden ingesteld binnen het pakket van aaa.nl bij host A zodat er wordt uitgekomen op bbb.aaa.nl?

Moet het wellicht iets worden als het volgende:

bbb IN CNAME bbb.nl

of is dit juist om bbb.aaa.nl naar bbb.nl te laten verwijzen?!?

Heb je wellicht ook een idee of dat met de DNS management tab kan binnen DirectAdmin die voor gebruikers beschikbaar is of moet dat op administrator level gebeuren?

Alvast bedankt voor je hulp!!

snaaps
19/09/07, 09:01
Op beide servers moet je dns hebben, apache zal de rest afhandelen.

Stel,

bbb.domein.nl moet naar 192.168.1.2. (Host A)
Op host A maak je een subdomeinnaam aan genaamd bbb
Nu wordt er automatich een A record en de verwijzing in apache toegevoegd op host A
Op host B maak je een nieuwe A record:
bbb --> A --> 192.168.1.2
(naam - record - IP)

Edit:
Indien je op Host A geen subdomeinen kan aanmaken zal je de A record handmatig moeten toevoegen.
Hiernaast moet je in de apache config een verwijzing maken naar de betreffende sub directory

Houdt er rekening mee dat DNS wjzigingen maximaal 24 uur kunnen duren voordat deze effect hebben

Edit:
Howto voor directadmin:

Login in host A
ga naar subdomain managent
klik op add new subdomain
voeg toe: aaa

Login in host B
Ga naar dns management
voeg toe:
bbb --> A --> 192.168.1.2

host3000
19/09/07, 09:52
Op beide servers moet je dns hebben, apache zal de rest afhandelen.

Stel,

bbb.domein.nl moet naar 192.168.1.2. (Host A)
Op host A maak je een subdomeinnaam aan genaamd bbb
Nu wordt er automatich een A record en de verwijzing in apache toegevoegd op host A
Op host B maak je een nieuwe A record:
bbb --> A --> 192.168.1.2
(naam - record - IP)

Edit:
Indien je op Host A geen subdomeinen kan aanmaken zal je de A record handmatig moeten toevoegen.
Hiernaast moet je in de apache config een verwijzing maken naar de betreffende sub directory

Houdt er rekening mee dat DNS wjzigingen maximaal 24 uur kunnen duren voordat deze effect hebben

Edit:
Howto voor directadmin:

Login in host A
ga naar subdomain managent
klik op add new subdomain
voeg toe: aaa

Login in host B
Ga naar dns management
voeg toe:
bbb --> A --> 192.168.1.2

Op host A (de doel host) heb je natuurlijk geen dns nodig, alleen een virtual host ;)

steveo
19/09/07, 14:59
Humm... hoe moet ik me de virtual host voorstellen binnen DirectAdmin? Is dat iets dat ingesteld kan worden in een gebruikerstab?

host3000
19/09/07, 15:34
Humm... hoe moet ik me de virtual host voorstellen binnen DirectAdmin? Is dat iets dat ingesteld kan worden in een gebruikerstab?

Als je een account binnen DA aanmaakt, wordt er een dns entry (heb je op de doel server niet nodig), een email account en een virtual host (eenvoudig gezegd: webspace dat via een domeinnaam te bereiken is) aangemaakt.

steveo
21/09/07, 11:52
Als je het zo stelt kan je dus niet met bbb.nl uitkomen op een subdomein (bbb.aaa.nl) van aaa.nl op host A, toch?!

Is er dan wel een mogelijkheid om dit te doen binnen de Apache configuratie? Kan me voorstellen dat ze dat niet direct willen doen, maar toch, altijd het vragen waard ;)

Is een andere optie wellicht een 'eigen' IP nemen en dan op het hoofddomein van aaa.nl een redirect in de index.php zetten?