PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk moederbord voor Core 2 en Debian



marcel5
15/09/07, 17:06
Ik heb op het moment een Asus P5B moederbord in mijn server, de ondersteuning voor linux is echter niet super. Bij de installatie een jaar geleden werden bijv de netwerk chipset EN de IDE chipset niet ondersteund. Nu krijg ik de ultra dma niet aan de praat omdat de chipset niet wordt herkent.

Ik zit te denken om een ander moederbord aan te schaffen in de hoop dat dat me problemen gaat besparen.

Wat is een moederbord voor de Core 2 Duo wat goed met Debian samenwerkt? Ik zoek iets wat zonder hercompileren van kernels z'n werk doet, het liefst in de prijsklasse tot 200 euro.

scenestar
15/09/07, 17:16
Supermicro PDSMI+ is een aanrader.

Cereal
15/09/07, 23:53
Ik heb ook goede ervaringen met de Intel D946gzis. Let wel dat deze de quad core cpu`s niet ondersteund.

marcel5
16/09/07, 11:08
Ik heb ook goede ervaringen met de Intel D946gzis. Let wel dat deze de quad core cpu`s niet ondersteund.

Mooi bordje! Ik heb toch een dual core en dat zal voorlopig genoeg zijn voor wat ik er op draai.

Werd alles onder linux goed ondersteunt of moest je nog een hoop doen om 'm de basis de praat te krijgen? Het is een webserver dus als netwerk en harddisk goed werken ben ik tevreden.

De heatsink van de chipset ziet er vrij hoog uit, weet je of ie in een 1U kast past?

Cereal
16/09/07, 16:18
Alles werd goed in Linux ondersteund. Ik heb alleen ervaring in 2u server kasten. Echter verwacht ik dat hij net in een 1u kast gaat passen

Server00
17/09/07, 00:38
De P5BV heb ik weleens gebruikt en heb daar totaal geen problemen mee gehad. Overigens zijn er genoeg budgetboarden die goed onder linux werken. Alleen is een kwesitie van uit testen ;)

rensariens
17/09/07, 16:34
Ik heb ook goede ervaringen met de Intel D946gzis. Let wel dat deze de quad core cpu`s niet ondersteund.

Hier zeer slechte ervaring met dit bord. (stuk) P5B werkt wel goed met fedora, voor de rest inderdaad minder. Ik gebruik zelf altijd asus server bord (3000 chipset) of intel 300ah serie.

thunder
19/09/07, 00:30
een PDSBM past binnen je budjet, deze kan ik eventueel leveren maar ik mag hier dus geen aanbieding doen :)

we hebben zelf zeer goede ervaring met deze moederborden