PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Probleem



Mikejuh!
14/09/07, 15:37
Hallo

Ik heb nu reeds 3 maanden ongeveer een server colocated, daarop draai ik op dit moment alleen een cod2 server. Niets anders. Met een hoop vallen en opstaan word het nu toch echt wat, maar de laatste dagen heb ik een hoop last van crashes.
De oorzaak blijft mij onduidelijk, een week lang draaide het perfect, gister vastloper van de gameserver. Ik dus meteen inloggen via webmin, linux draait nog perfect.

Nu viel mij op, voordat de server helemaal dood ging, er gewoon lag was van 1000 ms, misschien zelfs meer. Ik meteen alt tabbed naar webmin gegaan en kijken, was me log bestand van de gameserver 2 gb groot geworden, uur eerder was dat nog geen 10.

Op dat moment draaide de game nog, met zeer harde lag, daarna sloot het proces zich zelf af.

Dit was de eerste keer dat ik zelf meemaakte dat de game vastliep, schijnbaar is er de laatste dagen iets dat een zeer hoge load veroorzaakt. Zou dit dan processen vast laten lopen of afsluiten?

Is er een manier om te kijken wat er fout gaat? Een log bestand van 2 gb downloaden is al een punt, inzien gaat ook niet lukken.

Probleem kort samengevat,
game draait prima, all of sudden, heel erge lag, vervolgens sluit het proces zich af (de gameserver dus) terwijl linux vrolijk door loopt. Log bestand is schijnbaar volgespammed met 2 gb aan fouten (wat anders?)??



Ik ben nogal radeloos, graag hoor ik het als iemand ideeen of verdere vragen heeft.

wonko
14/09/07, 15:49
De logfile gewoon inkijken met "less" is geen optie?

Ramon Fincken
14/09/07, 15:56
@wonko was dat niet met tail ?

anyway, mocht dat niet werken je kan het altijd via SSH FTP proberen als je server dat toestaat. ( niet de fijnste oplossing, want dan moet je de file zeer waarschijnlijk nog splitten en openen met een handig programma dat grote files aankan ( textpad kan dit vaak ) )

Mikejuh!
14/09/07, 16:04
Ben bang dat het bestand gedumped is toen de server 5 minuten na de crash weer opnieuw opgestart was. Op dat moment wist ik niet dat er zoiets bestond als less.

Bedankt voor de tip, iets voor de volgende keer om te weten!

Ramon Fincken
14/09/07, 16:14
hmm ok :)

wellicht toch handig om dat bestand af en toe te bekijken, kan je een hoop ellende schelen en zelfs voorspellen

succes ermee!

Mikejuh!
14/09/07, 16:23
Dat is het vervelende nou net, als ik het bestand nu in kijk staat er niets ongewoons, tot het moment dat het vastloopt of over z'n nek gaat, dan zal er ongetwijveld een fout in staan.

Heb de server gister opnieuw opgestart, dus een hele reboot, daarna de game weer aangezet, later kreeg ik het bericht dat het af en toe nog wel iets lagde.

Zou het te maken kunnen hebben met een update oid?


Weet nog niet echt hoe het zich allemaal weerhoud, lijkt me aan de andere kant ook niet dat er processen worden afgesloten om load vrij te maken voor een andere. Er draait helemaal niets.

Toch bedankt Ramon!

Hendrik83
14/09/07, 16:47
Ik heb een tijd geleden hetzelfde meegemaakt.
Was iets met een mod of iets dergelijks.

De logfile werd zo groot dat de server steeds crashed. Ik heb in eerste instantie neergezet dat er geen log bestanden gemaakt worden.

Ik zou de configs van een mod eens nakijken of daar iets over log files staat.
Waarschijnlijk had ik via een config opgelost.

wonko
14/09/07, 16:56
@wonko was dat niet met tail ?


Nee hoor, met less kan je een open file doorkijken, en als je die wil "followen" ('tail -f', wat je vermoedelijk bedoelt), druk je gewoon op shift-F (en Ctrl-C om te stoppen). Zeer handig om te volgen, even te stoppen, wat te bekijken, en later terug verder te gaan en zo...

Mikejuh!
14/09/07, 21:21
Zojuist weer een crash, dit keer niet met een log van 2 gb of extreme load. Het stopt er simpelweg gewoon mee. Willekeurige map, willekeurige tijd, halverwege de map. Console log houd halverwege op, laatste lijnen zijn niet erbij geschreven..., het is dus een crash of kill.

Kijk ik bij running processes, geen gameserver te bekennnen.

--

Zou het kunnen liggen aan mijn startscript? Daar heb ik gewoon de command line ingevoerd &. Laatste keer stond daar een spatie achter waardoor de server ook steeds crashde. Daarna deed de server het een week goed. Nu is het weer terug.

Is het aan te raden voortaan putty of gewoon via ssl de server te starten ipv webmin?

Kenneth
14/09/07, 23:47
ssl? je zult wel ssh bedoelen ;)

ik zou je aanraden hem in een screen te zetten, dan kun je die altijd nog resume en kijken wat er op het laatste fout ging

google maar eens op 'gnu screen'

Mikejuh!
15/09/07, 00:58
Inderdaad, uit alle haast....

Gaat het morgen even bekijken, kijk even af of die nu blijft draaien, zou mooi zijn als het startscript de boosdoener is.

Bedankt!

Na even wat te kijken, als ik via command shell in webmin de opdracht invoer om de game te starten is het parent proces de game zelf met heel veel sub processen. Als ik start met start.sh + een & voor background dan gaat die onder init [2]

Zou het kunnen dat init zich ververst om de zoveel uur, alles dumpt en opnieuw start wat opgegeven staat, (game staat niet in auto lijstje).?

Ook draai ik momenteel de game onder root, is dat een probleem?


Of is webmin gewoon helemaal niet geschikt om een gameserver te starten, alhoewel het een week stabiel heeft gedraait.

Mikejuh!
16/09/07, 14:13
Na even wat te kijken, als ik via command shell in webmin de opdracht invoer om de game te starten is het parent proces de game zelf met heel veel sub processen. Als ik start met start.sh + een & voor background dan gaat die onder init [2]

Zou het kunnen dat init zich ververst om de zoveel uur, alles dumpt en opnieuw start wat opgegeven staat, (game staat niet in auto lijstje).?

Ook draai ik momenteel de game onder root, is dat een probleem?


Of is webmin gewoon helemaal niet geschikt om een gameserver te starten, alhoewel het een week stabiel heeft gedraait.?


Is het dus noodzakelijk te gaan werken met ssh, of maakt dat geen verschil met de command shell in webmin?

Hendrik83
16/09/07, 16:39
Ik gebruik webmin ook om gameservers te starten, geen probleem mee.
Servers draaien al maanden.

Je kan beter een user aanmaken voor de server ipv root.

Ik gebruik een custom command om de startscript uit te voeren.