PDA

Bekijk Volledige Versie : Voice ip in Datacenter



Geodude14
14/09/07, 09:14
Beste mensen,
Ik heb een vraag.
Ik heb zelf een rack in datacenter EU networks alleen ik heb daar geen verbinding met mijn mobiele telefoon.
Omdat ik daar toch soms 6 uur achter elkaar zit ben ik die tijd dus niet berijkbaar.
Is het niet mogelijk om een voice ip telefoon er neer te zetten?
Waar moet ik dan een Telefoon nummer er voor aanvragen en welke software zou ik er voor moeten draaien?
Wie kan mij helpen

WebXtra
14/09/07, 09:44
Een voipbuster accountje met telefoonnummer?

En als je er geen hardware phone neer zet zou je X-lite als softphone kunnen gebruiken.

Jesperw
14/09/07, 10:30
Wij gebruiken op EuNetworks de Dualphone DECT skype 3088 telefoon.

http://www.bestekeus.be/product_info-n-Dualphone_dect_skype_3088-cP-1439-pId-195149.html

Top ding. Aan 't kastje een uplink naar je switch, een ip en dan vanaf daar dect door 't datacenter. Ik kan de hele suite doorlopen met perfect helder geluid.

Uitbellen gaat via Skype. Omdat wij nog geen VOIP centrale hebben is dat perfect en 't kost geen drol.

Aanrader dus!

Geodude14
14/09/07, 13:32
jesper w bedankt.
Ik ga is kijken of dat een oplossing is voor ons.
Kan je dan ook een telefoonnummer door koppelen naar t skype account of niet?
Want ik wil ook bijvb. als een klant naar ons support nr belt dat ik dan ook kan antwoorden int dc via de voice ip phone
Wat kost ong zo'n voice ip centrale ?
En een telefoon nummer

machit
18/09/07, 14:21
Ik denk dat jij het beste een account kunt nemen bij Budgetphone Company. Daar krijg je een telefoonnummer naar keuze en kun je op kantoor/thuis bellen met een hardphone, en in het datacenter eenvoudig met softphone.

Kun je gratis naar huis/kantoor bellen en gratis naar andere VOIP telefoons zonder eigen VOIP Centrale. (Kan natuurlijk met Skype etc ook, maar naar mijn mening is het kwalitatief beter).

Anders ga is opzoek naar een Hosted Trixbox Centrale.


jesper w bedankt.
Ik ga is kijken of dat een oplossing is voor ons.
Kan je dan ook een telefoonnummer door koppelen naar t skype account of niet?
Want ik wil ook bijvb. als een klant naar ons support nr belt dat ik dan ook kan antwoorden int dc via de voice ip phone
Wat kost ong zo'n voice ip centrale ?
En een telefoon nummer

Randy
18/09/07, 19:02
Zelf op alle locaties een VoIP aansluiting hangen, alleen EUN nog niet. Ook voor coloklanten makkelijk die support nodig hebben. Maar we hebben 2 eigen Asterisk centrales en iets van 600 nummers in gebruik.

Als je eens wat wilt testen kun je wel een nummer/pakket gebruiken voor een maandje. Softphone installeren of een budget VoIPtoestel halen (< 100 euro). Of heb je al wel wat ervaring met VoIP?

M.vdpost
20/09/07, 14:46
beste Randy,

Nee ik heb op dit moment nog geen ervaring met Voiceip :)
daarom vraag ik heir meer informatie :)

Liteserver
28/09/07, 08:48
Beste Geodude14.
Na aanleiding van uw vraag over Voiceip in het datacentra.

Als u slim bent vraagt u een nummer aan bij Budgetphone Company.
Dit bedrijf is gespecificeert in Voiceip nummers en heeft goeie service.
Verderest is het natuurlijk ook handig dat u bij Budgetphone Company een voice-ip telefoon kan kopen.

Ik wens u verderest nog veel sucses verder.