PDA

Bekijk Volledige Versie : Win XP protected dir



Stompie
13/09/07, 13:46
Weet iemand hoe het volgende te regelen:

Ik heb een XP schijf die nogal nare geluiden begon te geven. Dus heb ik nieuw schijfje in systeem gedukt, en XP opnieuw geinstalleerd. De oude schijf zit nu als slave in een file servertje. De data hiervan wil ik nu graag overzetten op de nieuwe schijf, maar de user dorectories (mijn documenten, desktop, ..., je weet wel) zijn niet bereikbaar: permission denied.

Uiteraard geen onverwacht probleem, maar: Hoe kom ik nu in deze mappen? Uiteraard ben ik in bezig van de Admin user login van betreffende XP installatie :)

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen :)

DelekiHosting
13/09/07, 15:52
Oplossing: Eigenaar worden van de mappen.

Methode: Met rechts klikken op desbetreffende map, eigenschappen opvragen, naar Beveiliging tabblad gaan, Geavanceerd, tabblad Eigenaar en daar de eigenaar wijzigen in de huidige Administrator.

Dan 'OK' klikken en in het tabblad Beveiliging de juiste rechten nog toekennen.

Zo zou het moeten lukken!

Stompie
13/09/07, 15:55
Ja, dat had ik inmiddels gedaan. Maar de grap is dan dat je dan wel in de mappen komt met alle gebruikers (en dus ook over netwerk), maar de bestanden kan je enkel openen met de 'Administrator' user op het systeem zelf (bv direct ingelogd of via remote login). De bestanden zelf blijven namelijk niet toegankelijk voor andere gebruikers :S

Dus heb t nu geshared staan, maar kan nog niets kopieren van de user data...

DelekiHosting
13/09/07, 15:56
..dan de andere gebruikers met voldoende rechten toevoegen in het Beveiliging tabblad. Helpt dat?

Stompie
13/09/07, 16:29
Nee heb zelfs Everybody al toegevoegd met Full Access... maar aangezien Administrator wel overal in kan en alles kan openen, zal ik eens proberen de bestanden te pushen vanaf de fileserver naar m'n workstation. En dan alles op mn workstation pas uitzoeken... Niet echt het meest praktische, maar wellicht werkt dat ten minste :P

Jan-Willem
13/09/07, 20:17
je hebt 2 soorten rechten.
namelijk de rechten voor de map zelf en de rechten voor de share van de map, ben je zeker dat je dat laatste aangepast hebt. Want het is mij ook al eens overkomen dat ik die dingen vergeten was.

EHS-Jerre
16/09/07, 01:25
Waarom niet gewoon even booten vanaf je oude harde schijf, en dan zo de bestanden naar de nieuwe plaatsen?

rgh
16/09/07, 10:22
Inloggen in de veilige modus als administrator geprobeerd?

Opstarten in de veilige modus kan d.m.v. de F 8 toets indrukken bij het opstarten van de computer.

crazycoder
16/09/07, 10:30
Waarom niet gewoon even booten vanaf je oude harde schijf, en dan zo de bestanden naar de nieuwe plaatsen?
Eigenaar worden (of take ownership) en verplaatsen lijkt mij ietwat eenvoudiger en minder tijdrovend, zeker als er eventueel wat exotische drivers nodig zijn..

EHS-Jerre
16/09/07, 10:58
Jah, inderdaad, maar als het op de normale manier niet werkt is dit een oplossing bedoel ik maar ;)

gjtje
16/09/07, 11:46
Zijn de bestanden versleuteld? Zelfs owner worden werkt dan niet aangezien deze versleuteld worden met een voor de gebruiker unieke sleutel. Je zal de sleutel dan uit het oude systeem moeten exporteren, of de bestanden eerst ontsleutelen als gebruiker op het systeem zelf.