PDA

Bekijk Volledige Versie : Unreal Tournament op linux



WH-Tim
11/09/07, 21:12
Ik heb momenteel een spare server draaien, en wil daar tijdelijk Unreal Tournament (de allereerste) op draaien voor een tijdje. Heeft iemand een simpele handleiding daarvoor, en misschien ook nog de gamefiles?

Eris
11/09/07, 23:58
http://www.liflg.org/?catid=6&gameid=51

Hier vind je de game files het kan zijn dat je bepaalde bestanden va de CD moet halen.

Wat ik van vroeghur goed kon herineren dat het niet zo moeilijk was maar het was wel al weer 5 jaar geleden. Dus ik weet het echt niet meer :)

WH-Tim
12/09/07, 01:56
Ik heb geen linux versie van UT, en die is benodigd. Ook de officiele website(s) van UT werken niet meer... :(

gjtje
12/09/07, 08:06
Op Gentoo, emerge unreal-tournament (-goty) ;)
Je kan ook hier http://files.magesoft.nl/games/ut/installers/ de server install downloaden. Hoef je het alleen maar te untarren.

MoehMan
12/09/07, 20:13
Misschien overbodig, maar ik hoop dat je er wat aan hebt:

Versie
Installeren van versie 436 of GOTY (zie posts hierboven). Ik zou aanraden om die vervolgens de patchen met versie 451(b) (door utpg.org).

Anti-cheat
Ik zou aanraden: UTPure 7G, UTDC 1.8 (2.0 is nog beta, afblijven dus, geen goede ervaringen mee), Anthchecker (volgens mij is 1.38 de laatste).

Verder te installeren
MonsterAnnouncer is eigenlijk een vereiste, voor het weergeven van special-kills (double kill, multi kill) aan de andere spelers.

Capture the Flag
Als je een CTF server wilt draaien, dan vinden de spelers meestal smartCTF wel leuk.

Stats
Eventueel zou je UTStats erop kunnen zetten, maar dan heb je php+mysql nodig om een website op te hosten, maar als extra kan het leuk zijn, afhankelijk van het soort gebruikers (publiek toegankelijk of prive voor clanwars of gewoon voor vrienden). Installatie is voor sommige mensen een eitje, voor anderen een ramp.

Nou, dit kwam zo even bij me op aan te installeren items.

mvg,

MoehMan

gjtje
13/09/07, 08:25
451b verviervoudigd het cpu gebruik, 440 is de meest effectieve patch op linux. :)
Of 436 met een scriptje dat detecteerd of je misbruikt wordt als dos kanon.

Lo-nrd
24/09/07, 13:58
Ik zou ook even dit door lezen, en alleen het script (start/Stop) van asu gebruiken.

Vind ik nog steeds 1 van de betere scripts voor UT

Zoek op met google: abfackelns Server Utilities

Undy^
09/10/07, 18:08
Misschien overbodig, maar ik hoop dat je er wat aan hebt:

Versie
Installeren van versie 436 of GOTY (zie posts hierboven). Ik zou aanraden om die vervolgens de patchen met versie 451(b) (door utpg.org).

Anti-cheat
Ik zou aanraden: UTPure 7G, UTDC 1.8 (2.0 is nog beta, afblijven dus, geen goede ervaringen mee), Anthchecker (volgens mij is 1.38 de laatste).

Verder te installeren
MonsterAnnouncer is eigenlijk een vereiste, voor het weergeven van special-kills (double kill, multi kill) aan de andere spelers.

Capture the Flag
Als je een CTF server wilt draaien, dan vinden de spelers meestal smartCTF wel leuk.

Stats
Eventueel zou je UTStats erop kunnen zetten, maar dan heb je php+mysql nodig om een website op te hosten, maar als extra kan het leuk zijn, afhankelijk van het soort gebruikers (publiek toegankelijk of prive voor clanwars of gewoon voor vrienden). Installatie is voor sommige mensen een eitje, voor anderen een ramp.

Nou, dit kwam zo even bij me op aan te installeren items.

mvg,

MoehMan

Moehman ben het niet helemaal met je keuze voor de versie eens.
Gebruik liever ut440 ipv 451 of 451b aangezien deze het dubbele aan cpu vermogen vragen en geen voordelen kennen.
Voor de ddos patch kan je net zo goed securevalidate gebruiken.

De error in het webadmin gedeelte is bij de meeste Linux versies al verholpen maar mocht dit niet helpen dan is een redirect op je poort de oplossing.