PDA

Bekijk Volledige Versie : ASP.NET 2.0 Webhosting



BramPie
10/09/07, 14:51
Beste,

Ik heb een website gemaakt in ASP.NET 2.0.

Momenteel zit ik bij priorweb met een linux hosting maar voor ASP.NET 2.0 heb ik (denk ik) een windows hosting nodig.

Klopt dit?

Bij priorweb heb je wel ASP (Sun ONE). Kan ik daar mijn website op hosten? Of gaat dit enkel met ASP 1.0 en ASP 2.0?

Meer informatie hierover gewenst!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

GlobalServe
10/09/07, 14:53
Inderdaad,

Voor het hosten van ASP .Net 1.0 /1.1/2.0/3.0 heb je een Windows Hosting pakket nodig.

Hierbij moet je als webserver IIS hebben en de .Net frameworks geladen hebben. Als die aanwezig zijn kan je perfect .Net 2.0 gaan draaien.

Op linux is dit volgens mij ver van mogelijk.

frajaweb
10/09/07, 15:30
ASP.NET 2.0 is voor een groot gedeelte al beschikbaar op het Linux platform. Afhankelijk van de gebruikte functionaliteit kan een applicatie dus zeer goed draaien op Linux. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de software ontwikkeld in het mono-project.org.

GlobalServe
10/09/07, 15:41
Mono is geen oplossing voor .Net applicaties, die gaan niet draaien op linux.

Ingvald
11/09/07, 11:44
Beste,

Ik heb een website gemaakt in ASP.NET 2.0.

Momenteel zit ik bij priorweb met een linux hosting maar voor ASP.NET 2.0 heb ik (denk ik) een windows hosting nodig.

Klopt dit?

Bij priorweb heb je wel ASP (Sun ONE). Kan ik daar mijn website op hosten? Of gaat dit enkel met ASP 1.0 en ASP 2.0?

Meer informatie hierover gewenst!

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bij Priorweb draait men, voor zover ik mij nog herinner van vroeger, gewoon Chilisoft ASP, oftewel de Linux variant van de Microsoft (classic) ASP 3.0.

Niet te verwarren uiteraard met ASP.NET 3.0, de laatste spruit uit de MS ASP.NET familie, deze is de opvolger van ASP.NET 2.0 en ASP.NET 1.1.

MikeN
12/09/07, 19:36
Mono is geen oplossing voor .Net applicaties, die gaan niet draaien op linux.
Eh, Mono is juist bedoelt om .Net apps te draaien op andere platformen dan Windows. De vraag is echter of het handig is om moeilijk te doen (zeker gezien .Net 2.0 niet volledige gesupport is) wanneer je ook gewoon een Windows webhosting pakketje kan nemen.

jancg
14/09/07, 08:01
Eh, Mono is juist bedoelt om .Net apps te draaien op andere platformen dan Windows. De vraag is echter of het handig is om moeilijk te doen (zeker gezien .Net 2.0 niet volledige gesupport is) wanneer je ook gewoon een Windows webhosting pakketje kan nemen.

Bij mijn werkgever hebben we een aantal redelijk stevige database driven websites draaien op freebsd/mono. We ontwikkelen in MS VS 2005 gebruiken MS SQL 2005 Express. Een externe heeft de freebsd installaties en configuraties voor ons voorbereid dus daar kan ik weinig over zeggen anders dan dat .NET websites draaien op freebsd (met een paar beperkingen) zeker kan! p.s. Wij targeten framework 2.

gjtje
14/09/07, 09:20
Maar, nu, toch wel iets standaards als Atlas/AJAX wordt weer niet ondersteund. Het lijkt mij toch prettiger werken als je weet dat je hosting platform gewoon werkt en dat je niet bij het debuggen eerst moet gaan uitzoeken of die functie misschien niet, goed, ondersteund wordt.

ChiliSoft ASP ondersteunt trouwens maximaal ASP 2.0, veel features uit 3.0 zitten er niet in.

SvenH
26/09/07, 16:11
Sowieso loopt ASP.NET veel beter op windows al is het alleen maar om het feit dat het framework voor windows is bedacht. Plus dat een asp.net applicatie vaak libraries gebruikt die windows bezit en linux niet.

Daar heb ik geen zin in om uit te gaan zoeken alleen maar omdat het goedkoper is..

SQL Server is ook een vereiste , mysql kun je wel gebruiken maar is zeker niet net zo makkelijk in gebruik.