PDA

Bekijk Volledige Versie : advies: facturatie



Ocean Eyes
09/09/07, 16:04
Voor de implementatie van een facturatiesysteem in ons controlepaneel ben ik opzoek naar een correcte manier voor implementatie van een facturatiesysteem.

Ik vroeg me af hoe jullie jullie klanten een factuur opsturen met de kosten voor gameservers/voiceservers of andere zaken.

Stellen jullie eerst een offerte op en daarna een factuur, of een factuur (en als klant niet betaald een credit nota) of op een andere manier?

VinceSTM
09/09/07, 16:09
dat laatste kan sowieso niet, dat mag niet ;)

je moet eerst een losse offerte sturen, daarna een factuur (daarna incasso)

crazycoder
09/09/07, 16:25
dat laatste kan sowieso niet, dat mag niet ;)

je moet eerst een losse offerte sturen, daarna een factuur (daarna incasso)
Als jij wil crediteren dan mag dat.

Je bent natuurlijk niet verplicht om een offerte te sturen. Kan wel handig zijn om de aanvraag van een klant goed traceerbaar te houden en te weten wat men exact wil hebben.

Ocean Eyes
09/09/07, 16:56
en als omschrijving gebruiken jullie dan iets als offerte nummer dat ze moeten vermelden bij de omschrijving om het op die manier traceerbaar te houden?

Julian
11/09/07, 11:51
Offerte aanbieden (verzenden per email of eventueel per post), factuur aanmaken in controlepaneel, en uiteindelijk incasso versturen.


en als omschrijving gebruiken jullie dan iets als offerte nummer dat ze moeten vermelden bij de omschrijving om het op die manier traceerbaar te houden?

Ik vraag om factuurnummer en klantnummer. Ons panel genereert het klantnummer en erachter de factuur. Voorbeeld: Klant 18 betaalt voor de derde keer: Factuur RH18-3.

crazycoder
11/09/07, 12:00
en als omschrijving gebruiken jullie dan iets als offerte nummer dat ze moeten vermelden bij de omschrijving om het op die manier traceerbaar te houden?
Nee. Klant ondertekend offerte, jij markeer de offerte als order en hang er een ordernummer aan. Vervolgens komt er een factuur waar producten/diensten uit 1 of meerdere orders op kunnen staan. Die factuur heeft, je raad het al, ook een eigen nummer.

Ik weet niet wat je wil, maar als je zelf iets wil gaan ontwikkelen dan denk ik dat het verstandig is om daar vanaf te zien. Pak een stuk standaardsoftware en ga daarmee aan de slag. Ik bedoel het niet negatief, maar het ontbreekt jou aan kennis om dit zelf te doen.