PDA

Bekijk Volledige Versie : Cronjob maken



Julian
08/09/07, 21:56
Hoi allemaal,

Ik moet een cronjob maken dat er voor zorgt dat de facturen die ik heb aangemaakt worden verzonden door het systeem.

Er staat alleen aangegeven dat het systeem dagelijks checkt om 9:40 uur welke facturen er verzonden gaan worden, nu moet ik dus een cronjob maken maar heb echt geen idee wat ik in ga vullen.



Ik heb in DirectAdmin staan:

40 9 * * * /home/riverhosti/domains/riverpanel.nl/public_html/cron.php

Hostbusiness
08/09/07, 22:30
40 09 * * * /usr/local/bin/php /home/riverhosti/domains/riverpanel.nl/public_html/cron.php >> /dev/null

Dat moet hem zijn. Succes !

Julian
09/09/07, 00:13
Ik heb hem inclusief de >> ingevuld in DirectAdmin, is dit ok?
En maken de uren (09 of 9) uit?

royen99
09/09/07, 01:02
09 of 9 maakt niet uit.
Overigens, redirecten naar /dev/null volstaat met een enkele > (geen >>, dit wordt gebruikt voor het appenden van text naar een bestand).
als je echt alle output wilt 'weggooien' kan je ook gebruiken

> /dev/null 2>&1

Julian
09/09/07, 11:22
Zie de screenshot, doe ik het nu goed?

jos.bosboom
09/09/07, 12:18
Ik heb het zelfde probleem. Ik snap niet echt wat ik er moet invullen.

Hostbusiness
09/09/07, 12:23
Wat ik had opgegeven zou moeten werken, ik gebruik ze zelf ook.

DeziWeb
09/09/07, 13:02
wonko-edit: offtopic, en flame uitlokken, en misschien regel je dit beter onderling dan via WHT!

wonko
09/09/07, 13:16
Mensen toch...

1) hopen documentatie op het net, even zoeken is niet moeilijk
2) probeer eerst je regel op de server uit, zodat je zeker bent dat wat je wil doen, werkt
3) php zal vermoedelijk de '-f' vlag moeten hebben
4) je redirect is fout (geen spaties tussen de '>', en een enkele is voldoende)

Het moet dus worden:



40 9 * * * /je/pad/naar/php -f /je/pad/naar/je/file > /dev/null 2>&1


Als het niet werkt, kan het handig zijn je uitvoer niet weg te gooien, maar deze gewoon in een logfile weg te schrijven. Hoe dat moet, zoek je zelf maar even uit op google of in een goed boek.

crazycoder
09/09/07, 13:19
09 of 9 maakt niet uit.
Overigens, redirecten naar /dev/null volstaat met een enkele > (geen >>, dit wordt gebruikt voor het appenden van text naar een bestand).
als je echt alle output wilt 'weggooien' kan je ook gebruiken

> /dev/null 2>&1
Lijkt mij tijdens testen niet handig.

>>/path/naar/een/textbestand
dan kan je tenminste zien wat voor output er is.


edit: wonko was mij voor :)

Julian
10/09/07, 11:43
40 9 * * * /usr/local/bin/php -f /home/riverhosti/domains/riverpanel.nl/public_html/cron.php > /dev/null 2>&1

En nu afwachten op resultaten!

Bedankt alvast :)

eweps
10/09/07, 14:46
Kijk anders even op http://www.cronjob.nl daar staan meer voorbeelden..

Julian
11/09/07, 11:25
Schijnbaar werkte
40 9 * * * /usr/local/bin/php -f /home/riverhosti/domains/riverpanel.nl/public_html/cron.php > /dev/null 2>&1 niet, krijg geen resultaten.


Roy, ik ga jouw suggestie nog eens invoegen. Als ik namelijk ga kijken bij de facturen die daadwerkelijk zijn verzonden, zie ik er 4 staan op de dag dat ik jouw cron heb gebruikt.... misschien werkte 'ie toch?


40 09 * * * /usr/local/bin/php /home/riverhosti/domains/riverpanel.nl/public_html/cron.php >> /dev/null