PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleine hosting bedrijfje en Design Bureau ter overnamen.



Anoniem
08/09/07, 18:57
Beste mensen,

Ik wil mijn hosting bedrijfje verkopen ik heb ongeveer 15 klanten.
Daarnaast heb ik een design bureau, waar ik me meer op heb gericht. Hier heb ik omzet tot nu toe vanaf 2007 van ongeveer 10.000 euro. Terwijl ik super weinig tijd in stak.

Ik wil mijn ondernemingen weg doen omdat ik nu een full time HBO studie volg en me daar op wil concentreren.

Ik kan voor de nieuwe eigennaar wel contact persoon blijven en nieuwe klanten brengen uit mijn netwerk en de netwerk van mijn vader. Want ik heb niet zoveel tijd gehad om meer klanten te kunnen aannemen.

Mijn klanten komen uit alle sectoren van de maatschappij zo heb ik bijv. autorijscholen als klanten maar ook overheidsorganisaties.

Bent u een beetje geintereseerd stuur me dan een PM met uw gegevens dan zal ik contact met u opnemen.

Prijs is totale omzet tot moment van overnamen * 1.5
En als contact persoon wil ik voor elke nieuw opdracht die ik aanlever 15 % van de factuur bedrag.

VinceSTM
08/09/07, 19:37
Beste,

Is het ook mogelijk slechts de webhostingtak over te nemen?

Met vriendelijke groet,

Vince van Domburg

swedendedicated
08/09/07, 21:48
Hoeveel omzet zit er in de webhostingtak? Hier verder geen interesse in het design gedeelte (tegenwoordig altijd los)

Anoniem
09/09/07, 02:31
Ik verkoop alles in een keer.

Randy
09/09/07, 05:27
Beste,

We hebben zowel een designtak als een webhostingtak (aparte rechtsvormen) en zijn welwillend om over een overname te praten. Een overnamebedrag van 1,5x de omzet is echter onbespreekbaar, daar voornamelijk de ontwerkopdrachten van een eenmalig karakter zullen zijn.
Mcht u toch op zoek zijn naar een goede optie met continuiteit mag je zeker contact opnemen. De 15% regeling is geen probleem, evenzo geldt voor eventueel freelancewerk tijdens de studie.

Een PM kan niet verzonden worden.

Anoniem
09/09/07, 11:19
Beste randy,

Mail me je nummer op zakenman007@live.nl dan zal ik conatact met je opnemen.

h4f
12/09/07, 03:07
Ik wil mijn hosting bedrijfje verkopen ik heb ongeveer 15 klanten.
Daarnaast heb ik een design bureau, waar ik me meer op heb gericht. Hier heb ik omzet tot nu toe vanaf 2007 van ongeveer 10.000 euro. Terwijl ik super weinig tijd in stak.


15 * hosting max a 20 per maand = 3600
15 * webdesign (omzet - hosting) = 6400 (+/- 426,67 omzet eenmalig per klant)



Prijs is totale omzet tot moment van overnamen * 1.5


Voor terugkerende inkomsten kan je wel 1,5 keer vragen voor eenmalige activiteiten niet, sterker nog indien daar door jou gefrabiceerde code in zit die niet gedocumenteerd is (als ook gezien de omzet) zal niemand dat over willen nemen. (support contracten op code voor € 10.000 per jaar zal afhankelijk van de SLA wel intressant kunnen zijn)



En als contact persoon wil ik voor elke nieuw opdracht die ik aanlever 15 %
van de factuur bedrag.

10% is normaal, 15% is alleen lucratief indien het intressante klanten zijn en je ze met regelmaat via jou binnenkomen.

Serveo
12/09/07, 11:37
Ik ben zeer geintreseerd! Heeft je organistatie een kantoor in Utrecht?