PDA

Bekijk Volledige Versie : Sun X2100 Voor een spotprijsje!



swedendedicated
07/09/07, 14:26
Beste WHT'ers,

Wegens uitbreiding hebben we enkele van deze topservers beschikbaar.

Server Specs
Sun x2100 M2 http://fotos.xema.nl/index.php?folder=/Servers/Sun%20X2100/
AMD Dual Core 1.8
Geheugen: 2x 512MB
HDD: Seagate 2x 160 GB S-ATA in raid 1
Dataverkeer: 200GB p/m
IP Adressen: 2
100 Mbit uplink
Realtime traffic stats (Cacti)

Netwerk:
Datacenter: Interxion te schiphol-rijk
Netwerk: InterXS
- AMS-IX (Internet Exchange)
- Level3 (Transit)
- Global Crossing (Transit)
- Interoute (Transit)
- Cogent (Transit)
- Carrier1(Transit)

Test ip
91.142.64.133
http://xema.nl/speedtest/100mb.bin

Prijs
€ 189,00 per maand exc btw
2 voor € 340,20 een korting van maarliefst 10%
eenmalig € 39,00 setup kosten

Opties
* Remote reboot € 5,00 per aansluiting, per maand.
* KVM-IP aansluiting € 20,00 per aansluiting, per maand.
* DirectAdmin licentie Monthly € 5,00 (maandelijks, intern)
* DirectAdmin licentie Lifetime € 80,00 (eenmalig, intern)
* Managed en SLA, stuur ons een bericht
* Uurtarief remote hands € 50 exc eventuele (voor)rijkosten
* Uurtarief remote hands na kantooruren € 80 exc eventuele (voor)rijkosten


Misc Info
Contract: 12 maanden
Betaling: per maand, kwartaal, halfjaar, jaar
URL: http://www.xema.nl

Ervaringen
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?554

Het netwerk van Xema Internetdiensten wordt 24 uur per dag en 7 dagen per week in de gaten gehouden. Switches waar mee wij werken zijn van het merk Cisco die ons de juiste stabiliteit en kwaliteit leveren tot het internet.

Bestellen
U kunt bestellen door een email te sturen naar sales@xema.nl of op msn: support@xema.nl

D. ter Horst
07/09/07, 14:29
Klopt die maandprijs wel? No offence maar dat is dan niet echt een spotprijs als die klopt he? Niet om je aanbieding af te zeiken, maar het is nogal wat geld voor wat je er voor krijgt vergeleken met zat andere providers.

Phu
07/09/07, 14:31
je betaald waarschijnlijk voor de a merk hardware
andere leveranciers hebben zelfbouw dingen dus is de prijs vaak lager daardoor

swedendedicated
07/09/07, 14:32
Klopt die maandprijs wel? No offence maar dat is dan niet echt een spotprijs als die klopt he? Niet om je aanbieding af te zeiken, maar het is nogal wat geld voor wat je er voor krijgt vergeleken met zat andere providers.

deze systemen zijn eventjes wat duurder dan supermicro of dell.

Stewie
07/09/07, 14:44
Nee hoor, Sun is gelijk geprijst als je goed inkoopt.
Zullen we echter ontopic blijven? :)

D. ter Horst
07/09/07, 14:45
deze systemen zijn eventjes wat duurder dan supermicro of dell.

Ik ken de prijzen, alsnog is het behoorlijk duur naar mijn mening. Ik snap je moet er ook wat aan verdienen en je hebt ook je kosten. Nou goed was toch al een beetje kansloos om er in discussie over te gaan, maar vondt het prijsverschil toch wel behoorlijk groot, vandaar.

swedendedicated
07/09/07, 14:53
Ik ken de prijzen, alsnog is het behoorlijk duur naar mijn mening. Ik snap je moet er ook wat aan verdienen en je hebt ook je kosten. Nou goed was toch al een beetje kansloos om er in discussie over te gaan, maar vondt het prijsverschil toch wel behoorlijk groot, vandaar.

Kijk, stroom is al +-1 amp is dus inkoop €25, mbit's zijn niet gratis bij interxs. rackspace is al €10. Inkoop server is al rond de €1500 (wil je er ook binnen 6 maanden uit hebben) dan heb je nog je vaste lasten, papier/inkt. Huur kantoor, tijd, 24/7 nood nummer enz... Als je dat allemaal bij elkaar optelt en je verhuurt een server voor €50 b.v dan hou je niks over. En kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Een supermicro zelfbouw van pak en beet: €300 kun je zo wegdrukken voor een paar tientjes.

Technotop
07/09/07, 15:05
Kijk, stroom is al +-1 amp is dus inkoop €25, mbit's zijn niet gratis bij interxs. rackspace is al €10. Inkoop server is al rond de €1500 (wil je er ook binnen 6 maanden uit hebben) dan heb je nog je vaste lasten, papier/inkt. Huur kantoor, tijd, 24/7 nood nummer enz...

Een supermicro zelfbouw van pak en beet: €300 kun je zo wegdrukken voor een paar tientjes.

Ik mag aannemen dat elke dedicatedserver gewoon goed is. Het maakt de klant niets uit wat voor server het is, het gaat er om dat de server blijft draaien. Of het nu een Supermicro, Asus, Dell, HP of een Sun is.

Zodra een "budget" server crashed of niet meer wil functioneren kan je natuurlijk niet bij je klanten aankloppen met het verhaal dat de server "goedkoop" was en daarom de maandelijkse prijs lager uitviel.


Als je dat allemaal bij elkaar optelt en je verhuurt een server voor €50 b.v dan hou je niks over. En kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Volgens mij zie ik geregeld aanbiedingen van je voor een dedicatedserver voor € 30 euro?

Swiftway-UK
07/09/07, 15:20
kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Een supermicro zelfbouw van pak en beet: €300 kun je zo wegdrukken voor een paar tientjes.

Ik ben het met je eens dat kwaliteit wat mag kosten, iedereen moet ook gewoon zelf zijn prijzen maken zonder gezeur op de aanbieding zelf.

Ik wil toch wat opmerken in je verdediging van de aanbieding:

Ik vind het niet netjes van je dat je Supermicro aan gaat vallen, zij maken goede servers en mainboards. Dat partijen het chassis gebruiken en andere (goedkopere) mainboards plaatsen en goedkoop aanbieden, wil niet zeggen dat Supermicro slecht is of goedkoop is.

Een Supermicro server, met Supermicro mainboard, Supermicro management card en A merk onderdelen kost een pak meer dan Euro 300,- en is van een prima kwaliteit.

Wij draaien hier aardig wat HP, IBM en Supermicro servers en we merken geen verschil in uitval tussen de merken. We hebben ook voldoende Supermicro modellen die een stuk meer kosten in aanschaf dan de SUN server die je hier aanbied.

Maar je aanbieding is goed, je hebt gelijk verder dat iedereen moet kunnen rekenen wat hij wil en een gezonde marge is alleen maar goed voor de continuïteit van je firma!

swedendedicated
07/09/07, 15:46
Ik ben het met je eens dat kwaliteit wat mag kosten, iedereen moet ook gewoon zelf zijn prijzen maken zonder gezeur op de aanbieding zelf.

Ik wil toch wat opmerken in je verdediging van de aanbieding:

Ik vind het niet netjes van je dat je Supermicro aan gaat vallen, zij maken goede servers en mainboards. Dat partijen het chassis gebruiken en andere (goedkopere) mainboards plaatsen en goedkoop aanbieden, wil niet zeggen dat Supermicro slecht is of goedkoop is.

Ik doelde op zelfbouw supermicro's met een desktop moederbord erin. Ikzelf heb ook enkele supermicro's (met server mobo) en daar heb ik ook nooit problemen mee. Maar hou het verder allemaal on-topic.