PDA

Bekijk Volledige Versie : SEDO vragen (domain parking)



timvermaesen
07/09/07, 01:05
Ik heb een aantal domeinen met bezoekers en ben van plan deze bij Sedo te parkeren. Maar de hoe en wat vindt ik onduidelijk!

1. Hoe bepalen ze de verdienste per klik?
2. Bij een vriend, die nog niet zolang geleden bij Sedo is gegaan, loopt €/Click op naargelang het aantal kliks. Het gaat steeds om een vast bedrag. Die begrijpt dus ook niet hoe dat nu juist in elkaar zit. Hoe werkt dit oplopen van kliks?

Triloxigen
07/09/07, 07:43
Sedo heeft Google Adsense onder de kap.
Inkomsten zijn afhankelijk van het domeinnaam (keyword)..
Per ad en per keyword kunnen de inkomsten verschillen..

Sedo GmbH
07/09/07, 12:05
Ik heb een aantal domeinen met bezoekers en ben van plan deze bij Sedo te parkeren. Maar de hoe en wat vindt ik onduidelijk!

1. Hoe bepalen ze de verdienste per klik?
2. Bij een vriend, die nog niet zolang geleden bij Sedo is gegaan, loopt €/Click op naargelang het aantal kliks. Het gaat steeds om een vast bedrag. Die begrijpt dus ook niet hoe dat nu juist in elkaar zit. Hoe werkt dit oplopen van kliks?

Beste Tim,

Het parkeren van domeinen is te vergelijken met een zoekopdracht in een zoekmachine: afhankelijk van hetgeen wat u zoekt, verschijnen er specifieke reclamelinks. Deze links worden betaald door online adverteerders. Op het moment dat u bij een zoekopdracht klikt op één van deze links, betaald de adverteerder een x-bedrag (per klik) aan bv. Google.

Zo functioneert het parkeren van domeinen in principe ook: aan uw domeinnaam worden reclamelinks gekoppeld, afhankelijk van uw domeinnaam en uw gekozen keyword. Op het moment dat een consument uw domeinnaam in de URL intypt en hij/zij klikt op één van de getoonde reclamelinks, ontvangt u een x-bedrag per klik. Minimaal 0,02 cent per klik, afhankelijk van het keyword en het thema kan dit oplopen tot meerdere euro´s per klik.

Meer vragen? Stuur gerust een PM of een mailtje.

Hartelijke groet,

Marieke Brinkman

timvermaesen
07/09/07, 19:36
Ik heb een pm verstuurd met vragen.

Betreft het vermelde bedrag per klik. Het gaat volgens mij over de opbrengst van de laatste klik, daar die met momenten zowel kan dalen als stijgen.

Bedankt!

Keizer
07/09/07, 19:50
Dat is waar, adverteerders kunnen een aantal dingen instellen:

- max € per click
- max budget per dag
- en nog veel meer irrelevante opties voor deze topic

de hoogste bieder krijgt meestal de (beste) plaats, deze betaalt dus meer, maar gedurende de dag zullen steeds meer adverteerders verdwijnen omdat hun budget op is (bijv € 100 per dag), dan zie je dus dat de prijzen c.q. verdiensten omlaag gaan..

de prijzen worden bepaald door de branche gerelateerde advertentie markt, door de adverteerders zelf. hoeveel adverteerders zijn er? hoeveel % van de clickers wordt een klant? en hoeveel omzet behaal ik dan van zo'n klant? zo betaal je als adverteerder op woorden als 'hosting' een euro of 2, en 'hypotheek' zo'n 5 euro, terwijl je voor het zoekwoord 'schep' al voor 2 cent op de derde plaats staat! (google adwords zelf dan - sedo resellt die ads weer).

als ik iets mis heb hoor ik dat graag!

henkjanssen
09/09/07, 18:33
Hoi,

ben hier sinds twee dagen mee bezig en heb zowel bij NameDrive als bij Sedo even een testje gedaan. Bij namedrive heb ik het echter nog niet voorelkaar om de correcte adds aan de hand van MIJN ingevoerde keyword te displayen (de preview doet het wel).

Mijn ervaring met Sedo: de CTR is op die page die ik daar nu live heb staan, vrij hoog (zo'n 50%). De opbrengst voor het keyword wat ik nu heb geselecteerd, zou 2 cent per click opleveren. Ik vind het vrij laag, zeker omdat ik ook aan de andere zijde wel eens adds heb geplaatst en die keywords waren echt wel VEEL duurder. Dat er bij Google en Sedo iets aan de strijkstok blijft hangen is begrijpelijk, dat is hun business. Misschien dat het nog enkele dagen tijd nodig heeft om de correcte Clickrate te bepalen.

Bij NameDrive zat ik gelijk op 10 cent per click, ware het niet dat ik dus niet mijn keyword live aangepast krijg zodat de correcte adds worden gedisplayed. Als ik jou was, zou ik daar ook eens naar kijken. PM/post je ervaring maar eens als jij het wel voorelkaar hebt om de correcte adds gedisplayed te krijgen. Het moet kunnen.

Je zou voor de gein eens een google add campagne moeten starten met de keywords die je er zelf op zet om zo te zien wat je zelf zou moeten betalen als er op geclicked wordt. Ik denk dat je het snel uit zet omdat voor die keywords al gauw 80 cent per click betaald (of meer) moet worden

Henk.