PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag ivm data transfer



warrek
05/09/07, 15:13
Hallo,

ik heb bij alfahosting momenteel 500MB Webruimte en 25GB Datatransfer. Nu wilt een maat van mij een website maar hij wil hier iets voor geven. Hij zou een

75MB Ruimte nodig hebben.
...(data hoeveel moet ik zo geven? 1GB ?)

Hij heeft niet direct een idee wat hij hieraan zou moeten uitgeven per maand heeft iemand een idee?

mvg Ward

pierce
05/09/07, 15:18
Snap je het zelf wel? Je hebt een reseller account of zo?

Wat ga je op de site zetten en hoeveel hits verwacht je?

warrek
05/09/07, 15:25
Ik snap het wel. Das één. Ik heb een resller account, en het wordt een fuifsite... Ik heb hem net gevraagd hoeveel hits hij ongeveer verwacht en zijn antwoord is:
per maand 1000.

pierce
05/09/07, 15:27
Ik snap het wel. Das één. Ik heb een resller account, en het wordt een fuifsite... Ik heb hem net gevraagd hoeveel hits hij ongeveer verwacht en zijn antwoord is: .

Wat is dan het probleem? Zet hem op 1gb dataverkeer, als het te weinig is vergroot je de datalimiet...

warrek
05/09/07, 15:28
Wat is dan het probleem? Zet hem op 1gb dataverkeer, als het te weinig is vergroot je de datalimiet...


Ja maar hij wil ier iets voor geven aan me maar hij vraagt "oeveel is mijn schul hiervoor?"

Dus wat zou jij daarvoor rekenen?

Mvg Ward.

Bedankt voor de snelle reacties!

pierce
05/09/07, 15:31
Ja maar hij wil ier iets voor geven aan me maar hij vraagt "oeveel is mijn schul hiervoor?"

Dus wat zou jij daarvoor rekenen?

Mvg Ward.

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zou er niets voor vragen en hem op een cursus nederlands sturen van het geld dat hij uitspaart....

Je bent zelf reseller, dus waarom vraag je het dan aan ons?

warrek
05/09/07, 15:33
Ik ben student webdesign, en ik heb mijn hostingpakket gekocht vooral om zelf verschillende websites op te zetten, die ik beheer maar ik wil best ook wel ruimte uitlenen aan iemand die een website nodig heeft. Maar deze persoon vraag hoeveel hij aan mij zou moeten betalen, het is daarom dat ik daar dus geen idee van heb. En dat ik dat een jullie kom vragen. Kan jij er geen bedrag op plakken?

pierce
05/09/07, 15:38
Ik ben student webdesign, en ik heb mijn hostingpakket gekocht vooral om zelf verschillende websites op te zetten, die ik beheer maar ik wil best ook wel ruimte uitlenen aan iemand die een website nodig heeft. Maar deze persoon vraag hoeveel hij aan mij zou moeten betalen, het is daarom dat ik daar dus geen idee van heb. En dat ik dat een jullie kom vragen. Kan jij er geen bedrag op plakken?

Kijk, als je dat soort informatie nou meteen post, is het voor ons ook duidelijk wat je nou precies bedoelt. Nu moet ik het eerst uit je trekken.

Ik kan er wel een prijs opplakken, laten we zeggen een kratje bier per kwartaal die je vervolgens samen leeg drinkt, maar je kan zelf ook op onderzoek uitgaan en bij wat hostingproviders gaan kijken wat zij er voor vragen, op basis hiervan kan je dan toch zelf wel een goede inschatting maken?

Swiftway-UK
05/09/07, 15:50
Advies: doe geen zaken met vrienden. Als deze website down gaat, heb jij een probleem met je maat, als je opeens wel alle ruimte nodig hebt op je resellerpakket, dan heb jij een probleem met je maat.

Verwijs hem gewoon naar een hosting provider.

warrek
05/09/07, 16:02
Dan geef ik hem zijn geld terug buiten van de domeinnaam.

AlfaHosting
05/09/07, 21:46
Of je vraagt wat info aan je hoster :)

Een fuifsite met wat foto's trekt vaak heel wat dataverkeer. Als het enkel om info gaat kan het meevallen.

Als het een vriend is en je wil er eigenlijk niet echt wat op verdienen en je start je bv. met 75 MB en bv. 2.5 GB dataverkeer zou je een 12 euro kunnen vragen per jaar.

snaaps
06/09/07, 09:19
kratje bier of een fles wijn lijkt mij een goede vergoeding..
(tis tenslotte een vriend/kennis van je)

DutchTSE
06/09/07, 11:09
ik laat enkele vrienden de normale prijs met 50% korting betalen, zo betalen ze alsnog niets, maar kan er later niet gezegd worden 'het was toch gratis'.