PDA

Bekijk Volledige Versie : Redirect serverip



EHS-Jerre
04/09/07, 23:46
Hey,
Door omstandigheden moest een klant verplaatst worden van 1 server naar een andere, nu vroeg hij of het mogelijk was om zijn oude ip te laten redirecten naar zijn nieuwe:
dus als iemand zijn oude ip joined hij automatisch naar zijn nieuwe IP wordt doorverbonden.
Bij mijn weten bestaat dit niet?

extra info:
ET server
2 aparte machienes

* eventueel dacht ik eraan op het oude ip een kleine server van 1-2 slots te zetten met in de servernaam dan nieuwe ip

digi128pci
04/09/07, 23:48
Het ip zelfs overplaatsen naar de andere server gaat niet neem ik aan ?

EHS-Jerre
05/09/07, 00:08
nee is helaas geen optie

gjtje
05/09/07, 00:37
Je kan er een udp proxy tussen zetten, deze stuurt het verkeer door. Er zit wel een kleine delay in natuurlijk. Met iptables is ook wel iets in elkaar te klussen.

Magus
05/09/07, 15:22
Zitten beide machines in een ander netwerk?

GlobalServe
05/09/07, 15:36
Ik veronderstel dat het juist enkel poorten zijn die je wilt forwarden ?
En niet alles wat op dat IP toekomt?

Kenneth
05/09/07, 16:42
gewoon via iptables kun je het verkeer forwarden, maar is niet erg bevorderlijk voor de ping.

Je zou idd het beste een server met 2 slots o.i.d. kunnen opzetten.

EHS-Jerre
05/09/07, 17:04
het zijn 2 servers in zelfde datacenter, maar andere ip-reeksen
Het is enkel de poort die geforward moet worden, dus niet hele ip.

D. ter Horst
05/09/07, 18:33
Enige optie is dan idd zoals vermeld met iptables de boel even doorrouten. Aangezien de server toch binnen hetzelfde DC staat is de ping hoogstens een paar ms hoger lijkt me.

DutchTSE
06/09/07, 11:14
Als ik heel diep in mijn geheugen graaf zijn dit soort dingen wel mogelijk met call of duty servers.. hoe het zit met ET servers weet ik niet, mogelijk dat dit op dezelfde engine draait?

Bento
06/09/07, 12:55
Met HLDS server's kan je een 2 slot's servertje opzetten op het oude IP en de players die joinen laten doorlussen,

EHS-Jerre
06/09/07, 13:39
Volgens mij draaien et en cod niet op dezelfde engine (et: q3 engine als ik me niet vergis, en cod op eigen gemaakte engine)

met hlds servers is dit inderdaad mogelijk, maar dus niet van toepassing jammer genoeg ;)

Wynand
06/09/07, 17:58
Kan de klant niet gewoon een (sub)dns (box.clan.com) gebruiken om naar zijn server te laten connecteren?
Anders verlies je ook nog eens dubbel zoveel IP's.