PDA

Bekijk Volledige Versie : Upgraden Firmware Procurve



VinceSTM
04/09/07, 21:11
Ik heb een procurve 2626 hangen met software H.08.98. Nu blijkt er al een H.10.38 te zijn. Is het zinnig om te upgraden, zo ja, hoe doe ik dat? Blijven de gegevens bewaard, enz enz.

JROnline
04/09/07, 21:13
Of het zinnig is om de upgrade te doen moet je uiteraard zelf bepalen aan de hand van de veranderingen in de firmware. Ik weet daar zelf niets van.

Het upgraden gaat middels een tftp server waarvan je het IP op kunt geven als je met de switch telnet. Let wel dat de tftp server in hetzelfde subnet moet staan als de switch zelf, anders gebeurt er niets.

VinceSTM
04/09/07, 21:25
JR: Kan je nog iets zeggen over het behouden blijven van de instellingen?

pierce
04/09/07, 21:31
JR: Kan je nog iets zeggen over het behouden blijven van de instellingen?

instellingen blijven behouden, maar het is altijd verstandig eerst een backup te maken. :)

Upgraden is een piece of cake, downloaden van tftp, rebooten en klaar.

cmd line is: copy tftp flash 1.1.1.1 filename

waar 1.1.1.1 uiteraard het ip van de tftp server is en filename de nieuwe firmware

AK47
04/09/07, 23:54
Hier zijn de RelNotes te vinden tot H.10.38:

ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/2600-RelNotes-h1038-59906003.pdf

Je draait momenteel niet een erg oude firmware, ze zijn namelijk na H.08.109 verder gegaan met H.10.20. In de RelNotes kun je zien welke nieuwe features er in de tussentijd zijn bijgekomen en welke fixes er zijn gedaan.

Savvas
17/09/07, 13:41
Het upgraden gaat middels een tftp server waarvan je het IP op kunt geven als je met de switch telnet. Let wel dat de tftp server in hetzelfde subnet moet staan als de switch zelf, anders gebeurt er niets.

Wij gebruiken ook een aantal ProCurve switches en upgraden die via een externe tftp server, dit zou geen problemen moeten geven hoor..

pierce
17/09/07, 13:43
Wij gebruiken ook een aantal ProCurve switches en upgraden die via een externe tftp server, dit zou geen problemen moeten geven hoor..

kwestie van gateway invullen ;)