PDA

Bekijk Volledige Versie : game server vraagje?



xeonatx
04/09/07, 16:14
hallo
ik had een vraagje over de hardware voor een counterstrike server.

zou ik op onderstaande hardware 1 of meerdere game servers kunnen hosten?

GigaByte M61P-S3 moederbord
AMD Athlon™ 64 X2 5000+ (Boxed, OPGA)
OCZ 2 GB DDR2-800 voorlopig 1 of 2 stuks planning is 4 stuks
Hitachi Deskstar 7K80
Chieftec UNC-110S-B 300watt

wat wij graag zouden hebben is 2 of 3 pubs op tick66 met max 16 spelers
en 1 of mischien 2 private's met tick100 max 10 spelers.

is dit mogenlijk op deze hardware. zo ja hoeveel ampere zou dit ong opnemen, ivm colocatie.

het is natuurlijk geen server hardware, vandaar dat ik het hier vraag.

het is een beetje butged maar wij willen gewoon wat proberen.
het is voor ons zelf en wordt niet verhuurd ofiets.

Serve-xs
04/09/07, 17:59
Qua hardware zou het wel moeten kunnen als er minstens 2/3 gig in zit. Over de ampere kan ik niets zeggen.. dat is moeilijk te zeggen.

Tommi
04/09/07, 18:09
het gaat wel lukken denk ik, houd er wel rekening mee dat als alle servers vol zouden zitten het waarschijnlijk wel een beetje laggy word als 1 van de servers een nieuwe map gaat laden;)

Wynand
04/09/07, 18:44
Dat moet lukken, stroomverbruik kan je op een kleine ampere rekenen vermoed ik.
Hangt er van af wat voor PSU je er in hebt steken (geen idee hoeveel die chieftecs zelf opslurpen) en of er nog een losse videokaart in zit.
Die AMD's zuipen zowiso nogal wat, worden ook warm, daardoor niet geschikt als server CPU.

xeonatx
04/09/07, 20:40
wat zou dan een betere keus zijn voor cpu?

een intel core 2 duo 6600 of 6700 of zo iets?

Wynand
04/09/07, 20:53
De E6750 is sneller en goedkoper dan de E6600/E6700.
Zou een betere keuze zijn ja..

sju
14/09/07, 11:36
Dat moet lukken, stroomverbruik kan je op een kleine ampere rekenen vermoed ik.
Hangt er van af wat voor PSU je er in hebt steken (geen idee hoeveel die chieftecs zelf opslurpen) en of er nog een losse videokaart in zit.
Die AMD's zuipen zowiso nogal wat, worden ook warm, daardoor niet geschikt als server CPU.

Ik weet niet waar jij die kleine ampere op baseert, maar ik heb met een vergelijkbaa systeem hele andere resultaten behaald. Idle rond de 60W en onder load rond de 115W. Ze verbruiken m.i. niet meer dan verglijkbare intels. Prima te gebruiken als server

Geodude14
14/09/07, 13:48
om een stabiele gameservers te draaien zou ik geen Intel nemen.
Dit omdat intel warmte machines zijn, en nog steeds veel bugs in de dualcores zit van Intel.
Ik zelf heb thuis een amd x2 5000+ en draai daar test servers om maar verbruikt niks.
Ik zou er wel voor zorgen dat het systeem voldoende Ramgeheugen heeft.
Want gameservers verbruiken RAM en CPU meer niet.
Als ik je dan ook nog mag aanraden gebruik linux niet Windows.

thunder
19/09/07, 00:34
niets van waar... intels zijn zuiniger als AMD's en draaien ook cooler... ik zou NOOIT een AMD in een server steken een C2D intel kan je wel wat mee aanvangen :)

BeneluxGaming
19/09/07, 00:56
Die configuratie neemt ongeveer 0,5 Ampere in. Wij hebben er namelijk ook een aantal van draaien.

rensariens
19/09/07, 08:15
om een stabiele gameservers te draaien zou ik geen Intel nemen.
Dit omdat intel warmte machines zijn, en nog steeds veel bugs in de dualcores zit van Intel.
Ik zelf heb thuis een amd x2 5000+ en draai daar test servers om maar verbruikt niks.
Ik zou er wel voor zorgen dat het systeem voldoende Ramgeheugen heeft.
Want gameservers verbruiken RAM en CPU meer niet.
Als ik je dan ook nog mag aanraden gebruik linux niet Windows.

flauwekul :s

3j3ct
19/09/07, 11:27
om een stabiele gameservers te draaien zou ik geen Intel nemen.
Dit omdat intel warmte machines zijn, en nog steeds veel bugs in de dualcores zit van Intel.
Ik zelf heb thuis een amd x2 5000+ en draai daar test servers om maar verbruikt niks.
Ik zou er wel voor zorgen dat het systeem voldoende Ramgeheugen heeft.
Want gameservers verbruiken RAM en CPU meer niet.
Als ik je dan ook nog mag aanraden gebruik linux niet Windows.

Totale onzin wat je hier verkondigt, intel is op dit moment zelf beter als je gaat kijken naar performance/watt en windows heeft vaak een beter support met server files, lees eerder beschikbaar...

Stewie
19/09/07, 11:46
om een stabiele gameservers te draaien zou ik geen Intel nemen.
Dit omdat intel warmte machines zijn, en nog steeds veel bugs in de dualcores zit van Intel.
Ik zelf heb thuis een amd x2 5000+ en draai daar test servers om maar verbruikt niks.
Ik zou er wel voor zorgen dat het systeem voldoende Ramgeheugen heeft.
Want gameservers verbruiken RAM en CPU meer niet.
Als ik je dan ook nog mag aanraden gebruik linux niet Windows.
Auch, moet ik snell Dell eens bellen, we hebben 300+ dual-/quadcore servers met Intel CPU.

Warm? Ja. Is AMD net zo warm? Ja. Waarom? Omdat je energiebesparende functies uit moet schakelen op de CPU omdat die lag kunnen veroorzaken.

DeziWeb
19/09/07, 16:28
om een stabiele gameservers te draaien zou ik geen Intel nemen.
Dit omdat intel warmte machines zijn, en nog steeds veel bugs in de dualcores zit van Intel.
Ik zelf heb thuis een amd x2 5000+ en draai daar test servers om maar verbruikt niks.
Ik zou er wel voor zorgen dat het systeem voldoende Ramgeheugen heeft.
Want gameservers verbruiken RAM en CPU meer niet.
Als ik je dan ook nog mag aanraden gebruik linux niet Windows.

Daarbij, is het volgens mij ook nog is zo dat een gameserver erg veel van de hardeschijf vergt. Is het voor een gameserver ook niet verstandiger om voor een raid 0 setup te gaan?

Wynand
19/09/07, 16:35
Hangt er van af hoeveel.
Persoonlijk zou ik nooit of te nimmer raid 0 in een server gebruiken.

frvge
19/09/07, 21:33
Eerder 10000rpm schijven.