PDA

Bekijk Volledige Versie : Banner programma's



FransVanNispen
04/09/07, 03:30
Beste WHT'ers,

Voor een aantal websites maken wij gebruik van Adsense. We hebben er echter een vreemde ervaring mee.

De inkomsten lopen geleidelijk op, en als ze één a twee dagen boven een bepaald bedrag komen, storten ze de dag erop in tot een derde of minder.
Dit herhaalt zich al een paar maanden.

Echter, sinds afgelopen vrijdag zijn de inkomsten ineens gezakt naar 1/5 tot 1/4 van wat we normaal haalde, en deze zijn al 4 dagen niet meer omhoog gegaan. Dit terwijl juist de views en clicks behoorlijk omhoog zijn gegaan de laatste dagen.

Mijn vraag is 2-ledig:

- Heeft iemand deze ervaringen ook gehad en kan deze mij vertellen wat er mis kan zijn?

- Is er een andere Banner farm die vergelijkbare prestaties levert aan Adsense of waar men goede ervaringen mee heeft? Het mogen geen erotische reclames zijn.

groenleer
04/09/07, 08:09
Ik maak zelf gebruik van TradeDoubler voor een aantal websites.

Van AdSense (Google) is bekend dat als ze maar denken dat je mensen oproept of motiveert om op de banners te klikken, dat men een aantal opbrengsten inhoud/niet registreert. Er staat zelfs iets over in de voorwaarden.
Daarnaast verwacht men niet dat je in eens veel views en opbrengsten hebt.

Het voordeel van TradeDoubler vind ik dat je zelf kan bepalen welke soorten advertenties er op je website komen.
Het nadeel is dat je zelf actief moet aanmelden voor adverteerders. Adverteerders lopen uit een van IT/Gadgets tot mode en financieel tot reizen. Er zijn advertenties in verschillende maten. Je kan zelf kiezen voor popups en popunders of juist helemaal niet.

Dell bied zelfs via tradedoubler 'themamails' aan die je kan versturen als extra advertentie. (Of je er vrienden mee maakt is iets anders).

Zelf ben ik wel tevreden met Tradedoubler tot nog toe. Geen problemen gehad met uitbetalingen. Of er verschil zit tussen AdSense en Tradedoubler durf ik niet te zeggen. TradeDoubler heeft voornamelijk grafische advertenties, en AdSense komt met voornamelijk tekstuele advertenties (hebben ook wel grafische advertenties).

Best4U
04/09/07, 09:33
Je zou eens kunnen kijken bij;

http://www.daisycon.com/
http://www.tradetracker.net/nl

Dit zijn samen met de eerder genoemde tradedoubler toch wel de grotere spelers in de markt.

FransVanNispen
05/09/07, 01:10
Zijn er misschien ook mensen die ervaring hebben met zowel Adsense als een van bovenstaande en wat kunnen vertellen over hoe deze zich verhouden qua opbrengsten?

Het is op zich natuurlijk krankzinnig dat je dramatisch wordt afgestraft omdat je site seizoens en media gebonden opgaande pieken heeft van bezoekers. Is het door media aandacht van een groot onderdeel op de site even druk, boren ze een groot deel van je inkomsten door je neus omdat het 'verdacht druk is'.

Ik wacht nog op een verklaring van Google, maar betwijfel of er er serieus wijzer van gaan worden.

Erikcreative
05/09/07, 09:39
Zijn er niet programma's op de markt waarin je normale banners van bijvoorbeeld kliks/tradedoubler/etc zet en ook die van Google. Het programma wisselt dan of om te zorgen dat je geen problemen bij google krijgt.

Die is er idd :) Openads 2.0

http://www.openads.org/news/google-adsense-click-tracking-integration.html

groenleer
05/09/07, 11:26
Zijn er niet programma's op de markt waarin je normale banners van bijvoorbeeld kliks/tradedoubler/etc zet en ook die van Google. Het programma wisselt dan of om te zorgen dat je geen problemen bij google krijgt.

Die is er idd :) Openads 2.0

http://www.openads.org/news/google-adsense-click-tracking-integration.html

Ik maak zelf ook gebruik van Openads/phpAdsNew.
Ik kan je vertellen dat Google en Tradedoubler er niet blij mee zijn.
Je advertenties staan namelijk op een verder lege pagina.
Google scant je pagina en kijkt voor relevante ads aan de hand van de tekst op de pagina. Tradedoubler haar merchants controleren je website. Vele partijen zijn niet blij met een extra advertentieserver er tussen.
Je zult dan veel moeten communiceren en een duidelijk profiel kunnen geven van de aantal bezoekers, en type bezoekers die de advertenties te zien krijgen.

Domenico
05/09/07, 13:05
Zijn er misschien ook mensen die ervaring hebben met zowel Adsense als een van bovenstaande en wat kunnen vertellen over hoe deze zich verhouden qua opbrengsten?

Het is op zich natuurlijk krankzinnig dat je dramatisch wordt afgestraft omdat je site seizoens en media gebonden opgaande pieken heeft van bezoekers. Is het door media aandacht van een groot onderdeel op de site even druk, boren ze een groot deel van je inkomsten door je neus omdat het 'verdacht druk is'.

Ik wacht nog op een verklaring van Google, maar betwijfel of er er serieus wijzer van gaan worden.


Google bepaald zolang zij marktleider zijn. Proberen te communiceren met Google zal je niets opleveren tenzij je een grote afnemer bent van hun diensten (lees: veel geld voor ze verdiend!). Ik zeg dat deze arrogantie hun uiteindelijk de kop zal kosten maar tot die tijd is het ja en amen aan Google als je gebruik wilt blijven maken van hun diensten.

FransVanNispen
05/09/07, 13:10
Als ze met piek dagen, die eigenlijk extra geld dienen op te brengen en ook meer onkosten meebrengen qua traffic, simpel de conclusie trekken dat het dan wel gefraudeerd zal zijn en de opbrengsten naar 1/6 brengen van wat ze zouden moeten zijn, is het geen ja en amen meer t.o.v. Google.

We zijn nu de diverse opties aan het bekijken. Ook is me al eerder opgevallen dat andere grote sites stoppen met Adsense en overstappen op andere farms. We zijn dus blijkbaar niet alleen in deze.

Ik vind het wel jammer, omdat Adsense erg makkelijk werkt, maar uiteindelijk staan de banners er niet om de bezoeker te pesten, maar om de onkosten te dekken.

Domenico
05/09/07, 13:39
Als Google zegt dat jij fraudeert dan fraudeer jij en ben je voor het leven gebanned. Dat is Google, judge en jury in een. Een moordenaar krijgt lagere straffen en dit nadat ook hij is gehoord. Google heeft maling aan jouw verhaal (ze willen het niet eens horen) en ze hebben altijd gelijk. Google is koning, Google is keizer, Google is alles... NOT!

almar
05/09/07, 20:20
Ik maak zelf ook gebruik van Openads/phpAdsNew.
Ik kan je vertellen dat Google en Tradedoubler er niet blij mee zijn.
Je advertenties staan namelijk op een verder lege pagina.
Google scant je pagina en kijkt voor relevante ads aan de hand van de tekst op de pagina. Tradedoubler haar merchants controleren je website. Vele partijen zijn niet blij met een extra advertentieserver er tussen.
Je zult dan veel moeten communiceren en een duidelijk profiel kunnen geven van de aantal bezoekers, en type bezoekers die de advertenties te zien krijgen.

Dat is niet correct. De code van OpenAds (het oude phpadsnew) is niets dan een extra schil die op een en dezelfde wijze werkt als de google ads. Google ads heeft wel last van frames, maar dat is bekend. Tradedoubler is mij niet bekend.