PDA

Bekijk Volledige Versie : SLA's m.b.t. support op CMS



bytewise
02/09/07, 17:37
Ik zit met een lastig probleem. Een wellicht toekomstige klant van mij wil graag afspraken maken m.b.v. SLA m.b.t. een website met een content management systeem. Ik heb hier echter geen ervaring in en weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Dit is wat mijn klant graag wil:

Tijdens deze drukbezochte dagen (vaak in het weekend) moet de site
probleemloos werken en zullen eventuele problemen met de hoogste
prioriteit opgelost moeten worden. Hiervoor willen we vooraf concrete
support afspraken maken. Welke afspraken (SLA’s ?) kunnen we maken met jullie supportteam.

Wie kan me opweghelpen hiermee? Links, voorbeelden e.d. zijn van harte welkom.

Bedankt!

AlfaHosting
02/09/07, 18:47
Ik zit met een lastig probleem. Een wellicht toekomstige klant van mij wil graag afspraken maken m.b.v. SLA m.b.t. een website met een content management systeem. Ik heb hier echter geen ervaring in en weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Dit is wat mijn klant graag wil:

Tijdens deze drukbezochte dagen (vaak in het weekend) moet de site
probleemloos werken en zullen eventuele problemen met de hoogste
prioriteit opgelost moeten worden. Hiervoor willen we vooraf concrete
support afspraken maken. Welke afspraken (SLA’s ?) kunnen we maken met jullie supportteam.

Wie kan me opweghelpen hiermee? Links, voorbeelden e.d. zijn van harte welkom.

Bedankt!

Je kan SLA's afsluiten met bepaalde reactietijden .. bv. binnen het uur, 2 uur, 4 uur, 8 uur ...

Ramon Fincken
02/09/07, 23:48
Tijdens deze drukbezochte dagen (vaak in het weekend) moet de site
probleemloos werken

dat ligt aan je server (+netwerk/DC etc.. ) en uiteraard aan de scripting, dus dat moet je ook goed in de gaten houden.
Ga dus geen contract maken als je die twee niet kunt garanderen/voor instaan.

wonko
03/09/07, 08:05