PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem bij hosting,



spiekers
01/09/07, 21:15
Hallo,

Ik heb een hosting bij E-dentify. Met een domein naam spiekers.nl met. En een jaar geleden had ik er nog een domein naam genomen comp-4u.net en die hadden ze doorgelinkt naar spiekers.nl want als ik naar comp-4u.net ga dan gaat hij direct naar spiekers.nl maar ik wou hem graag aan het pakket gekoppeld hebben waar spiekers.nl ook aan zit maar hun zeggen dat het niet kan. Maar het moet volgens mij gewoon kunnen. En toen heb ik hun van de week een mail gestuurd of ze de domein namen niet om kunnen draaien. Dat dan comp-4u.net aan het pakket word gekopeld en spiekers.nl dan word door gelinkt.. En ze zeggen dat het niet mogelijk is. Hun moeten dan toch alleen de DNS gegevens te veranderen bij de domein namen. Ik hoop dat iemand weet wat ik nu moet doen.

Groetjes Stephan Spieker

Ramon Fincken
01/09/07, 21:19
voor de liefhebbers zie ook:
http://www.sitedeals.nl/hosting-algemeen/15954-probleem-bij-hosting.html

brinkie
01/09/07, 23:17
Hallo,
Ik heb een hosting bij E-dentify. Met een domein naam spiekers.nl met. En een jaar geleden had ik er nog een domein naam genomen comp-4u.net [..knip..]

http://www.e-dentify.nl/index.php?p=domeinregistratie&sub=inleiding


Gelukkig kunt u bij E-Dentify Internet Diensten altijd een domeinnaam bestellen, wanneer u maar wilt. Als u al een pakket met domeinnaam heeft, kunt u ook een nóg een domein erbij aanvragen! Natuurlijk tegen de vaste, lage prijs, zoals u van ons gewend bent.

Lijkt mij dus niet dat het zo'n probleem is. Misschien stel je de vraag zodanig dat ze je niet helemaal begrijpen en daarom het anders hebben gedaan dan je wenstte.. Bel ze een keer op en leg ze eens uit wat je wilt? Ze gebruiken cPanel, dat ken ik niet maar dat biedt vast ondersteuning voor meerdere domeinen net als andere moderne panels.

Overigens, zoals in de door Ramon gelinkte discussie ook naar voren kwam kan het wellicht zo zijn dat het pakketje wat je hebt besteld het niet ondersteund en je gewoon extra moet betalen. Dat is niet ongebruikelijk (doe ik ook, wanneer iemand aan een pakket meerdere domeinen/sites wil koppelen moet daarvoor gewoon extra voor betaald worden).

s2software
01/09/07, 23:22
We bieden inderdaad alleen parked domains aan, de andere vorm van extra domeinen zit wel in cPanel, alleen werkt niet altijd even goed.
Redirects en losse domeinen bieden we niet aan, dit is ook op onze website aangegeven.

BsHosting
01/09/07, 23:35
Wat is dat voor onzin.
Ik heb zelf nog een server draaien met cpanel en heb nog nooit 1 klant gehoord dat er geen extra domein kan draaien en dat dat niet werkt.

Volgens mij zuig je dit fabeltje echt regelrecht uit je duim.


We bieden inderdaad alleen parked domains aan, de andere vorm van extra domeinen zit wel in cPanel, alleen werkt niet altijd even goed.

Onderstaande staat toch duidelijk op de site dus ik raad de TS aan zoek een ander want een bedrijf die zelf niet weten hoe hun eigen CP werkt en wat er op hun eigen site staat moet je nu niet echt serieus gaan nemen volgens mij.


Gelukkig kunt u bij E-Dentify Internet Diensten altijd een domeinnaam bestellen, wanneer u maar wilt. Als u al een pakket met domeinnaam heeft, kunt u ook een nóg een domein erbij aanvragen! Natuurlijk tegen de vaste, lage prijs, zoals u van ons gewend bent

s2software
02/09/07, 00:51
cPanel biedt verschillende manieren om extra domeinen aan een domein te hangen, wij gebruiken parked domains hiervoor, waarbij alles op dezelfde website uitkomt. De andere methoden werken minder goed en kunnen in sommige gevallen problemen veroorzaken in de DNS.

BsHosting
02/09/07, 01:05
andere manieren werken net zo goed maar schijnbaar weten jullie dat gewoonweg niet.

snaaps
02/09/07, 10:55
tja, waneer je rovider dit niet wilt instellen ben je genoodzaakt een extra pakket af te nemen, of te verhuizen naar een provider welke dit wel wilt aanbieden.

(hebben zelf 2 cpanel server draaien, al 3 jaar lang geen enkel probleem ondervonden met de dns verwijzing waarneer domains als extra domain worden toegevoegd)

dreamhost_nl
02/09/07, 12:05
De andere methoden werken minder goed en kunnen in sommige gevallen problemen veroorzaken in de DNS.

Domeinnamen kunnen gekoppeld worden via een add-on of pointer/park koppeling in cPanel; Beiden werken (althans bij ons) al jaren zonder problemen.

Wellicht dat jullie add-on koppelingen niet willen aanbieden, omdat cliënten dan geen nieuw web hosting pakket aanschaffen, maar dat is uiteraard iets anders dan aangeven dat het niet werkt.

It-Biz
02/09/07, 12:11
Indien het niet om email gaat, een .htaccess bestand maken en zelf rewriten.

AlfaHosting
02/09/07, 16:54
Ik heb zelf nog een server draaien met cpanel en heb nog nooit 1 klant gehoord dat er geen extra domein kan draaien en dat dat niet werkt.


We hebben enkele tientallen servers met cPanel en ik moet ook zeggen dat we geen problemen hebben met extra domeinen op een pakket. Welke problemen zouden er dan zijn ?

daveww
02/09/07, 18:09
We hebben enkele tientallen servers met cPanel en ik moet ook zeggen dat we geen problemen hebben met extra domeinen op een pakket. Welke problemen zouden er dan zijn ?

Ik denk dat het bedrijf de benodigde kennis mist betreft DNS e.d


Verder is het geen enkel probleem om bij DA een domein te koppelen, en dat het dus wel goed.

snaaps
03/09/07, 08:29
Ik denk dat het bedrijf de benodigde kennis mist betreft DNS e.d.

Lijkt me sterk, maar goed..
Omdat de betreffende servers al vrij vol staan heeft men wellicht de optie uit gezet om nog meer websites te laten hosten uit gezet.
Dit voorkomt enigsinds dat de server wordt overbelast door te veel gebruikers.

dit is de enigste redenen die ik mij kan bedenken, en heb daar dan ook wel begrip voor..

AlfaHosting
03/09/07, 08:58
Ik denk dat het bedrijf de benodigde kennis mist betreft DNS e.d



Dat lijkt me er een beetje over.