PDA

Bekijk Volledige Versie : Karnakmedia.nl - ZEER slechte service, weigering domein tranfer



Jorrie
01/09/07, 16:09
Ik wil hierbij melding maken van zeer slechte service van het bedrijf karnakmedia uit Assen, Erik Smit Karnak Media.

Ik heb deze persoon nu enkele malen vriendelijke verzocht een domein naam te transferen naar transip. Aangezien ik namens een famillielid een domein naam heb geregeld via hun en ik hiervan kennis heb, heb ik deze verhuizing naar transip ingediend.

Erik Smit weigert echter elke medewerking en heeft zelfs nadat mijn famillielid aan hem heeft aangegeven dat de domein naam verhuisd moet worden, hier nog steeds geen gehoor aan gegeven (inmiddels enkele dagen geleden)

Ik heb er goed de balen van...
Als ik verzoek om een domein naam te transferen verwacht ik dat dit gebeurd, en niet dat ik een mailtje terug krijg met:


Dag <mijn naam>,

Mag ik vragen waarom je bij ons weggaat?

Met vriendelijke groeten,

Erik Smit
Karnak Media
www.karnakmedia.nl


Tot op heden is er nog niks gebeurd, ik heb hem vanochtend weer gemailt en op de hoogte gebracht van mijn ongenoegen + dat ik dit wereldkunig zou maken als het niet netjes opgelost zou worden. Ik ben in een shitbui en heb geen zin om hier zoveel ernergie in te steken omdat andere partijen nalatend zijn. Hij is gewoon aanwezig maar nog steeds is er niks gebeurd.


Ik hoop dat Erik na het lezen van deze post, de domein transfer alsnog zal afhandelen op de correcte wijze. Ik schroom niet om bij SIDN een officiele klacht in te dienen, en mijn advocaat op de hoogte te stellen.

Ik raad iedereen aan die overweegt met deze partij zaken aan te gaan daar nog eens goed over na te denken. EVentueel is de gehele email conversatie beschikbaar. Ik ben boos geworden en heb mijn ongenoegen laten blijken. Hij zegt dat hij wat doet, maar vervolgens gebeurd er niks ! Zelfs niet als er aan alle voorwaarden is voldaan.

dreamhost_nl
01/09/07, 16:52
Ik maak uit je verhaal op dat het hier gaat om de transfer van een .nl domeinnaam. De transfer van een .nl domeinnaam hoeft niet bevestigd te worden en zal automatisch binnen drie werkdagen worden overgedragen aan de nieuwe Deelnemer Cat. I. Karnak kan hier feitelijk niets tegen doen; afgaande op de eigen geregistreerde domeinnaam is deze ook geen Deelnemer Cat. I.

Als je dus nog even geduld hebt, zal de domeinnaam vanzelf worden verhuisd.

AlfaHosting
01/09/07, 17:14
Zoals Dreamhost al vermelde heb je voor een verhuis van een .nl domein (aangezien je SIDN wil betrekken) geen hulp van je huidige hoster nodig.

Veel hosters sturen dergelijk mailtje met de vraag waarom om hun service te kunnen verbeteren, maar werken wel volledig mee aan een verhuis.

KarnakMedia
01/09/07, 17:34
Hierbij ook even een bericht van onze kant. De heer "V" heeft een domeinverhuizing aangevraagt onder zijn eigen naam. Het domein wat verhuist moest worden is aangevraagt destijds bij ons door de heer "S".

De heer "V" schreef het volgende:

"Hoi,

De domein is van een kennis, en gaat naar mijn eigen server.

Zou je de verhuizing even willen approven dan kan ik er ook weer mee verder.

Bedankt!"

Natuurlijk kan iedereen zeggen dat hij of zij kennis is van iemand. Wij hebben aangegevens dat de heer "S" zelf een mail moest sturen wat betreft de verhuizing.

Een paar dagen geleden hebben wij dit inderdaad ontvangen en zijn vanmorgen akkoord gegaan met de verhuizing.

Wat de heer "V" zegt slaat dan natuurlijk nergens op. Karnak Media behandelt zijn klant als koning. Enkel verwachten wij ook alle medewerking en vriendelijkheid van de klant terug.

Geert-Jan
01/09/07, 17:36
Ik wil hierbij melding maken van zeer slechte service van het bedrijf karnakmedia uit Assen, Erik Smit Karnak Media.

Ik heb deze persoon nu enkele malen vriendelijke verzocht een domein naam te transferen naar transip. Aangezien ik namens een famillielid een domein naam heb geregeld via hun en ik hiervan kennis heb, heb ik deze verhuizing naar transip ingediend.


Hij kan dit alleen indien hij ze zelf ook bij TransIP heeft staan, en hoeft hem dan alleen maar naar het nieuwe account te pushen.

Indien de domeinnaam daar niet staat, ben je zelf eigenlijk onjuist bezig. Zoek een willekeurige hoster (bij voorkeur met SID cat1) en je domeinaam is deze week nog verhuisd.
Zoals eerder gezegd, normaliter 3 dagen tenzij hij bezwaar indiend.

Indien de domeinnaam ergens aanders staat, kan hij hem simpelweg niet verhuizen....

Dotdns
02/09/07, 01:08
Dit valt ook te zien.
Indien bezwaar aangetekend is , heeft TS 3 dagen tijd om zijn formulieren te sturen.
Indien hij daar niet aan voldoet, wordt zijn domein niet verhuisd.

Aangezien Karnak het niet aanvaard heeft, zal er wel bezwaar ingediend zijn, en heeft TS zijn formulieren niet tijdig verstuurd , of helemaal geen.
Anders was zijn domein wel doorgegaan.

dreamhost_nl
02/09/07, 13:11
Dit valt ook te zien.
Indien bezwaar aangetekend is , heeft TS 3 dagen tijd om zijn formulieren te sturen.
Indien hij daar niet aan voldoet, wordt zijn domein niet verhuisd.

Aangezien Karnak het niet aanvaard heeft, zal er wel bezwaar ingediend zijn, en heeft TS zijn formulieren niet tijdig verstuurd , of helemaal geen.
Anders was zijn domein wel doorgegaan.

1) Kanak kan zelf geen bezwaar indienen, aangezien ze geen Deelnemer Cat. I zijn.
2) Trans IP heeft een geautomatiseerd systeem waarin automaitsch de correcte formulieren worden toegestuurd aan de SIDN bij een ingediend bezwaar.

Ik denk dus dat TS gewoon nog niet de drie werkdagen heeft gewacht. Mogelijk omdat hem niet verteld was dat dit de normale tijd is dat de verhuizing van een .nl duurt.

BsHosting
02/09/07, 13:22
@ dreamhost

ook bij transip kan je bezwaar indienen ook al gaat het automatisch.

de accounthouder van transip krijgt nl altijd de mail ook dat het domein verhuist word.
daarna geef je in hun CP 1 of toestemming of 2 je weigert hem ivm een geldige reden.

en schijnbaar zijn er mensen die niet lezen karnak geeft al aan dat de naam niet staat op de TS maar op een kennis van TS.

Dus TS heeft er niks mee te maken nl zijn kennis moest akkoord gaan en dat heeft ie afgelopen vrijdag dus schijnbaar gedaan zoals ik lees.

dus maandag gaan die 3 dagen dan pas in sidn werkt nl niet in het weekende he

VDBAHosting
02/09/07, 17:00
Het lijkt me dat dit voornamelijk een communicatieprobleem is.


Wij hebben aangegevens dat de heer "S" zelf een mail moest sturen wat betreft de verhuizing.

In principe zou ik voor dit soort dingen altijd vragen om een schriftelijke bevestiging van de domeinnaamhouder. Zo weet iedereen waar die aan toe is en is er minder risico op een onjuiste transfer.

Als de topic starter geen domeinnaamhouder is, dan kan ik me voorstellen dat men bij Karnak niet aan jan en alleman de naam overzet.



Dag <mijn naam>,

Mag ik vragen waarom je bij ons weggaat?

Met vriendelijke groeten,

Erik Smit
Karnak Media



Dit zou ik in de toekomst iets anders brengen. Wellicht iets als een soort tevredenheid onderzoek? Voor een bedrijf is de feedback van de klant natuurlijk wel erg belangrijk, maar probeer het wel vrijblijvend te brengen.

dreamhost_nl
03/09/07, 11:30
@ dreamhost

ook bij transip kan je bezwaar indienen ook al gaat het automatisch.

de accounthouder van transip krijgt nl altijd de mail ook dat het domein verhuist word.
daarna geef je in hun CP 1 of toestemming of 2 je weigert hem ivm een geldige reden.


De domeinnaam gaat naar Trans IP toe - niet andersom.