PDA

Bekijk Volledige Versie : beetje offtopic - speedlinq ADSL



beetle
01/09/07, 13:24
even een vraagje, ik zit met een heel irritant probleem thuis, en dit is dat mijn internet verbinding er gemiddeld 4 a 5x perdag uit valt,

het vreemde is dat de sites waarom ik aan het surfen ben, gewoon blijven werken, maar zodra ik dus een nieuwe pagina oproep dat dit niet gebeurd, even als ik kan dan wel gebeld worden, maar niet zelf bellen, een gesprek dat al opgebouwd is blijft ook aangehouden

msn blijft ook ingelogt evenals mijn torrents blijven downloaden.

lijkt dus een soort dns storing ofzo ik weet het niet, maar ik moet dus 4 a 5x per dag mijn modem resetten

speedlinq is niet 1 van de snelste, en hun gaan eerst hun hele standaard protocol afwerken, en ben middels al bijna 200 euro kwijt aan de helpdesk aldaar a 80c/m

heb een nieuw modem gehad zonder resultaat, heb me kabels allemaal aan moeten passen doordat mijn modem in de meter kast moest hang, zonder resultaat en nu alleen maar zeer irritant, aangezien ik nu 4 a 5x per avond naar beneden moet lopen om het modem te resetten, af gelopen donderdag zijn ze bij me thuis geweest om mijn lijn te meten, zonder resultaat

dit is nu al 3 maanden aan de gang en ik ben er goed zuur van...
heb ook geheel niet het idee dat ze naar me luisteren, dit aangezien ik 2 jaar zonder enige problemen heb kunnen internetten en bellen, ik zat alleen met 1 probleem en dit was ik kon mijn modem niet in, zodra ik de config van het modem in wou sloeg dit modem vast... op zich niet zo een heel probleem aangezien ik het modem niet in hoef te wezen, met me stompzinnige kop toch een keer gebelt of dit op gelost kon worden, en dit bleek dus idd een bug in de oude firmware te zijn, de nieuwe firmware had dit probleem niet................... ik heb het geweten, nog nooit zoveel spijt van een firmware upgrade gehad.... sinds dien al deze problemen, en geen enkele mogelijkheid me oude firmware terug te krijgen, en bij speedlinq gewoon al 3 maanden lijn metingen doen en modemruil ect ect en mij 10x terug laten bellen.... hun geloven niet dat het kan liggen aan de firmware upgrade... wordt ik nu gek of kunnen ze gelijk hebben??
problemen zijn toch echt begonnen na die upgrade, toen ik het deed had ik er al geen lekker gevoel over, ik had al een gevoel dat dit heel veel problemen zou gaan opleveren....

trie
01/09/07, 13:40
Klinkt bekend opzich. Niet in deze mate maar ik heb er ook wel'ns last van, volgens mij heeft dat met de firmware van de Speedtouch 716 te maken...

Een mogelijke oplossing is niet de DNS server van't modem gebruiken maar die van Speedlinq zelf.

Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 6.1.9.6
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920420
Board Name: BANT-T

beetle
01/09/07, 13:52
Hi die 6.1.9.6 was de versie welke bij mij dus geen problemen gaf maar met deze versie kon ik het modem niet inkomen, altans er wel inkomen eigelijk, maar zodra ik een wijziging deed dan werd er een paswoord ingezet dat bij niemand bekend was... dus niet de default paswoorden...
heb van speedlinq een upgrade gedaan ( eigelijk downgrade) naar 6.1.7.2 en hier begonnen dus de problemen

die versie 6.1.9.6 kan ik nergens vinden?

btw weet jij de dns servers van speedlinq? dan wil ik dit ook wel eens proberen

Ramon Fincken
01/09/07, 13:55
euh bij zon bedrag aan telefoonkosten EN problemen met verbinding... wellicht is overstappen een betere/snellere/goedkopere manier?

beetle
01/09/07, 13:56
heb de firmware gevonden op internet, ik wist niet precies het versienummer meer totdat jij hem neer zette... ik ga het morgen proberen erin terug te zetten ;)....

speedlinq prbeert je minimaal 15 a 20 minuten aan de lijn te houden met tig wachten voor u.. en dan kost een telefoontje al gauw 20 euro, als je 10x moet bellen zit je aan de 200eur ;)
en nu ben ik al 3mnd aan het bellen, maar nog steeds zonder resultaat..... dus wie weet hoe vakk ik nog moet bellen.
btw heb als goedmakertje wel een webcam van 10eur van ze gehad als compensatie belkosten ;)

en overstappen.... ik zit nog 14maanden aan contract (2jaar) vast....

voorheen nooit problemen gehad met hen....

crazycoder
01/09/07, 14:28
Als je denk dat het probleem door je router komt, waarom koop je dan geen nieuwe?

trie
01/09/07, 17:11
euh bij zon bedrag aan telefoonkosten EN problemen met verbinding... wellicht is overstappen een betere/snellere/goedkopere manier?

Gelukkig werk(te) ik bij KPN en kende ik mensen bij Speedlinq persoonlijk. Zo is er veel te regelen zonder gebruik van een 0900 nr a 70ect/m...

Speedlinq is prima als je: een 1-jarig contract neemt en een KPN dsl lijn neemt. Ik heb nog nooit de helpdesk nodig gehad en nooit klachten gehad. Dat scheelt :)

beetle
01/09/07, 19:19
Als je denk dat het probleem door je router komt, waarom koop je dan geen nieuwe?


ik heb al een nieuwe router, maar met deze router het zelfde probleem.....
dus ik denk een firmware probleem

met de oude firmware loopt dus mijn modem vast als ik iets wijzig in de config, en de nieuwe firmware valt mijn verbinding weg, beide k$t dus....

snaaps
03/09/07, 21:54
Ga naar de pcboer of mediamarkt, en koop aldaar een nieuwe adsl modem/router.
(kost circa 50 a 80 euro)

Blijf je dezelfe problemen houden dan breng je het aparaat onder de garantie termijn gewoon weer terug.
Dan weet je in ieder geval dat het niet aan de modem ligt.

eventueel heb ik hier ook nog wel een netgear modem te leen..
(auto config)

pff gek wordt je van die asls aanbieders, gaan mij een beetje zitten uitleggen hoe het werkt.
die gasten weten niet eens hoe je een tracert uitvoert...
Zucht, welkom in de wereld die adsl heet...

lees je algemene voorwaarden, hierin zal je iets terug vinden dat waneer de aanbieder de problemen niet verhelpt binnen een bepaalde termijn dan kan/mag je het lopende contract per direct verbreken.
(is wel het minste wat ze kunnen doen..)

1ms
03/09/07, 21:59
Hoi,

Dit is een dns bug in je coppetjet modem.
http://www.speedlinqsupport.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=35

Hier staat hoe je hem kan upgraden. Op de site van allied data is waarschijnlijk nieuwe firmware (.tbi) te vinden. Waardoor je modem ook minder warm wordt

Laat me weten als het lukt!

beetle
04/09/07, 14:08
dit stukje had ik ook al aan speedlinq gewezen, ik melde hen dat mijn storing vrijwel identiek was als aan de storing op hun site besproken over de copperjet, echter heb ik een speedtouch modem.
echter op dat copperjet modem worden deze storingen dus veroorzaakt door de firmware, waarom geloven hen bij speedlinq dat mijn storing dan ook niet kan liggen aan de firmware van mijn modem?

Ik heb nu ff tijdelijk een ander modem aangesloten, ook een speedtouch maar zonder voip aansluiting, en ik heb al meer als een dag geen gezeik... alleen nu heb ik geen telefoon :( dus dit kan ik ook niet zo laten, maar geeft wel aan dat de storing niet in de lijn zit
ik kan nog wel een ander modem kopen, maar ik heb hier nu 2x de 716 liggen 1x nieuw en 1x van me zelf, met beide de zelfde problemen, dus ik geloof niet helemaal dat een 3e modem de oplossing is...

Speedlinq zou me nog contacten over hoe verder, tot die tijd ben ik maar ff telefoonloos, want dit bevalt me beter als 5x per dag me modem resetten..
echter hun hebben liever dat ik hen weer bel.. verdienen ze meer op... ik vind het zeer niet kunnen dat ze geld verdienen aan storingen in hun eigen netwerk, ik vind het niet erg om 70c/m te betalen als het gaat om gebruikers vragen of storingen/instellingen aan mijn kant.

beetle
27/02/08, 21:45
UPDATE:: NU enkele maanden verder nog steeds ingevecht met speedlinq en nog niks opgelost...............

ben helemaal opgefokt nu

Heb sinds maart internet + bellen bij Speedlinq
internet geen problemen meer mee, echter bellen...........

Ik kan nooit bellen, ik moet altijd eerst mijn modem resetten voor ik kan bellen.
Ik wordt er gek van.. na resetten kan ik een uurtje bellen, daarna moet ik weer resetten..

Ik heb al 3 modems gehad, en al 9 maanden lang custom cd's lijnonderzoeken ect ect,
heeft me meer als 400eur aan 0900 nummers gekost.. en nu zeggen ze tegen mij:
Sorry meneer we hebben alles gedaan, en kunnen niks meer voor je doen...

Ik daarna de klanten service gebeld, met de vraag wat nu.... zeggen ze tegen me, we gaan het bellen wel stoppen,
Maar ik zeg ik wil dan ook me internet stoppen, ik wil alles of niks....
Maar dit blijkt niet te kunnen.. dus ze willen wel de telefoondienst stoppen, maar weigeren het complete pakket te stoppen, terwijl ik het wel als 1 pakket heb genomen..

Ik heb er bijna een uur over aan de telefoon gezeten hierover, maar ze houden voet bij stuk dat ik het internet niet mag opzeggen omdat ik een 2jaar contract heb.
maar hier lachen ze alleen maar om omdat ze nu weer 60x0.70 eur hebben verdient

ik laat het effe hierbij

UDIS
28/02/08, 02:42
Pfft.. na 9 maanden gedoe kan je dit inmiddels gaan gooien op een wanprestatie! Je neemt iets bij ze af wat zij je niet of niet goed kunnen aanbieden. Na een paar nieuwe routers/modems en weet ik veel wat voor eventuele oplossingen nog steeds dit probleem geeft aan dat het niet meer verder opgelost zal of kan worden ben ik bang. Momenteel leveren zij je een wanprestatie want je krijgt gewoonweg niet waar je voor betaald... Helaas heb je al ervaren dat je er met de telefonische helpdesk evenals de monteur thuis niet meer uitkomt.

Ik zou bijna zeggen, laat het in het ergste geval dan eventueel maar mislopen contractueel... mooie praatjes/dreigementen over contracten en opzegperiodes doen al deze providers heel snel en kunnen ze als de beste, maar ze laten je uiteindelijk gewoon in de shit zitten als ze er zelf niet meer uit komen is al vaker gebleken en je moet het er soms maar mee doen lijkt het wel. Als je uiteindelijk niet meer betaald en ze gaan dreigen met gerechterlijke stappen e.d. kan je eventueel aan gaan tonen dat het NIET werkt als het voorkomt..

Dit is natuurlijk niet mijn eerste advies, maar als ik het zo lees is het niet anders haast meer na 9 maanden....