PDA

Bekijk Volledige Versie : Beeldtelefoneren?



Solid
30/08/07, 23:31
Hallo iedereen,

Zijn hier al mensen die aan beeldtelefoneren doen?
Wij hebben recentelijk 2 toestellen ontvangen maar ik schrok wel een beetje van de prijs (+2000 euro) En de losse bestuurbare camera was ook nog eens 1000€.

Heb toen een ip gevonden van mensen die ook een beeldtelefoon hadden en heb daar even leuk mee gebabbeld. Het werkte verder erg goed. Met een 17inch touchscreen was de bediening ook erg simpel en de beeldkwaliteit was ook vrij goed. De andere kant was de beperkende factor met 50kb/s up, dus het beeld had nog scherper gekund. De losse camera is dus echt een goed ding en in slecht belichte situaties geeft deze alsnog goed beeld.

Ook is het heel handig dat je 6 posities kunt in programmeren in de camera, zodat je tijdens een vergadering snel kan switchen naar de persoon die dan aan het woord is.

Ik vind het dus heel goed werken, maar ik ben benieuwd of jullie er ook ervaring mee hebben.

Henky!
31/08/07, 00:10
Het heeft niet mijn voorkeur moet ik zeggen. Liever doe ik een telefonische conferentie (zonder beeld) zodat je gewoon koffie kan morsen en neus peuteren terwijl je luistert naar de rest.

Maar wanneer onbekenden meedoen is het misschien handig ze ook eens te zien (?).

Rob77
31/08/07, 00:51
Wat voor apparatuur gebruik je ? Tijdje terug mogen spelen met Tandberg, prijzig, maar wel erg leuk :)

Solid
31/08/07, 01:44
Heb hem gevonden,

HEt is deze
http://www.beeldtelefoneren.nl/producten/ap100tekst.html

Van Aupix dus

Met deze sony camera

http://www.beeldtelefoneren.nl/producten/evi-d100ptekst.html

Lijkt net op zo`n missle launcher haha

-Kevin
31/08/07, 10:23
Nog even sparen :)

Ziet der wel nice uit allemaal!

Wido
31/08/07, 11:16
Welke software gebruik je server-side hiervoor? Ik neem aan dat dit niet simpelweg via Asterisk gaat?

Solid
31/08/07, 18:18
Hoi,

Het leuke is, ik gebruik helemaal geen software verder. Alleen de telefoon dus.
Ik kan gewoon intern en extern bellen zonder een server.

we gebruiken wel een sip server, ik zal eens kijken

Liteserver
28/09/07, 12:11
Beste,
Betaal je voor het video bellen of niet?
Want ik ken 1 bedrijf die het ook gebruikt (Catharina-ziekenhuis eindhoven) en die bieden het de patienten aan die dus bevallen zijn om hun kind via de telefoon te bekijken.
Dit vind ik zelf een mooie oplossing..maar volgens mij kost het je ook een betaald bedrag per min of niet??