PDA

Bekijk Volledige Versie : Urlforwarding



paas
30/08/07, 19:25
Ik heb nog een server ´over´ die nauwelijks wordt gebruikt. Nou wil ik die gaan gebruiken voor domeinen met alleen urlforwarding, het liefst frame-forwarding (cloaking).

Is dat mogelijk in cpanel? Dus zonder een account aan te hoeven maken met webruimte, email etc.

Str@nger
30/08/07, 20:16
Wat je kunt doen:
1 pakket aanmaken, en dan daar de domeinen inzetten als parked/addon-domain. Die kun je dan zelf forwarden naar een andere url. Of dit helemaal met "cloaking" kan, weet ik niet zeker. Volgens mij niet helemaal, alhoewel een parked domain wel op die manier werkt normaal.

Ik weet even niet meer of je dit ook los kunt instellen in WHM...

dreamhost_nl
31/08/07, 17:18
Kan standaard niet. Zul je zelf een script dienen te schrijven dat aan de hand van het ingevoerde domeinnaam naar een andere URL springt.

paas
31/08/07, 17:32
Kan standaard niet. Zul je zelf een script dienen te schrijven dat aan de hand van het ingevoerde domeinnaam naar een andere URL springt.

Dat dacht ik, helaas, al. Vreemd dat deze functie er standaard niet in zit, zoals bijv. bij Plesk.

MMaI
31/08/07, 18:15
kan volgens mij wel als je in de dns zone editor een redirect hardcoded in de website url maakt, dus www verwijzen naar een andere domeinnaam oid

ook parked/addon domain werkt volgens mij zonder veel problemen