PDA

Bekijk Volledige Versie : HP ProCurve 2524



ErikKosters
30/08/07, 08:55
Sinds kort hebben wij een probleem met 1 van onze HP ProCurve switches. Ik krijg op de webpagina de volgende fouten te zien: "High Collision or drop rate". Als deze fout zich optreedt dan zie ik in de switch zelf ook ineens het dataverkeer verbruik allemaal op 100%. Het is vreemd omdat de switch 100Mbit is en als 24 poorten die allemaal het volledige netwerk gebruiken dit niet eens zou kunnen.

Desalniettemin geeft onze Cacti deze traffic ook aan, zie bijlage voor een image hiervan. We hebben reeds de switch gereset, maar dat mocht niet baten. Ik denk zelf dat het enkel aan deze switch ligt aangezien onze andere switches geen alerts geven, wel komt het dataverkeer ook daarop te staan. Wat de switch verzend weet ik niet, maar het lijkt mij niet goed toe.

Onze netwerkprovider geeft echter aan dat onze output geen pieken aangaf, echter tijdens zo'n piek merk ik toch wat snelheids verlies van de machines welke over die switch lopen. Als het niet lukt zal ik één van onze spare-switches ertussen hangen om te kijken of dit het oplost.

Edit:Zou het eventueel nog aan oude firmware kunnen liggen?

VinceSTM
30/08/07, 08:58
Lijkt me op een defective switch duiden. Ik zou zeggen: neem even contact op met de hp support desk, komen ze m omruilen :)

pierce
30/08/07, 09:52
Wanneer je de support belt is het eerste wat ze zeggen: firmware upgraden!
Dat zou ik dus eerst even doen, de laatste versie is dacht ik 05.61.

Je kan sowieso even contact opnemen met de procurve support, wellicht zijn ze bekend met dit probleem en kunnen ze je zo vertellen wat de oplossing is of zorgen voor een nieuwe switch.

PowerSp00n
03/09/07, 19:24
Bovenstaand ^^ :P. Maar als je toch wat wil proberen, als je eens op een van de porten het verkeer dumpt en kijkt wat het nou werkelijk is?

Rob77
03/09/07, 20:17
Bovenstaand ^^ :P. Maar als je toch wat wil proberen, als je eens op een van de porten het verkeer dumpt en kijkt wat het nou werkelijk is?


Precies, sniffen die hap ;)

jurrian
04/09/07, 20:23
Die collisions hoeven niet perse aan de switch te liggen... kan ook liggen aan het apparaat dat op die poort hangt of een rotte kabel.

Firmware upgraden kan nooit kwaad, het verhelpt weer een paar bugs en soms krijg je er ook nieuwe features bij.

Mocht je daarna nog problemen hebben en je bent de eerste eigenaar van het ding: zeker met HP bellen. De service bij HP is vrij goed en als ik me niet vergis krijg je levenslang garantie op die procurves (maar die is niet overdraagbaar dacht ik, vandaar dat ik vroeg of je de eerste eigenaar was).

dotXS
06/09/07, 09:27
Het allereerste wat je moet doen bij collisions en veel gedropte pakketjes is de poort op de switch hard op full duplex 100Mbit zetten en dit ook doen op de server. 99% van de tijd lost dit het probleem op.

Wij zetten op onze switches voor alle servers hard de poort op de hoogste haalbare snelheid en deze wordt ook op de server hetzelfde ingesteld. Voorkomt een hoop gedoe.

Dennis

ErikKosters
12/09/07, 21:22
was dit topic even kwijt, het lag toch aan een ddos aanval. Nadat dit ip was geblokkeerd waren de pieken verleden tijd.