PDA

Bekijk Volledige Versie : Laptop aanraders?



Eijden
29/08/07, 13:02
Hoi,

Voor mijn opleiding ben ik dit jaar verplicht een laptop aan te schaffen.

Een high-end laptop hoeft het zeker niet te worden, hoofdzaken zijn internetten en tekstverwerken. Wil wel een betrouwbaar lappie, wat toch aardig snel is met minimaal 1 GB geheugen.

Budget is niet zo hoog, aangezien het alleen voor schoolzaken gebruikt zal worden. Denk aan 600-700 euro.

Kan iemand mij wat aanraden? (graag wel nieuw).


mvg

Michael.

pierce
29/08/07, 13:31
Ik heb laatst een Dell Vostro 1000 aangeschaft voor € 900,- incl. btw.
AMD Turion 64 X2 Mobile TL-56
2 GB geheugen
120 GB Harddisk
8x DVD +/- RW Dual Layer Drive
Windows Viesja Business.

De prijs ligt weliswaar wat hoger dan je budget, maar daar zat dan wel 3 jaar next business day garantie bij en je hebt gewoon een laptop waar je even mee voorruit kan. (en het is een mooi laptopje ;) )

crazycoder
29/08/07, 13:37
Als je iets bij Media Markt wil kopen kan je daar eens kijken.. wel opletten dat het nieuw is :p hadden pas erg scherp geprijsde toshiba's staan. Jammer, anders had ik er kunnen leveren :(

Denk dat je anders bij bijvoorbeeld Acer uit zal komen..

DeziWeb
29/08/07, 13:47
Ik zou eens bij Dell kijken, ik raad het iedereen aan. Gewoon enorm goede dingen en die prijzen liggen dik onder de concurrentie.

Wynand
29/08/07, 13:55
Scherm voorkeuren? Hoe lang moet de batterij ongeveer mee gaan? Gewicht?


Ik zou eens bij Dell kijken, ik raad het iedereen aan. Gewoon enorm goede dingen en die prijzen liggen dik onder de concurrentie.Als je de 89 euro verzendkosten bijtelt, zit je al behoorlijk dicht aan de concurentie. ;)

pierce
29/08/07, 14:00
Scherm voorkeuren? Hoe lang moet de batterij ongeveer mee gaan? Gewicht?

Als je de 89 euro verzendkosten bijtelt, zit je al behoorlijk dicht aan de concurentie. ;)

De door mijn genoemde prijs was incl btw en verzendkosten.
Bovendien zit daar 3 jaar next business day garantie bij in, dat bieden de meeste fabrikanten niet. Daarbij komt dat het gewoon een complete laptop is, incl tas en accessoires.

Stefan Mensink
29/08/07, 14:19
Als je een laptop gaat bestellen in deze periode zou ik dat even telefonisch doen, en vooral vragen naar de verwachte levertijd. Veel van hun notebooks hebben nu echt enorme levertijden.

Domenico
29/08/07, 14:36
Als je een laptop gaat bestellen in deze periode zou ik dat even telefonisch doen, en vooral vragen naar de verwachte levertijd. Veel van hun notebooks hebben nu echt enorme levertijden.

Klopt, wilde er nog een bestellen voor mijn zwager en toen werd de dag later doodleuk verteld dat de levering eind oktober zou worden. Maar waarom, wij willen hem deze week? Ja uw wilt een witte werd er toen gezegd. Vergeet de kleur, doe maar gewoon de standaard kleur. Oh, dan is het drie dagen korter.

HAHHAHAHAHAHA, ja daaaag. ->|

smurf
29/08/07, 14:49
Denk dat je anders bij bijvoorbeeld Acer uit zal komen..

Blijf weg van Acer...

Heb er nu eentje een 10 tal maand, toetsenbord komt los, volume van de speakers is belachelijk, en het scherm is niet echt van de beste...²

crazycoder
29/08/07, 14:58
Blijf weg van Acer...

Heb er nu eentje een 10 tal maand, toetsenbord komt los, volume van de speakers is belachelijk, en het scherm is niet echt van de beste...²
Wij hebben er vrij veel geleverd en eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Klanten zijn er ook heel tevreden mee.

XBL
29/08/07, 15:28
Ik zou gewoon de MediaMarkt aanbiedingen in de gaten houden, die hebben altijd hele aardige aanbiedingen in jouw budget.

Sander-
29/08/07, 15:40
Je moet goed kijken wat je ermee gaat doen, ga je dag in dag uit ermee lopen sleuren, kijk dan niet naar budgetmerken als Acer, NEC, Toshiba (ja dat is inmiddels ook budget!) etc. En vergeet ook de goedkopere dell serie's. Als je daar 1,5 jaar mee loopt te sleuren is ie echt naar de klote. In mijn ogen kun je dan beter kiezen voor een laptop met iets mindere specs, maar wel van een degelijk merk met een degelijke behuizing en garantie.

Goede opties hiervoor zijn Lenovo Thinkpads (instapmodellen van Thinkpad vallen binnen je budget), HP Business notebooks (NX/NC series met zwarte behuizing) en de betere Dells zoals de Vostro.

Vaak is dit duurder kwa aanschaf, of je moet genoegen nemen met mindere prestaties, maar ik heb al vaak genoeg gezien dat dit zich dubbel en dwars uitbetaald voor een heavy user (lees elke dag mee in de tas). Ga je hem thuis gebruiken op de bank en af en toe een keertje ermee aan de sleur, dan kun je gerust 1 van de budgetmerken pakken...

t.bloo
29/08/07, 15:57
Apple Macbook een optie? Draait ook Windows mocht je dat nog ergens voor nodig hebben.

NWO
29/08/07, 16:22
Klopt, wilde er nog een bestellen voor mijn zwager en toen werd de dag later doodleuk verteld dat de levering eind oktober zou worden. Maar waarom, wij willen hem deze week? Ja uw wilt een witte werd er toen gezegd. Vergeet de kleur, doe maar gewoon de standaard kleur. Oh, dan is het drie dagen korter.

HAHHAHAHAHAHA, ja daaaag. ->|

Zeker een 1330? Ik wacht nu al sinds juli op die van mij.. Zal het hele verhaal maar niet neer zetten hier. Kortom: Zakelijk is de dell vostro erg mooi.
Alleen heeft de 1330 weer van die super tools zoals afstandsbediening / dun / licht en mooi :-)

Cyberdevil
29/08/07, 16:33
Spijtig van het budget want zou anders zeker een Macbook aanraden.

crazycoder
29/08/07, 17:12
Je moet goed kijken wat je ermee gaat doen, ga je dag in dag uit ermee lopen sleuren, kijk dan niet naar budgetmerken als Acer, NEC, Toshiba (ja dat is inmiddels ook budget!) etc. En vergeet ook de goedkopere dell serie's. Als je daar 1,5 jaar mee loopt te sleuren is ie echt naar de klote. In mijn ogen kun je dan beter kiezen voor een laptop met iets mindere specs, maar wel van een degelijk merk met een degelijke behuizing en garantie.

Goede opties hiervoor zijn Lenovo Thinkpads (instapmodellen van Thinkpad vallen binnen je budget), HP Business notebooks (NX/NC series met zwarte behuizing) en de betere Dells zoals de Vostro.

TS zoekt naar iets wat binnen zijn budget past. Snap eigenlijk niet waarom je dan bijv de HP NX en NC series aan ga raden, zelfs dealer inkoop is de goedkoopste NC nog ruim boven het budget van ts.

Ik zou toshiba overigens niet als budgetmerk willen betitelen, maar dat is meer iets voor een andere discussie.


Als je een laptop gaat bestellen in deze periode zou ik dat even telefonisch doen, en vooral vragen naar de verwachte levertijd. Veel van hun notebooks hebben nu echt enorme levertijden.
Je moet altijd naar de levertijden vragen :)

rvessem
29/08/07, 18:37
die dell laptops vind ik echt 3x niks, ik heb er 2x 1 gekocht en alleen maar problemen, jammer genoeg zijn het alleen nog maar 1 van de weinigen die een compoort bezitten...

swiep
29/08/07, 18:47
Overweeg eens een Asus, 3 jaar no-nonsense garantie, pick-up and return. Goed uitgerust, net vormgegeven en nog passend in je prijsklasse.

Sander-
29/08/07, 19:39
TS zoekt naar iets wat binnen zijn budget past. Snap eigenlijk niet waarom je dan bijv de HP NX en NC series aan ga raden, zelfs dealer inkoop is de goedkoopste NC nog ruim boven het budget van ts.

Ik zou toshiba overigens niet als budgetmerk willen betitelen, maar dat is meer iets voor een andere discussie.


Je moet altijd naar de levertijden vragen :)

Als je op de aanbiedingen let zie je ze regelmatig voor rond de 600 ex voorbij komen...

En toshiba als budgetmerk: Ik heb in de afgelopen 3 jaar zelf 2 toshiba laptops gehad (1 van mezelf en 1 via werk) en beide waren binnen een jaar versleten, ik hield bij 1 het scherm in mijn handen en bij de ander zaten er allemaal scheuren in de behuizing. Ik deed er niks raars mee, sleepte hem alleen overal mee naartoe (in laptoptas). Daarnaast heb ik op mijn opleiding (en in de diverse Uni-laptop topics op tweakers) heel erg veel mensen met problemen gezien met die dingen. Op mijn HBO waren er via laptopproject 100 van die dingen verkocht, er lagen er na maand 1, 30 terug voor reparatie... En dat waren verschillende modellen, zegt dat wat over toshiba of niet?

Over de macbook. ik zit er nu op 1 te werken, erg leuk voor paar uurtjes computeren, maar als je er veel mee werkt dan is ook de macbook geen echte killer, het formaat is dan eigenlijk te klein (voor mij) en de behuizing is ook niet super. Daarnaast is een beetje leuke macbook bijna het dubbele van het budget. De MacBook Pro's (die stuk geschikter zijn imho) gaan richting 3 a 4 x het budget..

SF-Jeroen
29/08/07, 19:43
MyCom heeft een Toshiba laptop met DualCore 2080, 1 GB ram, Vista Basic
DynaByte heeft een Compaq met een andere DualCore en ook 1GB ram

beiden voor 600 euro

rvessem
29/08/07, 19:44
heb nu een IBM thinkpad, deze was ook echt helemaal niet zo duur, maar vind hem wel stukken fijner als die dell (dan heb ik het over het budget segment natuurlijk) als ik die dell bij het scherm beet pak dan kan ik hem gewoon alle kanten op buigen, vind dat er niet echt degelijk uit zien..

crazycoder
29/08/07, 19:58
En toshiba als budgetmerk: Ik heb in de afgelopen 3 jaar zelf 2 toshiba laptops gehad (1 van mezelf en 1 via werk) en beide waren binnen een jaar versleten, ik hield bij 1 het scherm in mijn handen en bij de ander zaten er allemaal scheuren in de behuizing. Ik deed er niks raars mee, sleepte hem alleen overal mee naartoe (in laptoptas). Daarnaast heb ik op mijn opleiding (en in de diverse Uni-laptop topics op tweakers) heel erg veel mensen met problemen gezien met die dingen. Op mijn HBO waren er via laptopproject 100 van die dingen verkocht, er lagen er na maand 1, 30 terug voor reparatie... En dat waren verschillende modellen, zegt dat wat over toshiba of niet?

Wij leveren ze al een jaartje of 10. Daarbij doen wij alleen satellite pro en beter zoals de tecra. Gebruikt van zakenman tot technici die service moeten verlenen in fabrieken.
Daarbij wordt er niet altijd even voorzichtig mee omgesprongen.

Natuurlijk gaat er wel eens iets kapot, maar die worden steeds snel door Toshiba gerepareerd. Het percentage wat wij zien ligt echt heel veel lager dan de 30% die jij stel.

Ik denk dat je van ieder merk wel eens een serie hebt die wat minder van kwaliteit is. Dus ook HP, overigens ook uit eigen ervaring :(

Ramon Fincken
29/08/07, 20:22
Overweeg eens een Asus, 3 jaar no-nonsense garantie, pick-up and return. Goed uitgerust, net vormgegeven en nog passend in je prijsklasse.

om hier even op in te haken,

Ik heb nu 3.5 jaar deze ASUS a2hl en die is ( op de accu na :) ) niet stuk te krijgen.
Had toen ik m kocht de volgende specs ( beknopt dan ): P4 2.66 Ghz, 80 GB hdd, 512 mb en xp home
Ik gebruik m ZEER intensief en na 3.5 jaar raakt ie wat traag, verder niets mis mee.

Rob77
29/08/07, 20:23
Met Dell nooit problemen gehad, met HP's wel :(

swiep
29/08/07, 20:31
Zolang je geen honderden laptops van een bepaald merk onder je beheer hebt gehad uit diverse series lijkt het mij apart dat je een redelijke impressie hebt van een merk/serie/type in het algemeen.

Enkel leveren en geen klachten erover horen is overigens geen goed argument. Garantie afhandeling gaat meestal direct met de manufacturer en de leverancier heeft meestal weinig inzicht in het aantal klachten die daar direct terecht komen.

Denk dat de TS nu wel weet dat ieder merk wel series heeft die door de een wel en door de ander niet prettig worden gevonden.

Wellicht handiger om met concrete voorbeelden van merken/types te komen en waarom je het aan zou raden in plaats van ieder merk maar af te kraken. Zo blijft er namelijk geen keuze over :)

Persoonlijk aanraders:
1. Asus Laptop F5R-AP074C-A Intel Duo Core T2350 (1,6GHz), 2x 512MB DDR2, 15.4 Inch, 120 GB, 5400 Rpm - 725 euro
2. Asus X51R-AP026C Intel Duo Core T2080 (1,73GHz), 1024MB, 15.4 Inch, 120 GB - 650 euro

Ongeacht je merkkeuze, let ook op je videokaart en probeer een Intel MGA te vermijden i.v.m. prestaties.

crazycoder
29/08/07, 20:49
Enkel leveren en geen klachten erover horen is overigens geen goed argument. Garantie afhandeling gaat meestal direct met de manufacturer en de leverancier heeft meestal weinig inzicht in het aantal klachten die daar direct terecht komen.

Wij handelen dat altijd namens de klanten af :)

Eijden
29/08/07, 23:59
Hartstikke bedankt, de vriend van mij zus (met aardig verstand van laptops) had de volgende laptop als aanrader gezien:

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=128141&toshibaShop=false

Bij de BCC voor 700 euro nu in de aanbieding. Is dat wat?

crazycoder
30/08/07, 00:05
Hardstikke bedankt, de vriend van mij zus (met aardig verstand van laptops) had de volgende laptop als aanrader gezien:

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=128141&toshibaShop=false

Bij de BCC voor 700 euro nu in de aanbieding. Is dat wat?
Ja.
Let wel op dat er Vista home op zit, daardoor heb je geen downgrade rechten of de mogelijkheid om ms virtual pc te gebruiken. Verder denk ik dat het een leuke notebook is voor die prijs.

ErikKosters
30/08/07, 01:23
Heb hier altijd nog een Dell Inspiron XXXX gehad en die bevallen mij prima.

Wynand
30/08/07, 09:08
Met Dell nooit problemen gehad, met HP's wel :(Daar kom je het verschil tegen tussen gewone notebooks en notebooks €1000,- duurder in de business class.

NielsV
30/08/07, 11:35
Persoonlijk aanraders:
1. Asus Laptop F5R-AP074C-A Intel Duo Core T2350 (1,6GHz), 2x 512MB DDR2, 15.4 Inch, 120 GB, 5400 Rpm - 725 euro
2. Asus X51R-AP026C Intel Duo Core T2080 (1,73GHz), 1024MB, 15.4 Inch, 120 GB - 650 euro


Ga ik in mee..

Heb zelf een redelijk aantal van de F5R serie geleverd; momenteel helaas niet meer nieuw leverbaar (of slecht leverbaar).

Tegenwoordig raad ik mensen alleen nog maar de Dual Core aan i.c.m. minimaal 1GB intern. Vista Home zou moeten draaien met bijvoorbeeld een CM520 processor maar dat is niet vooruit te branden en ga je je aan irriteren.

Of Toshiba low-budget is of niet; zelf nog nooit problemen mee gehad.
Momenteel vind ik de Toshiba L40-12Z 15.4/T2130/1Gb/120vhb een leuke laptop voor een prijs van (uit mijn hoofd) ongeveer 675,- incl BTW.


Succes bij je zoektocht!

Paulewk
30/08/07, 12:26
Ik en een collega hebben als nieuwe laptops beide een Fujitsu Siemens Amilo Pro 3515 laptop.

Prima apparaten, nog geen problemen tot dusver(behalve dat 'r Vista op stond, maar snel 'r af geknikkert), was ~ 600e.

frankske
30/08/07, 16:54
Macbook Pro

swiep
30/08/07, 16:55
Macbook Pro
Voor zijn budget? Indien je voor dat bedrag een recent model kan aanbieden, dan mag je een dozijn hierheen zenden ;)

PcDealer
01/09/07, 10:15
HP Compaq 6715b, GC012ET#ABH: deze zal binnen het budget liggen met de verkoopprijs. :)

-Kevin
01/09/07, 22:35
Ik zou je dell aanraden, super support deals :W:

PcDealer
02/09/07, 17:46
Ik zou je dell aanraden, super support deals :W:

Die heeft elke a-merk aanbieder wel, dus ik snap je punt niet.

Shadowfox
02/09/07, 19:30
Dell D630, zit alles op voor de zakelijke gebruiker :)

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d630?c=nl&cs=RC1078544&l=nl&s=pad

Vooral de smartcard en 3g vind ik erg handig, de overige specs zijn net zoals andere de laptopjes.

Str@nger
02/09/07, 19:55
Vanaf € 999

En het budget is max. 700,-

-Kevin
02/09/07, 21:19
Die heeft elke a-merk aanbieder wel, dus ik snap je punt niet.

Next business day? Ik dacht toch van niet..
Denk niet dat je bij acer moet aankomen binnen 3 dagen zelfs..

Om maar is even een voorbeeld te geven..