PDA

Bekijk Volledige Versie : [Gez] HP XP Pro OEM installatie CD



jantje.vlaam
28/08/07, 23:57
Ik heb hier 3 nieuwe Vista Business pc's waarop XP Pro moet komen te staan. Dit is licentietechnisch geen enkel probleem, je hebt echter wel een XP Pro NL OEM installatie cd nodig. De enige die ik bij de hand heb is een oude met enkel SP1 er op. Wie kan mij een iso sturen/laten downloaden?

Ramon Fincken
29/08/07, 00:33
heh?

vraag het je hardware-leverancier zou ik zeggen :)

als je de oude met SP1 hebt en het betreft een OEM systeem, kun je die niet erop zetten en m upgraden naar de laatste SP ?

groenleer
29/08/07, 07:27
Ik heb hier 3 nieuwe Vista Business pc's waarop XP Pro moet komen te staan. Dit is licentietechnisch geen enkel probleem, je hebt echter wel een XP Pro NL OEM installatie cd nodig. De enige die ik bij de hand heb is een oude met enkel SP1 er op. Wie kan mij een iso sturen/laten downloaden?

Volgens mij ben je ook licentie technisch verplicht om je Vista cd's in te leveren dan!
Ik zou dus eens met je hardware leverancier contact opnemen.

crazycoder
29/08/07, 07:44
Ik heb hier 3 nieuwe Vista Business pc's waarop XP Pro moet komen te staan. Dit is licentietechnisch geen enkel probleem, je hebt echter wel een XP Pro NL OEM installatie cd nodig. De enige die ik bij de hand heb is een oude met enkel SP1 er op. Wie kan mij een iso sturen/laten downloaden?
Je klant dient jou een CD met licentienummer te overhandigen. Met dat licentienummer installeer je XP.

Ik raad je dus aan om contact op te nemen met je klant. Of, als je dat niet wil, de bestaande cd gebruiken. Die kan je probleemloos bijwerken door sp2 te downloaden.


Volgens mij ben je ook licentie technisch verplicht om je Vista cd's in te leveren dan!
Ik zou dus eens met je hardware leverancier contact opnemen.
Waar haal jij dat vandaan? Dat klopt namelijk niet:

http://www.microsoft.com/belux/nl/partner/productssolutions/windows/windows-vista-downgraderights.mspx

gjtje
29/08/07, 08:07
Niet alle licentiecodes werken met alle cd's, een cd met alleen SP1 zal niet werken aangezien de codes "gemaakt" zijn voor SP2.
Ik heb een hier wel een HP oem cd liggen, deze heeft 2 talen dus ik weet niet of dit zal werken.

jantje.vlaam
29/08/07, 08:57
allereerst allemaal al bedankt voor jullie reacties.

De voorwaarden heb ik al met MS en HP doorgenomen, omdat HP niet meer met alle systemen XP Pro meelevert mag je een HP Vista bak kopen en hier zelf XP Pro op zetten. Je kunt dat via de helpdesk van MS deze versie activeren. Als je de HP OEM corporate versie gebruikt, dan heb je die activatie zaken niet. Dat is dus een groot voordeel.

Ik heb nu mijn oude cd gebruikt en dat werkt goed, inderdaad even updaten (en daar heb ik een hekel aan) en dan het image uitrollen op de andere twee.

Gjtje, mocht ik heb nog nodig hebben, dan laat ik het even weten.