PDA

Bekijk Volledige Versie : Budgetphone dan wel dan niet met Trixbox



hjm
28/08/07, 19:26
Ben al een tijd aan het stoeien met Trixbox:D. Heb een DID bij Budgetphone, maar de ene dag werkt het wel en de volgende weer niet:mad:. Soms werkt het met de registratiestring zoals zij opgeven:
MijnTelnr@budgetphone.nl:Password:MijnTelnr@sip.bu dgetphone.nl en de andere keer met:
MijnTelnr:Password@budgetphone.nl/MijnTelnr
Ik krijg het maar niet stabiel en dat moet wel voor ik mijn ISDN de deur uit kan doen.
Hier de rest van de instellingen:
Trunkname BP

canreinvite=no
context=from-pstn
fromdomain=budgetphone.nl
fromuser=MijnTelnr
host=budgetphone.nl&dynamic
insecure=invite,port
port=5060
qualify=yes
secret=Password
type=friend
user=MijnTelnr
username=MijnTelnr

Ook de hostfile staat goed.
Is er iemand die het wel probleemloos heeft werken?

Bedankt
Henk

machit
29/08/07, 00:47
Wij werken al langere tijd met BudgetphoneCompany. In het begin ook veel problemen gehad om de trunk aan de praat te krijgen. Maar wat blijkt nu, budgetphone vind het niet leuk als je "user" en "username" in de settings zet. Onze settings zijn als volgt:

OUT:
context=from-pstn
fromdomain=budgetphone.nl
fromuser=TELEFOONNUMMER
host=budgetphone.nl
insecure=very
port=5060
qualify=no
secret=WACHTWOORD
type=friend
username=TELEFOONNUMMER

IN:
context=from-internal
secret=WACHTWOORD

Met als registratiestring:
TELEFOONNUMMER:WACHTWOORD@budgetphone.nl/TELEFOONNUMMER

Met deze instellingen moet het werken, onze trixbox installatie draait er al paar maandjes zonder enige storing op. :)

Laat maar weten als het niet lukt :cool:

hjm
29/08/07, 19:48
Bedankt,

Alleen helpt het helaas niet. Lees net echter in nl.telecom dat budgetphone ook problemen heeft. Zal er eens een mailtje naar ze aan wagen.

Henk

hjm
01/09/07, 08:26
Hallo,

Vanmorgen weer klein stapje verder gekomen. Laatste versie van Asterisk er op gezet. Budgetphone werkt weer (met oude instellingen) Alleen nu zijn er 4 andere trunks die niet verder komen als "Request send".. Een van die 4 is voipbuster, maar ondertussen kan ik er wel mee uitbellen.
Het lijkt alsof Asterisk het niet fijn vind om 11 trunks te bedienen, alhoewel het ook tijden wel goed heeft gewerkt.
Heeft iemand een oplossing?

TIA
Henk

hjm
04/09/07, 20:59
Hallo,

Probleem lijkt te ontstaan na een reload. Dan blijven er 4 - 5 trunks op "request sent" staan. Die komen dan ook niet meer bij. Vandaag maar eens een shutdown gedaan en na 5 minuten weer gestart. Dat hielp.

Henk