PDA

Bekijk Volledige Versie : ISP-services datacenter



guimaraes
27/08/07, 16:50
Ik heb onlangs een colocatie aanbieding ontvangen van Eliveld networks, waar ik wel interesse in heb. Ze maken gebruik van het ISP-services datacenter in Doetinchem wat relatief onbekend is. Wie kan mij vertellen of ISP-services een beetje te vertrouwen is? Ik kan namelijk nergens ervaringen van anderen vinden, wat toch wel belangrijk is bij het kiezen van een host/datacenter.

Stewie
27/08/07, 16:53
Ik hoor er goede verhalen over. Verder prima ervaringen met Randy van Eliveld Networks :)
Het DC in Doetinchem lijkt me vooral geschikt voor b2b hosting diensten.

WilloW
27/08/07, 17:07
Wij leveren trouwens ook vanuit EUNetworks proserve suite.

Ik hou bij bewust even stil in dit topic mocht de topicstarter meer informatie willen over het datacentrum wil ik hem graag uitnodigen voor een vrijblijvende rondleiding

Jesperw
27/08/07, 17:13
Ik heb er een fallback doosje hangen. Het is een niet zo grote maar netjes verzorgde ruimte. De faciliteiten zijn voldoende voor een dergelijk datacenter.

Wel zou ik kijken wat je op gaat hangen. Mijn mission critical zaken zou ik liever naar Amsterdam brengen, maar voor ander spul is het een uitstekende en vooral hele handige optie. Daarom heb ik mijn fallback er ook opgehangen.

Al met al: Ga er voor. :)

guimaraes
27/08/07, 17:30
Ik heb er een fallback doosje hangen. Het is een niet zo grote maar netjes verzorgde ruimte. De faciliteiten zijn voldoende voor een dergelijk datacenter.

Wel zou ik kijken wat je op gaat hangen. Mijn mission critical zaken zou ik liever naar Amsterdam brengen, maar voor ander spul is het een uitstekende en vooral hele handige optie. Daarom heb ik mijn fallback er ook opgehangen.

Al met al: Ga er voor. :)

Het is maar 1 server die ik ga plaatsen. Het host een vrij groot forum, waarvan het ledenaantal voor 65% uit Nederlanders en 35% uit Belgen bestaat. Buiten de hoge uptime moet ook de verbinding naar alle ISP's in NL en Belgie goed zijn.
Waarom zou jij je mission critical zaken niet bij ISP-services onder brengen? Wat maakt ISP services minder dan bepaalde locaties in Amsterdam?

Jesperw
27/08/07, 22:59
Nou, misschien wat mijn reactie iets overdreven, maar ik prefereer Amsterdam omdat daar alles gebeurt wat internet betreft. Een locatie aan de andere kant van het land heeft alsnog (voor het grote deel) afhankelijkheid van fibers naar Amsterdam. Daar kan gewoon een hoop meer mis gaan dan als je bijvoorbeeld direct in Amsterdam zit.

Al geloof ik wel dat tegenwoordig een vorm van redundancy bestaat bij ISP-services naar hun netwerk in Amsterdam. Misschien kan Wilco dat verhelderen. :)

WilloW
27/08/07, 23:45
Nou, misschien wat mijn reactie iets overdreven, maar ik prefereer Amsterdam omdat daar alles gebeurt wat internet betreft. Een locatie aan de andere kant van het land heeft alsnog (voor het grote deel) afhankelijkheid van fibers naar Amsterdam. Daar kan gewoon een hoop meer mis gaan dan als je bijvoorbeeld direct in Amsterdam zit.

Al geloof ik wel dat tegenwoordig een vorm van redundancy bestaat bij ISP-services naar hun netwerk in Amsterdam. Misschien kan Wilco dat verhelderen. :)

Dankzij de NDIX is alles dubbel uitgevoerd volgens mij nu 2x naar amsterdam en 2x naar NDIX

http://isp-services.nl/noc/netwerk overzicht van het huidige netwerk lijkt niet veel maar als je ziet wat er staat is het meer dan genoeg.

Als ik kijk naar verleden jaar en alle stroom storingen overal in het land dan was ik toch wel erg blij dat ik in Doetinchem sta met een zootje machines want daar is het licht niet uitgeweest.

Randy
28/08/07, 02:07
Correct,

ISP heeft de volledige routetabel van Virtu Enschede (en andersom) via de ND-IX voor als de eigen fibers naar Amsterdam onbedoeld opgegraven worden. Daarnaast gaat er een extra fiber naar Munster->Dusseldorf (DE) met een Transitprovider, die een fibercut met Virtu weer kan opvangen. Driedubbel redundant dus.

Ospito
28/08/07, 09:05
http://www.webhostingtalk.nl/melding-van-netwerk-storingen-en-updates/97889-glasvezelbreuk-bij-arnhem.html

Voor de rest geen ervaring met ISP Services, maar als eenmaal zoiets is gebeurd dan is het wat mij betreft al over, zoeits mag gewoon niet gebeuren. Je hoort er gewoon voor te zorgen dat je via twee kanten glasvezel hebt lopen (d.m.v. een ring bijvoorbeeld met meerdere vertakkingen). Al is dit nu dan schijnbaar opgelost, dat had eerder moeten gebeuren, nu lopen ze m.i. achter de feiten aan en daar hou ik niet van.

Overigens moet je je niet alleen afvragen of ISP Services betrouwbaar is, maar ook of Eliveld Networks dit is. Ik heb helaas een ervaring met ze (Wilco in het bijzonder) waarbij ik ze niet betrouwbaar kan noemen, dit omdat hun handelswijze bij ons (ze zijn/waren klant bij ons) absoluut geen schoonheidsprijs verdient. Maar daar ga ik hier verder niet op in, zelf weten ze dan genoeg denk ik.

Mijn advies is om nog even verder te kijken, succes ermee!

phreak
28/08/07, 12:42
http://www.webhostingtalk.nl/melding-van-netwerk-storingen-en-updates/97889-glasvezelbreuk-bij-arnhem.html

Voor de rest geen ervaring met ISP Services, maar als eenmaal zoiets is gebeurd dan is het wat mij betreft al over, zoeits mag gewoon niet gebeuren. Je hoort er gewoon voor te zorgen dat je via twee kanten glasvezel hebt lopen (d.m.v. een ring bijvoorbeeld met meerdere vertakkingen). Al is dit nu dan schijnbaar opgelost, dat had eerder moeten gebeuren, nu lopen ze m.i. achter de feiten aan en daar hou ik niet van.

Overigens moet je je niet alleen afvragen of ISP Services betrouwbaar is, maar ook of Eliveld Networks dit is. Ik heb helaas een ervaring met ze (Wilco in het bijzonder) waarbij ik ze niet betrouwbaar kan noemen, dit omdat hun handelswijze bij ons (ze zijn/waren klant bij ons) absoluut geen schoonheidsprijs verdient. Maar daar ga ik hier verder niet op in, zelf weten ze dan genoeg denk ik.

Mijn advies is om nog even verder te kijken, succes ermee!

Eh, dat is een posting uit Juni 2006, dat netwerk is al langer redundant uitgevoerd, dus die remark is niet helemaal correct die je daar maakt..

Zelf hebben wij ervaring met Eliveld Networks, en nimmer problemen ondervonden met beide personen.