PDA

Bekijk Volledige Versie : Open-E?



FransVanNispen
26/08/07, 19:54
Heeft iemand misschien ervaringen met Open-E?

Ik ben erg benieuwd of het stabiel bevonden wordt en hoe goed de snapshot technologie werkt op deze module's.

We overwegen hiermee een backup en fallback NAS/iSCSCI SAN te maken, maar het moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn.

dotXS
28/08/07, 18:28
Wij hebben zowel de NAS als de iSCSI variant in gebruik gehad. Bij beide werkte het niet geheel naar behoren.

We hebben zelfs gehad dat onder hoge load de iSCSI server gewoon bleef hangen. Waarschijnlijk een kernelpanic ofzo. Veel heen en weer gemaild met Open-E support maar die zeiden dat het wel hardware related was. Alles vervangen etc. etc. etc. Uiteindelijk een andere weg ingeslagen en niet meer terug gekeken. Dit is al bijna een jaar geleden dus er kan het e.e.a. gewijzigd zijn.

Sander-
28/08/07, 19:21
Wij hebben met OpenE opzich goede ervaringen voor een NAS, maar dat ding draait bij ons voornamelijk backups, weinig high-performance dingen.

In het begin wel veel problemen gehad, continu uitvallende raid arrays etc, bleek te liggen aan de HDD's die erin zaten. Door Ahead-IT toen vervangen door andere (TEGEN BIJBETALING!!!) en daarna weinig problemen meer gehad.

GlobalServe
28/08/07, 19:30
Kan je best eens vragen aan Ahead-IT hier op het forum, zij zijn verdeler van Open-E

Mijn ervaring is positief. Werkt stabiel en snel.

Hosted
28/08/07, 19:42
We hebben op dit moment Open-E iSCSI-R3 draaien en we zijn zeer tevreden over enkel heeft de iscsi alleen de mogelijkheid om vanaf een andere server met behulp van iscsi target te verbinden. Dat vindt ik wel een nadeel en de variant die ftp etc. ondersteunt kost een boel meer.

almar
29/08/07, 00:36
we hebben de NAS variant voor backups. ik kan je niets vertellen over de snapshot functionaliteit, maar over het algemeen weinig problemen.

Wido
29/08/07, 00:44
Wij hebben de NAS draaien met SMB en NFS, vooral voor een prive opslag server.

Loopt vaak vast, wijzigingen uit de webinterface komen niet door naar de services, reboot lost het dan op e.d.

Nee, niet echt zo tevreden over. Ik zou er geen productie op durven draaien.

Jesperw
29/08/07, 11:52
Ik zou 's naar Sanmelody kijken. Het draait op windows (wat ik geen voordeel vind normaliter), maar het is rete snel en schijnt erg goed te werken. Ik denk dat ik zoiets ga gebruiken als backup voor 't nieuwe SAN.

http://www.datacore.com/products/prod_SANmelody.asp

Ik zou 's naar Sanmelody kijken. Het draait op windows (wat ik geen voordeel vind normaliter), maar het is rete snel en schijnt erg goed te werken. Ik denk dat ik zoiets ga gebruiken als backup voor 't nieuwe SAN.

http://www.datacore.com/products/prod_SANmelody.asp

dotXS
29/08/07, 12:50
SAN Melody heb ik tijd geleden uitgebreid getest. Zag er goed uit maar ik kwam wel wat kleine beperkingen tegen.

Het matchen van targets en initiators ging in de test omgeving niet altijd even lekker. Ook moet je goed kijken naar de initiators die gesupport worden. Enkele linux software initiators werkten niet naar behoren.

Dennis