PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp bij installeren Webmin en Linux Firewall



hotswank
25/08/07, 19:45
Hallo, ik huur een Linux gameserver en wil graag spelers bannen dmv IP firewall rules omdat het spel in kwestie (CoD2 v1.0) een GUID 0 bug heeft en zodoende spelers niet permanent kan bannen. Door nu spelers te gaan bannen via hun IP adres dacht ik deze bug mooi te kunnen omzeilen, alleen snap ik werkelijk niet hoe je uberhaubt iets moet installeren op Linux. Heb de host reeds gevraagd dit voor mij te doen maar zegt dat ik het zelf maar moet doen.

Mijn concrete vraag is dus of iemand bereid is te helpen door bv Webmin of een andere software te installeren, zolang ik maar die Linux Firewall of iets dergelijks kan gebruiken en beheren. Het liefst gratis natuurlijk, maar ik begrijp heel goed dat alleen de zon voor niets op gaat :-)

De gameserver in kwestie is er een van publicservers.nl. Als je meer gegevens nodig hebt hoor ik dat graag.

Alvast mijn hartelijke dank...

WebXtra
25/08/07, 20:49
Al eens aan APF gedacht?

Er gemakkelijk te installeren, en heeft een makkelijk deny file, waar u ipadressen kunt inzetten, die de server niet meer mogen bereiken.

hotswank
25/08/07, 23:20
Al eens aan APF gedacht?

Er gemakkelijk te installeren, en heeft een makkelijk deny file, waar u ipadressen kunt inzetten, die de server niet meer mogen bereiken.

Errrr... ja. Maar toen ik de tutorial en alle comments gelezen had begon ik toch wel een beetje aan mezelf te twijfelen of ik dit wel zou kunnen of niet, en ik ben toch echt niet bang van computers ;-) heb echter nul ervaring met Linux en al die verschillende versies van Linux... (kan helaas de volledige URL naar die Tutorial niet plaatsen > ....webhostgear.com/61.html)

Mikej0h
25/08/07, 23:23
Installatie van Webmin is een eitje.
Ga naar de website van Webmin, kopieer de link en ga via SSH naar de server en haal het bestand binnen (kan met wget).
Vervolgens: rpm -Uvh bestandsnaam.rpm

Klaar :)
Webmin is vervolgens bereikbaar via http://ipvdserver:10000

Edit: Zoals hier eerder aangegeven is APF-Firewall ook zeer gemakkelijk te installeren.
Belangrijk is om het bestand van de website te downloaden op de server, en die versie uit te pakken (tar -xvzf bestandsnaam.tar.gz), vervolgens de stappen volgen in het README of INSTALL bestand (die bestanden kan je openen met vi of pico).

Succes ;-)

hotswank
26/08/07, 03:28
Bedankt voor de info. Ik zit hier werkelijk zwaar gefrustreerd te zoeken naar een SSL client voor Windows om in te loggen op mijn server maar kom er niet uit. Heb inmiddels al wel WGET voor Windows gevonden maar kom niet achter het commando om die Webmin URL tegelijkertijd ook daadwerkelijk op mijn server te uploaden. Ben nu zoooo moe van het zoeken en alle onduidelijkheid omtrent Linux dat ik er even genoeg van heb. Laat maar zitten ook. Een eitje zeg je? Het is zo'n andere manier van denken dat Linux gedoe: het werkt echt heel erg op mijn zenuwen, sorry. Kan ik je niet gewoon mijn inlog gegevens geven per email en dat jij het voor me doet? Zelfs het uitleggen wat ik nou precies niet snap doet mijn nekharen overeind staan. Is het nou werkelijk zoooo simpel dat ik het gewoon over het hoofd zie? Bah.

tazmanian
26/08/07, 10:14
www.google.nl en zoek naar putty.exe
Eerste hit is goed genoeg en klik daar op putty.exe.
Vul het ip van je server in en je krijg verbinding. Login als user en wordt root met bijv SU
daarna bovenstaande stapjes volgen!

Erik
26/08/07, 13:04
Je begint met een SSH client: putty. Hiermee log je in op de server. Vervolgens moet je toch echt wat gaan leren over linux, te beginnen met de linux shell. Zoek eens een beginners tutorial en lees die door. Probeer wat commando's, etc. Het is echt zo moeilijk allemaal niet. Maar zonder een idee van hoe de basis werkt kan je beter met je vingers afblijven van de command line.
Heb je daar allemaal geen zin in dan moet je toch iemand zoeken die het voor je doet. Een vriend misschien of hier iemand tegen betaling. Alleen zal je, om ip's te kunnen blocken, toch weer in moeten kunnen loggen op je server om commando's uit te voeren.

Een vrij simpele manier om een ip te blocken als je eenmaal weet hoe je in moet loggen:

iptables -I INPUT -s HET.IP.ADR.ES -j DROP

Linux bevat van zichzelf vrijwel altijd een firewall functionaliteit genaamd iptables. Met bovenstaande commando DROP je alle tcp/ip packets die van het opgegeven adres afkomstig zijn. De opdracht is niet permanent. Na een reboot zijn de opgegeven regels weer vergeten.

hotswank
26/08/07, 15:29
Bedankt heren. Het ziet er naar uit dat mijn host root login heeft disabled want ik kan onmogelijk inloggen met de (FTP) gegevens die ik heb gekregen. Heb de host reeds om uitleg gevraagd.

Maar even los van dat inloggen als root, heb ik APF of Webmin uberhaubt wel nodig als ik gewoon met iptables IP's kan blokken? En wat wordt precies verstaan onder reboot? Als ik de game fast restart via rcon of de server in zijn geheel quit en herstart middels het bijgeleverde panel?

En al deze moeite alleen maar omdat het spel een bug heeft... (er is wel een patch die dit verhelpt maar dan blijft de server leeg).

Linux is niet mijn ding geloof ik, veel teveel gedoe.

BeneluxGaming
26/08/07, 16:37
Als je een gameserver huurd bij een gameserverbedrijf, heb je normaal gesproken toch geen ssh access nodig?? Ik denk dat publicservers je beter verder op weg kan helpen.

swedendedicated
26/08/07, 18:48
Webmin zul je er nooit op krijgen als je alleen een gameserver huurt. Nog zul je toegang tot de firewall hebben. Dus mijn vraag: huur je nou een gameserver of een dedicated server? Het lijkt alsof je een gameserver huurt. Zoja, succes met webmin ;)

hotswank
27/08/07, 13:25
Beste Chrish, ik huur dus een gameserver op een eigen poort (er bestaat nl. nog een andere gameserver met hetzelfde IP maar met andere poort op publicservers.nl) met FTP toegang tot enkel de directory waarin mijn spel (Call of Duty2 v1.0) staat geinstalleerd. Voor toegang tot de Linux iptables moet ik dus in de root kunnen begrijp ik en dit zal dus nooit gaan. Wil ik nu toch een firewall vóór de game kunnen plaatsen in mijn toegangkelijke dir om IP's te blocken, moet ik APF of Webmin gaan gebruiken? En kan ik die dan wel installeren zonder root? Sorry dat ik er zo weinig van snap, maar daarom vraag ik het hier ook :-) Bedankt.