PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit nu normaal???



smurfje
24/08/07, 18:51
Ik heb al een tijdje het cjoverkill script op me site staan.
Nu heb ik eigelijk zo ie zo nooit problemen gehad met mijn domein totdat ik naar knoth hosting verhuiste. Ik heb express de duurste gedeelde server genomen omdat ik toch graag kwaliteit wilde hebben.

Vanaf het moment dat ik bij hun host mag ik niet boven de 1000 bezoekers per dag uit komen anders beginnen ze te klagen dat ik een te hoge serverload zou hebben.
Eerst zou dit door het profiel script komen, dat laten aanpassen, nog niet goed, weer iemand naar laten kijken, wel goed, niet goed, totaal nieuw weblog script laten schrijven.
Wel goed, maand later eindelijk weer op 1000 p/d uniek en jah hoor ze schakellen 's avond heel laat door de weeks als ik werken moet me domein maar weer geheel uit.

Nu zou het weer door het cjtrade script komen iets dat ik vanaf dag 1 al gebruik.
Dus ik vraag me heel sterk af of knoth wel zo'n goede hoster is als ik op sites als trafficbeamer moet doen geloven, want mijn eigen ervaring is toch dat ik nog nooit heb mee gemaakt dat een hoster je domein zomaar afsluit.

Daarnaast zeg ik dan dat er 1000e websites zijn die probleemloos met het cjtrade script werken en 10 x zo veel bezoekers hebben als mij.
Het is toch op zijn zachts gezegd raar dat hun er nooit geen problemen mee hebben maar ik bij knoth wel.

Dus ik ben erg benieuwd naar jullie mening zowel over knoth als over het cjtrade script.

nielsrenselaar
24/08/07, 18:54
Ik heb eerlijk waar geen idee wat het cjtrade script doet/is, wat meer informatie vermelden mag wel...

smurfje
24/08/07, 19:07
Na dit schiet lekker op, ik kan geen links posten.
heel verhaal getiept maar mag pas na me 10e post ofzo
Dus ik zal eerst wat onzinnige troep moeten gaan posten her en der.
Zo terug dan maar :(

na dat schiet ook niet op, ik zou niet weten wat of waar haha.
Ik pm je het verhaal wel, en vervuil me eigen topic dan wel eve met 10 reacties
Damm dat werkt ook al niet

nielsrenselaar
24/08/07, 19:15
Ik help je wel een handje (als het mag van de modjes?):


Beste,

Het cj trade script ook wel bekend als cjoverkill is er om tussen je linkpartners te linken. Ze houden de linkpartners bij (in en out kliks) je kan instellen om extra veel verkeer naar een bepaalde trade toe te sturen door gebruik te maken van hun out link, en op die manier kan je instellen hoeveel kliks bevoorbeeld naar de link zelf gaat (in mijn geval een seks powerpoint link) en hoeveel kliks er naar de trades gaan.

Voorbeeld:
Mijn normale link naar de powerpoint is: www.blowsmurf.nl/pps/webgirl2264.pps Om 60 % naar me link te sturen en dus 40% naar me linkpartners van de kliks die erop gemaakt worden maak je dit dus als link: powerseks. nl/out.php?pct=60&url=http://blowsmurf.nl/pps/webgirl2264.pps

?pct=60 staat dus voor hoeveel % er naar je link gaat en dit ken je zelf instellen. Op die manier stuur je wat extra verkeer naar je trades en krijg je dus ook meer terug.

De linkpartners staan natuurlijk opgeslagen in een database en dit kan me hoster dus kennelijk niet aan. Voorbeeld van een werkende site die gebruik maakt van cjoverkill: meidenfotos.nl/

Groetjes Ralf

Ik zou zo niet zeggen of dit veel serverload vereist, wellicht kan je een rapportje bij knoth opvragen met waar ze dit op baseren (zijn ze je wel een beetje verschuldigt vind ik). En dan kan je kijken of dit waar is, en hoe dit eventueel te optimaliseren is.

smurfje
24/08/07, 19:19
Ze kennen mij nog niet eens melden wat nu die hoge serverload veroorzaakte of door welke pagina's dit kwam. Hierdoor heb ik ruim 400 euro over de balk gesmeten om dit probleem op te laten lossen.
Ik ben welliswaar een weblog script rijker, maar dat is dan ook alles
Beetje duur voor 400 euro vind je ook niet.
Ik ben nu dan ook aan het verhuizen, maar ja ik wil hier toch meer info over hebben of ik nu gek ben of hun :-)
en sluiten namelijk elke maand me domein af, en daarna is het weer in orde maar ja gek he als je er net 2 of 3 dagen dan geheel hebt uit gelegen.
Het duurt natuurlijk dan weer eve voordat je op je oude stats zit.
Enkel al vanwege de afsluiting en niet mij de kans gunnen om dit even te (laten) aanpassen maar gewoon je inkomsten stop te zetten besluit mij om over te stappen.

Ik mail ze nu met de vraag of ze zo'n doc. voor me hebben, maar dit verwacht ik niet
Het cjtrade script is hier gewoon gratis te downloaden: cjoverkill.icefire.org/manual
Voor als je de scripting in wilt zien ;-)

Ramon Fincken
24/08/07, 19:28
ik heb zulk een script gezien om te debuggen en ik kan jullie vemelden dat knoth terecht SQL limieten oplegt omdat hier sprake is van brakke scripting

als jij 400 euro hebt uitgegeven had je een betere scripter moeten kiezen smurfje

Meer info over soortgelijke zaken vind je hier:
http://support.creativepulses.nl/viewtopic.php?t=31

DutchTSE
24/08/07, 19:29
Ik raad je aan om hiervoor bij knoth zelf aan te kloppen, de partijen die ik hierover gesproken heb zijn uiteindelijk op een andere server geplaatst. Je bent dus niet de enige die geblokkeerd wordt vanwege een te drukke website :)

@ Ramon:
Volgens mij sprak ik jou vorige keer ook al in een bedrijf-in-kwestie-klachten topic, is het niet?;)
Waarom is het toch altijd dezelfde hostingpartij die zijn klanten blokkeerd vanwege "slechte scripting", of zou bedrijf-in-kwestie de enige in nederland zijn die klanten heeft met "slechte scripting"

Ramon Fincken
24/08/07, 19:35
@DutchTSE dat zou kunnen dat ik dat was.
Knoth heeft een paar klanten naar mij verwezen voor het debuggen van de scripting.
Je staat echt versteld van hoe brak die criminals, cjoverkill en andere scripts in elkaar steken :S

Knoth heeft alle reden om limieten op te leggen, want sommige sites veroorzaken een hoge load en omdat het veelal de budget shared servers betreft, is hij genoodzaakt dit te doen omdat: de load andere users op de server beinvloed en als drukmiddel om naar de scripting te kijken.
Lijkt me niet meer dan normaal toch?

Reden waarom knoth veel van dit soort sites heeft is veelal de lage prijs en zijn aanwezigheid op forums als trafficbeamer waar veel jeugd zit die voor een prikkie hosting wil hebben.

smurfje
24/08/07, 19:35
Ik raad je aan om hiervoor bij knoth zelf aan te kloppen, de partijen die ik hierover gesproken heb zijn uiteindelijk op een andere server geplaatst. Je bent dus niet de enige die geblokkeerd wordt vanwege een te drukke website :)

Ja dit is al lang en breed gedaan.
Heel even dacht ik dat het goed ging en ik heb vorige week nog een upgrade gedaan van 175 gb data extra de maand, omdat ik powerseks daar geheel wilde hebben staan. Die lol gaat nu niet meer op waardoor me teller op 575 ruimtschots staat dat over de balk is gesmeten.

Dat ik die 400 euro eerder had uitgegeven was omdat er naar het profiel / weblog script gewerkt werd en later dus voor een geheel nieuw weblog script.
Dit kwam dus puur omdat men mij niet kon vertellen wat nu die hoge serverload veroorzaakte en me gewoon uitschakelen van de 1 op de andere dag.
Dat heb ik bij het cmb nog nooit mee gemaakt.
In elk geval bied knoth mij dus Geen oplossing aan.

DutchTSE
24/08/07, 19:37
In elk geval bied knoth mij dus Geen oplossing aan.
Ik raad je aan veel en vooral lang te blijven zeuren.. het heeft geholpen hoor :D

@ Ramon: knoth is ongetwijfeld niet de enige budgethoster in NL? Dat ze het mogen hangt af van hun algemene voorwaarden, maar dat het altijd dezelfde hoster is waarover dit soort klachten zijn kan 2 dingen betekenen: of knoth heeft een groot marktaandeel, of hun limieten liggen te laag

smurfje
24/08/07, 19:39
Ik ga toch niet zitten zeuren als men me site steeds op zwart zetten om te blijven. Ik mag blijven als ik die scripting aan pas, maar dit wil ik niet meer want de manier van werken daar staat me voor geen meter aan

DutchTSE
24/08/07, 19:40
Ik ga toch niet zitten zeuren als men me site steeds op zwart zetten om te blijven. Ik mag blijven als ik die scripting aan pas, maar dit wil ik niet meer want de manier van werken daar staat me voor geen meter aan
Dan moet je je contract opzeggen en vertrekken :)

smurfje
24/08/07, 19:42
Dan moet je je contract opzeggen en vertrekken :)

Dat ben ik ook aan het doen.

nielsrenselaar
24/08/07, 19:42
Het script ziet er trouwens niet zo bijster zwaar uit, maar het is daarintegen ook niet echt heel erg netjes gescript (ontbrekende limits e.d.). Er zou wel een kern van waarheid in het verhaal van knoth kunnen zitten...

Ramon Fincken
24/08/07, 19:44
@DutchTSE, nee hij is zeker niet de enige, maar wel eentje die erg actief is op sites waar veel jongeren zitten ( wat andere budget hosts niet of in mindere mate doen )


Ik ga toch niet zitten zeuren als men me site steeds op zwart zetten om te blijven. Ik mag blijven als ik die scripting aan pas, maar dit wil ik niet meer want de manier van werken daar staat me voor geen meter aan

Je scripting dient nu eenmaal in orde te zijn, ongeacht welke host je nu neemt. Door slechte scripting riskeer je o.a. veiligheids problemen en hoge load voor anderen.
+
Lees de algemene voorwaarden punt 4.3 maar eens door.

update : I rest my case, ik heb geen toevoegingen meer en zal me onthouden van verdere replies.

smurfje
24/08/07, 19:49
Dat kan nogmaals ook anders zonder me meteen af te sluiten.
Ik denk dat dat toch eerder komt omdat ze inderdaad goedkope hosting aanbieden en daardoor de server (te)vol zetten
Als ik een vergelijking doe dan zag ik laatst al dat op de server van knoth 66 websites gehost worden en bij het cmb slechts 22.
Zou dat niet eerder ook een flinke oorzaak kennen zijn?
En nogmaals ik heb 400 euro erin gestoken het afgelopen half jaar om me scripting in orde te krijgen. Maar als hun me niet kennen vertellen waardoor het komt is het voor mij of me scripters dwijlen met de kraan open. Want er draaien wel 7 verschillende scripts op dat domein.

adknoth
24/08/07, 19:59
Ralf, toch fijn dat je een topic opent op een forum, kan iedereen zijn mening eens geven. Onze servers staan zeker niet te vol, ik heb servers die voller staan en goed draaien, dit is dus geen argument mijn inziens.

Ik heb jou in de afgelopen maanden dat jij klant bent meermaals op de scripting gewezen van betreffende site. Ik heb je zelfs doorgestuurd naar een gebruiker die hier ook post en die heeft je niet eens iets gerekend omdat jij niet tevreden zou zijn, maar achteraf toch weer wel.

afsluiten is een groot woord, ik heb gezegt dat jij je scripting moet aanpassen en wanneer je site fatsoenlijk draaid op de drukke momenten dan kan hij gewoon online. Wil je het niet aanpassen dan zoek je een andere host. Wij hebben een hostingbedrijf en geen scripting service. Wij kunnen niet zien welk(e) bestand(en) de problemen veroorzaken. Je zult de scripts inhoudelijk moeten laten bekijken door een goede scripter.

Als voorbeeld geef ik even een site welke 25k uniek per dag trekt, draaid met cjoverkill op onze eerste server welke de minste capaciteit heeft en daar heb ik nooit load problemen.

Wij suspenden enkel je account op artikel 4 lid 3 van onze algemene voorwaarden omdat jij overlast veroorzaakt aan andere gebruikers. En daarmee sluit ik dan ook dit bericht.

DutchTSE
24/08/07, 20:00
Dat kan nogmaals ook anders zonder me meteen af te sluiten.
Ik denk dat dat toch eerder komt omdat ze inderdaad goedkope hosting aanbieden en daardoor de server (te)vol zetten
Als ik een vergelijking doe dan zag ik laatst al dat op de server van knoth 66 websites gehost worden en bij het cmb slechts 22.
Zou dat niet eerder ook een flinke oorzaak kennen zijn?
En nogmaals ik heb 400 euro erin gestoken het afgelopen half jaar om me scripting in orde te krijgen. Maar als hun me niet kennen vertellen waardoor het komt is het voor mij of me scripters dwijlen met de kraan open. Want er draaien wel 7 verschillende scripts op dat domein.
Er zijn ook hosts die niet duur zijn en er niet zo over zeuren :) 66 website's is nou niet zoveel voor 1 server, ik heb servers met 3x zoveel onderhouden :) (en dit was een standaard huis-tuin-keuken server).

Overigens ga ik ook niet meer replyen in dit topic, het wordt toch een ja en nee spelletje ;)

adknoth
24/08/07, 20:06
ah dus wanneer jij klant bent bij Hostingbedrijf X en klant Y veroorzaakt downtime en jij gaat klagen bij Hostingbedrijf X dan is het ook wel welletjes als Hostingbedrijf X geen actie onderneemd waardoor jou sites dus ook niet tot nauwelijks bereikbaar zijn?

Je moet de service van 2 kanten bekijken, een klant wil tevreden zijn en ik kan beter 1 klant afsluiten die problemen geeft dan dat er 10 opstappen vanwege die ene klant. Daarnaast word ik ook niet vrolijk als ik gebeld word dat er een server afligt voor de zoveelste keer ondanks het feit dat ik er meermaals iets van gezegt heb.

smurfje
24/08/07, 20:30
pardon, zoals jij zelf weet heb ik met man en macht er aan laten werken om die problemen op te laten lossen ik heb zelfs een geheel nieuw weblog script laten maken dus nu moet je niet gaan roepen dat ik er niks aan doe of wilde doen.

We hebben het inderdaad wel eens over het cj script gehad maar daarbij is NOOIT gezegd dat dit zo zeker weten nu dat probleem veroorzaakte.
Want elke x dat ik jou vroeg of het nu voorbij was was het antwoord JA en stond cj er nog gewoon op. Dus waarom krijg ik dan te horen dat het probleem voorbij was als dit niet zo is.
Dat het probleem in het cjtrade script zou zitten dat was slechts een vermoeden van je enkel erop gebaseerd omdat het script gratis te downloaden is.
Gek he als ik dat op dat moment het met een korreltje zout neemt als je me meld dat de problemen voorbij waren.

Je moet het ook eens misschien van mijn kant bekijken.
In een half jaar 575 euro voor deze klacht uitgegeven + het geld voor een jaar lang hosting en de uitbreiding nadat ik dacht dat het goed ging.
Een week later weer gedonder.
Bij elkaar in dat half jaar zeker een week eruit gelegen, gemiste inkomsten +- 250 euro plus dat ik al me trades weer opnieuw kan opstarten.

En dat ik niet tevreden was over jou mannetje was omdat die dacht dat die de hele week de tijd had terwel ik in de veronderstelling was dat die het gemaakt had na dag 1, en na dag 2 was dat nog niet het geval net als dag 3 waarop ik een ander heb gezocht.
En ik heb hem wel 10 x verzocht om zijn rekening te sturen maar dit vertikt hij.
Daar kan ik dan verder ook niks aan doen, ik kan pas betalen als ik een rekening nummer heb.

En dat ik nu opstap wist je ook dit heb ik al eerder geroepen.
Dit x is het tijd voor aktie ipv woorden zodat dit de allerlaatste x is geweest dat ik er dagenlang uitlig door zoiets wat altijd door de weeks 's avonds laat moet komen zodat ik de gehele week niet in staat ben om er iets aan te doen.
Valt me nog mee dat het dit x op een donderdag was ipv een maandag

Dit was meteen de laatste x dat ik uberhoud ergens meteen voor een jaar betaal :-)
Ik vind het ook heel erg jammer dat cj bij u niet kan draaien want ik had net het plan om dit weekend nog 2 domeinen naar u te verhuizen om gebruik te maken van dit script.
Dit zal ik maar overslaan he.
Misschien dat iemand hier die hosting aanbied geen probleem heeft met een cjoverkill script. Ik sta open voor aanbiedingen. Dataverbruik 200 gb minstens, als u me site aan laat staan.

l30n
24/08/07, 22:49
Neem een dedicated server, zodat je niet meer afhankelijk bent van een shared webhosting platform en meer 'speelruimte' hebt.

smurfje
24/08/07, 22:50
Ik wil er graag nog even aan toevoegen dat knoth mij 1 x een oplossing heeft aangeboden in de vorm van een eiger server te gaan huren.
Echter vind ik dat geen oplossing want daar was ik net van af en dat is 10 x zo duur.

Het probleem met deze dingen is eigelijk zoals me scripter ook al zei: dat we alle 2 gelijk hebben
Aan de ene kant kan ik dit niet hebben om er elke maand een paar dagen achtereen gesloten eruit te liggen met me adult netwerkje, en aan de andere kant kan jij het niet hebben dat ik overlast op de server veroorzaak.
Ik zal geen cjoverkill meer op je host zetten, maar me adult netwerk vertrekt bij je op een enkele rustige site na.
Want aan de ene kant is het inderdaad fijn om te weten dat je snel en krachtig bij problemen optreed, zolang je dit natuurlijk zelf niet bent.
En dit risico moeten we kennelijk wel voor lief nemen bij u.


Neem een dedicated server, zodat je niet meer afhankelijk bent van een shared webhosting platform en meer 'speelruimte' hebt.

Probleem was dat ik bij het cmb voor knoth op een server zat.
Daar waren wat problemen mee en hing steeds een dreiging in de lucht dat als die eruit ligt jij nog eens opdraait voor de kosten van de uren die hun maken om de boel weer terug te zetten.
Met de huur van een eigen server is nog wel te leven enkel met dat risico dus niet voor mij.
Dus ben ik naar knoth verhuist en heb ik weer gewone hosting genomen, ook omdat ik toen eve voor korte tijd werkloos werd.

Nu wil ik eerst me sites in orde hebben en alles af hebben zoals ik het altijd al wilde hebben (doel op moneystats.nl) voordat ik weer de dure overstap maak naar een eigen server en moet ik eerst nog eve een rechtszaak tegen iemand voeren wat me wel wat gaat kosten en tja zo heel rijk ben ik helaas nog niet, daarom zit ik juist hier ;-)
Maar zo schoot het niet op.
Dus powerseks heb ik dan maar verhuist, zal iets lichts terug verhuizen naar knoth en ik weet nu eindelijk dat het door het cjoverkill script kwam iets dat tot voor vandaag zeer zeker niet duidelijk was! Dat werd slechts vermoed, maar de problemen waren over dus dan ga je denken dat die vermoedens echt niet kloppen. Zeker als de helft van je trades probleemloos het zelfde soort script gebruikt.
Knoth kon me niet vertellen wat de oorzaak was dus daar was uiteindelijk dit topic voor nodig.
Ik hoop dat je dat in kan zien en me een beetje in mij kan verplaatsen ik bedoel het verders ook niet verkeerd maar ik wilde nu wel eens voor de volle 100% zeker weten wat dit gezeik nu toch steeds veroorzaakte.

Teun
24/08/07, 22:59
Popcorn is gepoft..:W: Jongens, wat een feest zo op de vrijdagavond, niets op te? welnee, WHT is ook leuk :)

Bel elkaar even netjes op en spreek het dan uit ;) Publiek op dit soort zaken ingaan = liever niet volgensmij..


Ik denk dat dat toch eerder komt omdat ze inderdaad goedkope hosting aanbieden en daardoor de server (te)vol zetten
Als ik een vergelijking doe dan zag ik laatst al dat op de server van knoth 66 websites gehost worden en bij het cmb slechts 22.
Zou dat niet eerder ook een flinke oorzaak kennen zijn?

Hoe kan jij zien hoeveel websites er precies op 1 server zijn gehost zonder admin toegang?.. NIET!

Je kan hooguit via directadmin zien hoeveel users hetzelfde IP delen, maar een server heeft meer dan 1 ip. En jij kan niet zien hoeveel users er op andere ip's staan.

Verder is 300 domeinen op een beetje server prima te doen hoor, met 66 heb je in de meeste gevallen nog een slapende server.

Vooruit dan;
# of Domains 394
Load Average 0.05, 0.08, 0.08

Van een budget server met ''huis tuin en keuken'' sites.

eMiz0r
24/08/07, 23:10
Even tussen neus en lippen door:

@adknoth, het is onzin dat je "niet kan zien" welke bestanden de overlast veroorzaakt. Er zijn zat tools te vinden die elk proces op de server monitoren. Ben ff de naam kwijt van het tooltje dat exact laat zien hoe lang, welk bestand als proces geopend staat op je server.

Edit: IIStrace, alleen voor Windows dus :) Is er voor Linux geen soortgelijke prog?

Teun
24/08/07, 23:15
Probleem was dat ik bij het cmb voor knoth op een server zat.
Daar waren wat problemen mee en hing steeds een dreiging in de lucht dat als die eruit ligt jij nog eens opdraait voor de kosten van de uren die hun maken om de boel weer terug te zetten.

Oh my god :eek: Welke host gaat er nu zijn CMDB op een server zetten met shared hosting users, en zeker als je bekend staat als host van jongeren die het voor het budget doen. Dom, dom, dom!

Ik zou wel eens willen proberen of ik niet bij die CMDB kon komen als ik als 1337 jochie op een server zat waar dat op stond. :D Zeker gezien ik hier knoth laatst nog een topic over 'hoe zorg ik dat klanten via shell scripts niet bij elkaars bestanden kunnen?' heb zien openen ->|

My 2 cents: Als je host zoiets doet, en niet weet hoe deze een simpel proces status reportje kan opvragen... Verhuizen die hap :)!

smurfje
24/08/07, 23:29
@teun
Ik heb laatst op ? trafficbeamer ?? geloof ik dus een linkje gezien waarmee je dat kon zien. Waar dat is gebleven dat mag joost verders weten.
Maar daar kon je dat mee zien ja hoeveel websites er bij jou op de server stonden.
Ene tja kwam pas om 18 uur thuis en vanaf dat moment is het enkel maar website verhuizen voor mij vandaag en zorgen dat ie weer gaat werken.
Kortom een mooi werkdagje van 18 uur vandaag voor mij.

@emizor dat zei me scripter dus ook al, ik heb hem verzocht dat eve door te sturen aan hem, maar ik ben bang dat dat (nog) niet verstuurd is.

Verders iedereen bedankt voor de info en voor vandaag de groeten!

Oeps:

Oh my god Welke host gaat er nu zijn CMDB op een server zetten met shared hosting users
Ehu ik heb geen benul van wat cmdb is maar ik zei CMB en dat staat voor me oude en nu weer nieuwe hoster voor powerseks.nl beter bekend als cashmoneybrothers

®on
25/08/07, 02:36
Zulke problemen los je niet op deze manier op. Topic getuigt ook van zeer weinig professionaliteit, zowel van de TS als een aantal reageerders. (Niet alle ;))