PDA

Bekijk Volledige Versie : iDeal, direct op je rekening



Hostbusiness
23/08/07, 11:27
Beste WHT'ers,

even een nieuw topic hierover omdat ik anders door iemand anders zijn topic heen ga.
Ik zit met mijn rekeningen etc bij de ABN Amro. Nu wil ik gebruik gaan maken van iDeal voor mijn facturatie systeem. Volgens de meeste is mollie de juiste oplossing, maar dan moet ik wachten tot ik min. €50,00 op mijn saldo heb en dan tot eind van de maand. Hierna wordt het pas op mijn rekening gezet.

Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer naast mollie waar ik wel direct mijn geld op mijn rekening ontvang?

Alvast bedankt.

Triloxigen
23/08/07, 11:35
Gewoon direct bij de ban, staat het ook direct op je rekening.

Sander-
23/08/07, 12:45
Bij postbank kun je zakelijke rekening openenen, wanneer je geen passen etc wilt is dat gratis. dan kun je daarmee ook zonder abbonementskosten gebruik maken van ideal (50 cent per transactie geloof ik).

nielsrenselaar
23/08/07, 12:47
Nij ABN Amro heb je iDEAL Easy, dat is een simpele javascript intergratie, zitten geen abbo kosten aan, en kost je 70 cent per transactie (maar dat heb je er uit als je kijkt wat het kost om zelf betalingsgegevens te versturen en te controleren).

groenleer
23/08/07, 12:56
http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/iDEAL/voordelen.html

Kortom contact opnemen met je bank.
Voor integratie kan je contact opnemen met diverse partijen.
Zelf heb ik ervaring met de ING-Bank en Rabobank integratie.
Heb een eigen class geschreven die een database tabel gebruikt om transacties etc vast te leggen en automatische te checken.

Maar als je het geld 'direct' op je rekening wilt hebben zou ik eens contact opnemen met je bank.
Dat direct is gewoon onder betaling van hoge transactie kosten, je kan ook kiezen voor reconcilatie (het gezamelijk bij boeken van je ideal transacties)
Scheelt transactie kosten op je rekening.

Hostbusiness
23/08/07, 14:42
Ik zit bij ABN Amro.
Maar heb je voor iDeal geen zakelijke rekening nodig?
Ik heb me bedrijf kvk en btw nr, maar ik kan geen zakelijke rekening openen omdat ik nog geen 18 ben, volgens mijn vader die bij de ABN Amro werkt is het ook niet mogelijk onder de 18..

Bij mollie krijg je bij €50,00 uitbetaald, hoe zit dit dan bij de bank als direct op mijn rekening te veel gaat kosten?

groenleer
23/08/07, 16:43
Saillant detail: iDeal aansluitkosten zijn bij de ABN Amro 400€!!!
Voor de zelfbouw aansluiting. Terwijl ze eigenlijk niks hoeven te doen buiten het contract te controleren.

Je moet wel een zakelijke rekening kunnen openen als je ook een KVK en BTW nummer hebt. Wat wel mogelijk is, is dat een voogd of ouder mee moet tekenen en dat je pa dat niet wil. Resultaat is het zelfde, jij kan geen rekening openen. Maar de reden is iets anders.

Voor exacte voorwaarden kan je het beste gewoon de ABN Amro bellen.

nielsrenselaar
23/08/07, 16:49
Saillant detail: iDeal aansluitkosten zijn bij de ABN Amro 400€!!!
Voor de zelfbouw aansluiting. Terwijl ze eigenlijk niks hoeven te doen buiten het contract te controleren.

Je moet wel een zakelijke rekening kunnen openen als je ook een KVK en BTW nummer hebt. Wat wel mogelijk is, is dat een voogd of ouder mee moet tekenen en dat je pa dat niet wil. Resultaat is het zelfde, jij kan geen rekening openen. Maar de reden is iets anders.

Voor exacte voorwaarden kan je het beste gewoon de ABN Amro bellen.
Voor de Easy hebben wij toch echt 0,0 euro betaald tot op heden, waar haal jij de 400 euro vandaan?

3j3ct
23/08/07, 16:50
Ik zit bij ABN Amro.
Maar heb je voor iDeal geen zakelijke rekening nodig?
Ik heb me bedrijf kvk en btw nr, maar ik kan geen zakelijke rekening openen omdat ik nog geen 18 ben, volgens mijn vader die bij de ABN Amro werkt is het ook niet mogelijk onder de 18..

Bij mollie krijg je bij €50,00 uitbetaald, hoe zit dit dan bij de bank als direct op mijn rekening te veel gaat kosten?

//Dit is overigens wel mogelijk om een zakelijke rekening te openen als je nog geen 18 bent kwestie van de juiste medewerker zoeken ;)

Hostbusiness
23/08/07, 17:03
Oke, zakelijke rekening openen is dus wel mogelijk als mijn ouders maar me tekenen. Ook zou ik graag gebruik van Internet Bankieren willen maken, dit kan dan ook?
Overigens zijn er wel kosten voor een zakelijke rekening had ik vernomen, zijn dit erg hoge bedragen, waar betaal ik dan precies voor?
iDeal; is dit nu gratis of niet?

Daarnaast zal ik even de ABN Amro opbellen voor meer informatie, maar ik zou het ook graag van uw kant willen weten.

Kon me bericht niet meer wijzigen, dus vandaar een nieuw bericht, excuses.

ABN Amro zojuist opgebeld, niemand weet of het kan onder de 18 jaar. Krijg zodirect een belletje terug van het kantoor hier in Heiloo waar ons bedrijf gevestigd is over of dit mogelijk is ja of nee.

Kosten voor rekening etc heb ik gevonden @ https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/tarieven/betalen/trf_z_basistarieven.html
Dan wordt het een starterspakket :)

Dan heb ik hier informatie over de tarieven van iDeal;
http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/tarieven/betalen/trf_z_tarieven_afrekenen_via_internet.html
alleen wat de preciese verschillen zijn tussen iDEAL EASY, iDEAL Only Kassa, Internetkassa en iDEAL weet ik nog niet, maar dit zal ik telefonisch aan de ABN Amro vragen wanneer diegene terug beld.
iDEAL EASY is overigens gratis, je betaald alleen transactiekosten en wanneer er problemen zijn support kosten. Alleen hoe ik dit in mijn systeem moet zetten dat weet ik nog niet, daar heb ik nog geen informatie over gevonden.

groenleer
23/08/07, 19:02
Voor de Easy hebben wij toch echt 0,0 euro betaald tot op heden, waar haal jij de 400 euro vandaan?

Dat is voor de cursus lezen. (In jouw geval dan.)

Als je verder leest zie je dat er staat dat dat voor de ZELFBOUW AANSLUITING is.

Hostbusiness
23/08/07, 19:13
Maar wat krijg ik dan precies? Het moet wel SAFE zijn etc! En hoe moet ik daar iets op bouwen als ik niet weet wat ik krijg ;)

Overigens geen reactie van ABN Amro, ik ga morgen ochtend even langs en leg alles op tafel.

groenleer
23/08/07, 19:21
Ok wat je krijgt: (dat krijg je van elke bank overigens)
Toegang tot de TEST omgeving.
Minimaal 2 PDFjes waar in de werking van iDeal wordt uitgelegd
- 1 is voor managers
- 1 is voor techneuten en gaat specifiek over de API
Je krijgt toegang tot een aantal zip files met daarin de ThinMPI omgeving.
ThinMPI zijn de bestanden die jij op jouw server nodig hebt om een versnelde implementatie te doen. Dit is ontwikkeld door Atos Origin, en de bedoeling is dat jij niks aan deze bestanden wijzigd! Uitzonderingen en aanpassingen maak je maar in je eigen bestanden. Het kan namelijk zijn dat je bank een nieuwe Client library set uitbrengt. Ofwel een nieuwe versie bestanden van ThinMPI.

Met deze bestanden moet je jouw integratie gaan bouwen.
In de ThinMPI-zip vind je ook een demo 'shop'. Hier kun je in zien hoe de aanvragen achter elkaar door lopen.
De demo shop neemt niet voor zijn rekening het consequent na vragen van alle open staande transactie voorstellen. (Een transactie voorstel is alles, open staand, geannuleerd, betaald of verlopen).
Een transactie hoeft niet volledig voltooid te zijn.

Stel je voor, iemand betaald in zijn bank-omgeving maar klikt niet op de laatste knop Voltooien/Verder maar sluit zijn venster af.

De betaling is uitgevoerd, maar omdat de persoon niet op jouw transactie afrond pagina komt, zou je de transactie niet afronden (kortom wel betaald krijgen, maar niet leveren). Dat vind de bank niet ok en dus ben je contractueel verplicht om alle openstaande transactie voorstellen te raadplegen op een gewijzigde status. Dit hoef je in feite maar 1 keer te doen per transactievoorstel.

Het hoe en wat kun je beter lezen in de pdf-jes. Mocht je het niet zelf kunnen integreren kan je altijd contact opnemen. Of eens op dit forum zoeken, er zijn voldoende bronnen beschikbaar.

Hostbusiness
23/08/07, 19:46
Kijk daar heb ik wat aan, weet ik waar ik aan toe ben, bedankt!

Teun
24/08/07, 01:23
Maar ik kan geen zakelijke rekening openen omdat ik nog geen 18 ben, volgens mijn vader die bij de ABN Amro werkt is het ook niet mogelijk onder de 18..

Onzin! Ik ken iemand die er op zijn 16e echt 1 had hoor ;) Enige wat ze nodig hebben zijn KVK papieren en handlichting. :) Daar kwam zelfs geen ouder aan te pas..

Hostbusiness
24/08/07, 10:28
Op je 15e is handlichting niet mogelijk ;)
En ik weet niet of KVK papieren en ouders mogelijk is..

BsHosting
24/08/07, 11:26
dus handlichting is niet mogelijk hoe heb jij je kvk inschrijving dan geregeld ben ik benieuwd naar.

daar heb je ook een handlichting voor nodig van je ouders je mag nl zelf niks tekenen op deze leeftijd zonder handlichting.
alles wat je wilt tekenen is niet rechtsgeldig,, je ouders hebben dus het beheer over je bedrijf.

Hostbusiness
24/08/07, 11:44
Ben naar kvk toegegaan, geïnformeerd, volgende dag terug gekomen met mijn ouders.
Alles is ingevoerd in het systeem, vervolgens moet ik en één van mijn ouders mee tekenen. Heb hier een heel document liggen van wat wel en niet mag op deze leeftijd. Wanneer je ouders mee tekenen is bijna alles mogelijk en dan staat het toch op je eigen naam, maar wanneer er problemen zijn worden mijn ouders verantwoordelijk gesteld.
Wanneer ik 16 ben vraag ik direct handlichting aan (hier moeten mijn ouders ook mee eens zijn en tekenen). Vervolgens betaal ik zo'n 100euro + de kosten voor de kranten.

3j3ct
24/08/07, 12:07
Ben naar kvk toegegaan, geïnformeerd, volgende dag terug gekomen met mijn ouders.
Alles is ingevoerd in het systeem, vervolgens moet ik en één van mijn ouders mee tekenen. Heb hier een heel document liggen van wat wel en niet mag op deze leeftijd. Wanneer je ouders mee tekenen is bijna alles mogelijk en dan staat het toch op je eigen naam, maar wanneer er problemen zijn worden mijn ouders verantwoordelijk gesteld.
Wanneer ik 16 ben vraag ik direct handlichting aan (hier moeten mijn ouders ook mee eens zijn en tekenen). Vervolgens betaal ik zo'n 100euro + de kosten voor de kranten.

Ik zou nog maar is goed kijken naar handlichting want volgens mij kwam je echt op een slordige 2000 euro uit oid ;)

Hostbusiness
24/08/07, 12:09
Die prijzen heb ik te horen gekregen van het Juridisch loket en de kvk, maar ik ben nog geen 16, dus ik moet nog even wachten. Wanneer ik handlichting kan doen dan ga ik eens kijken wat de kosten hiervoor zijn.

Domenico
24/08/07, 14:30
Kom op jongens, het gaat hier over iDEAL!

crazycoder
24/08/07, 23:38
daar heb je ook een handlichting voor nodig van je ouders je mag nl zelf niks tekenen op deze leeftijd zonder handlichting.
Handlichting krijg je niet van je ouders :) daarvoor moet je naar de rechter.


Kom op jongens, het gaat hier over iDEAL!
Moet je wel een rekening hebben waar je betalingen op kan laten storten :)

BsHosting
24/08/07, 23:47
@ crazycoder

Ik zie nu inderdaad ook dat ik er dat niet bij had gezet maar idd de rechter geeft die handlichting af.