PDA

Bekijk Volledige Versie : Ideal betalingen



FOXCOM Services
22/08/07, 19:33
Ik denk er over na om in de toekomst mijn nederlandse klanten te voorzien van de mogelijkheid om hun betalingen aftehandelen via Ideal ipv nu een eu-overschrijving naar belgië te doen.

Omdat ik in eerste instantie niet een goed zicht heb hoeveel klanten hiervan gebruik gaan maken en ik dus ook geen idee heb wat een zakelijke bankrekening me als belg in nederland zou kosten.

Ben ik dan eerder opzoek naar een instantie die mij kan toch wel wekelijks uitbetaald en niet einde kalendermaand.

Het mollie systeem is dus geen optie :(

dennis0162
22/08/07, 20:09
Dit misschien iets: http://www.fastsolutions.eu/index.php?strMainPagePid=FSiDEAL

swiep
22/08/07, 21:20
Indien je het zelf kan integreren of de integratie kan uitbesteden, neem dan contact op met de Rabobank in Belgie.

VinceSTM
22/08/07, 21:27
mollie kan ook het ideal gedeelte voor je doen, dan hoef jij geen nl-rekening te hebben volgens mij.

Per betaling: € 0,99 transactiekosten excl. BTW

Remigius
22/08/07, 21:32
Indien je er toch over nadenkt om in de toekomst een zakelijke rekening te openen zou je dit wellicht ook direct bij de Postbank kunnen doen. Wij hebben al onze bankzaken bij de Rabobank, maar voor een nevenproject zochten wij ook iDEAL zonder te hoge kosten in het begin. Toen zijn we uiteindelijk bij de postbank aangekomen.

Indien je geen bankpas neemt (nergens voor nodig) is de zakelijke rekening gratis. Ook heeft iDEAL geen abonnementskosten, maar betaal je iets meer per transactie (70 ct. geloof ik). Indien je nog wel een duidelijk overzicht van de rekening wilt hebben en voor evt. overboekingen (wat wel handig is indien je in België woont) kost een Internet bankieren abonnement 3,50 p/maand.

FOXCOM Services
22/08/07, 21:47
In eerste instantie is een oplossing waarvoor er geen vaste kosten aanzitten ideaal. Op deze manier kunnen we een idee krijgen of er veel gebruik van gemaakt zal worden.

Die fastsolutions.eu is dit een betrouwbaar bedrijf? Want er kunnen toch wel transacties van paar honderden euro's bijzitten

dennis0162
22/08/07, 22:29
In eerste instantie is een oplossing waarvoor er geen vaste kosten aanzitten ideaal. Op deze manier kunnen we een idee krijgen of er veel gebruik van gemaakt zal worden.

Die fastsolutions.eu is dit een betrouwbaar bedrijf? Want er kunnen toch wel transacties van paar honderden euro's bijzitten

Ik hadt me aangemeld meteen een reactie terug met een contact. Contract ondertekend paar uur later belt meneer op of ik nog vragen heb en of ik de API snapte.

t.bloo
22/08/07, 22:47
kortom ze hebben geen klap te doen?

dennis0162
22/08/07, 22:50
kortom ze hebben geen klap te doen?

haha het zou kunnen.

rensariens
23/08/07, 00:12
Van de Nederlandse klanten betaalt hier ca 40% met ideal.

crazycoder
23/08/07, 08:01
In eerste instantie is een oplossing waarvoor er geen vaste kosten aanzitten ideaal. Op deze manier kunnen we een idee krijgen of er veel gebruik van gemaakt zal worden.

Die fastsolutions.eu is dit een betrouwbaar bedrijf? Want er kunnen toch wel transacties van paar honderden euro's bijzitten
Doe jezelf een plezier en ga naar een bank. Ik weet niet of fastsolutions betrouwbaar is of niet maar je neem wel een risico. Je hebt geen enkele garantie en ongetwijfeld geen verhaalsmogelijkheid als zij failliet zouden gaan. Dat risico is bij de Postbank of Rabobank een stuk kleiner tot niet bestaand.

Je zou ook bij Ogone kunnen informeren wat zij voor je kunnen doen.

groenleer
23/08/07, 08:11
Ik zou voor mijn inkomsten, niet afhankelijk willen zijn van een ander.
Zeker niet als dit een onbekend/klein bedrijf is.

Wanneer het transacties van 100 euro zijn zoals je zegt kun je overwegen om zelf een NL-rekening te openen. De Rabobank en de ING Bank zouden dit zonder probleem moeten kunnen doen voor je.

smurf
23/08/07, 08:18
Ik denk er over na om in de toekomst mijn nederlandse klanten te voorzien van de mogelijkheid om hun betalingen aftehandelen via Ideal ipv nu een eu-overschrijving naar belgië te doen.

Omdat ik in eerste instantie niet een goed zicht heb hoeveel klanten hiervan gebruik gaan maken en ik dus ook geen idee heb wat een zakelijke bankrekening me als belg in nederland zou kosten.

Ben ik dan eerder opzoek naar een instantie die mij kan toch wel wekelijks uitbetaald en niet einde kalendermaand.

Het mollie systeem is dus geen optie :(

Je kan bij Belgische banken zelf nerdelandse rekening nummers openen, dit zal je +/- €300 per jaar kosten plus een kost voor de transacties.

Je kan ook de grens over rijden en een rekening gaan openen. Maak wel eerst een afspraak en vraag welke documenten ze nodig hebben. IS wel een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij een belgische bank.

FOXCOM Services
23/08/07, 09:40
Doe jezelf een plezier en ga naar een bank. Ik weet niet of fastsolutions betrouwbaar is of niet maar je neem wel een risico. Je hebt geen enkele garantie en ongetwijfeld geen verhaalsmogelijkheid als zij failliet zouden gaan. Dat risico is bij de Postbank of Rabobank een stuk kleiner tot niet bestaand.

Je zou ook bij Ogone kunnen informeren wat zij voor je kunnen doen.

Ogone is momenteel geen optie daarvoor zijn er te weinig transacties.

Welke nederlandse bank is dan aanteraden en betaalbaar bij voorlopig weinig gebruik van de nederlands rekening + ideal?

Bankkaart is niet nodig, internetbankieren wel. Zodat er kan teruggeboekt worden naar belgische bankrekening. + bijkomende vraag kan ik Ideal eventueel dan integreren op meerdere toekomstige websites van me?

crazycoder
23/08/07, 10:45
Welke nederlandse bank is dan aanteraden en betaalbaar bij voorlopig weinig gebruik van de nederlands rekening + ideal?

Bankkaart is niet nodig, internetbankieren wel. Zodat er kan teruggeboekt worden naar belgische bankrekening. + bijkomende vraag kan ik Ideal eventueel dan integreren op meerdere toekomstige websites van me?
Goedkoopste bank is voor zover ik weet postbank.

Ik denk dat je bij de postbank per ideal account 1 site kan hebben. Als je dat zeker wil weten moet je ze bellen. Je kan misschien wel meer ideal accounts per rekening hebben, wederom je bron van informatie is de bank zelf :)

Je keuze in banken wordt in ieder geval beperkt door het aantal banken wat het aanbied..

groenleer
23/08/07, 12:03
Banken die ideal aanbieden worden vermeld op www.ideal.nl
Maar dat wist je denk ik al...

FOXCOM Services
23/08/07, 12:37
Banken die ideal aanbieden worden vermeld op www.ideal.nl
Maar dat wist je denk ik al...

inderdaad ik zal het eens nader gaan bestuderen de kosten voor de rekening en de transacties + ideal.

Alvast bedankt voor de reacties :)

rensariens
23/08/07, 17:56
Postbank is veruit de goedkoopste.

fastsolutions
03/10/07, 23:22
In eerste instantie is een oplossing waarvoor er geen vaste kosten aanzitten ideaal. Op deze manier kunnen we een idee krijgen of er veel gebruik van gemaakt zal worden.

Die fastsolutions.eu is dit een betrouwbaar bedrijf? Want er kunnen toch wel transacties van paar honderden euro's bijzitten

Beste,

Over betrouwbaarheid kan ik jullie zeggen dat meer dan 800 shops gebruik maken van onze iDEAL diensten. Ik denk dat dat genoeg over de betrouwbaarheid zegt. Dat wij snel handelen zegt meer over de kwaliteit en de service die wij bieden.
Wij betalen weekelijks uit, je komt dus snel achter of wij betrouwbaar zijn of niet. verder komen wij uit een ontwilkkelhoek als er vragen zijn kunnen wij deze beantwoorden en als nodig voor zover dat redelijk is kostloos helpen.

Groet,
Fast Solutions

crazycoder
03/10/07, 23:28
Over betrouwbaarheid kan ik jullie zeggen dat meer dan 800 shops gebruik maken van onze iDEAL diensten. Ik denk dat dat genoeg over de betrouwbaarheid zegt. Dat wij snel handelen zegt meer over de kwaliteit en de service die wij bieden.
Wij betalen weekelijks uit, je komt dus snel achter of wij betrouwbaar zijn of niet. verder komen wij uit een ontwilkkelhoek als er vragen zijn kunnen wij deze beantwoorden en als nodig voor zover dat redelijk is kostloos helpen.

Dat zegt dus helaas niets.

Als je kan kiezen tussen rechtstreeks afnemen of via een tussenpersoon dan is rechtstreeks in dit soort zaken veel minder riskant.

fastsolutions
21/10/07, 00:15
Ik denk er over na om in de toekomst mijn nederlandse klanten te voorzien van de mogelijkheid om hun betalingen aftehandelen via Ideal ipv nu een eu-overschrijving naar belgië te doen.

Omdat ik in eerste instantie niet een goed zicht heb hoeveel klanten hiervan gebruik gaan maken en ik dus ook geen idee heb wat een zakelijke bankrekening me als belg in nederland zou kosten.

Ben ik dan eerder opzoek naar een instantie die mij kan toch wel wekelijks uitbetaald en niet einde kalendermaand.

Het mollie systeem is dus geen optie :(

Beste Foxcom,

Men vraagt zich af wij betrouwbaar zijn, ik denk dat je daar snel achter kunt komen en wel binnen een week! omdat wij binnen een uitbetalen.
Fast Solutions bestaat sinds 1999.
Wij bieden iDEAL betalingen aan meer dan 1000 shops.

crazycoder
21/10/07, 00:40
Beste Foxcom,

Men vraagt zich af wij betrouwbaar zijn, ik denk dat je daar snel achter kunt komen en wel binnen een week! omdat wij binnen een uitbetalen.
Fast Solutions bestaat sinds 1999.
Wij bieden iDEAL betalingen aan meer dan 1000 shops.
Ik stel niet dat jullie onbetrouwbaar zijn, slechts dat wat jij zeg niet voldoende is om betrouwbaar te kunnen worden genoemd.

Als het om geld gaat zijn wij altijd zeer terughoudend wij geven zelf dan ook altijd de voorkeur aan een bank.